Kinderwens na hellp syndroom

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kimmmy, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmmy

Kimmmy Nieuw lid

3 sep 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    ik heb een vraagje .
    Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje hellp syndroom gehad.
    Inmiddels is dat 10 jaar geleden.
    Inmiddels zijn zijn vader en ik uit elkaar en heb ik een nieuwe vriend.
    En... nog een kinderwens.
    Echter ben ik nu 39 en ik vraag me af of dat dan niet een hoger risico geeft.
    Mijn arts zegt dat ze niet vermoed dat leeftijd daar mee te maken heeft maar dat ik dan een gesprek aan moet gaan in het ziekenhuis.
    Die heb ik al ooit gehad en toen heeft ze me geen 2e zwangerschap afgeraden.
    Zie ook iets over dat je kan testen hoe hoog je risico is.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Toen ze er achter kwamen dat ik hellp had bij mijn zoontje was het 2 dagen voor mijn uitgerekende datum.
    Liefs kim

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.968
    33.648
    113
    Ik weet niets van testen maar ik had bij Ies ook HELLP. Paar dagen voor de geplande keizersnede en ze hebben nog even getwijfeld wat ze zouden doen toen mijn bloeddruk sky high was toen ik al klaar lag om naar de OK te gaan.
    Toen ik zwanger raakte van Luc heb ik vanaf een X aantal weken Ascal voorgeschreven gekregen en of het nou daar aan lag, of dat het zonder ook was gebeurd: ik heb bij Luc de gehele zwangerschap geen hoge bloeddruk of iets in de buurt van HELLP gehad.
    Mijn Gyn zei toentertijd dat één keer HELLP, geen garantie was voor een volgende keer.

3. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Testen is niet iets wat ze overal kunnen. In Maastricht lopen studies waar ze o.a. mee kunnen testen wat de herhalingskans is, bij prof. dr Spaanderman. Ik heb daar aan zitten denken maar het uiteindelijk niet gedaan. Ik weet dat de kans op herhaling bij mij aanwezig is door een bestaande hoge bloedruk. Ik ben bang dat een hoge uitslag de angst alleen maar vergroot.
    Ik zal bij een volgende zwangerschap wel direct door de 2e lijn worden opgevolgd en ascal krijgen.

Deel Deze Pagina