Dames, Vandaag ben ik naar de verloskundige geweest voor controle. Bij het opmeten van mijn bloeddruk, bleek deze erg hoog te zijn (140/85). Ze vroeg me of ik op de zijkant wilde gaan liggen, om nog een keer mijn bloeddruk op te meten. Gelukkig was mijn bloeddruk direct gezakt naar 110/65. Bij het opmeten van mijn baarmoeder/buik bleek dat het kindje vrijwel mijn hele buik in beslag neemt en op mijn 2 hoofdslagaders drukt. Dit verklaart mijn hoge bloeddruk als ik op mijn rug lig en als ik rechtop zit. Het kindje weegt iets te veel voor 38 weken, +/- 3500 gram en kan het misschien krap hebben in mijn baarmoeder. Morgen moet ik terug komen voor een echo-onderzoek en willen ze opnieuw mijn bloeddruk opmeten. Het echo-onderzoek is om te kijken of het kindje nog genoeg vruchtwater heeft, anders willen ze waarschijnlijk kijken of het kindje eerder kan komen. Heeft er misschien iemand tips of misschien wel dezelfde ervaring? Het houdt me al de hele dag bezig, en doe vanavond geen oog dicht. Ik ben zo zenuwachtig voor morgen. Groetjes, Roxanne
Maak je niet t eveel zorgen, mijn bloeddruk deed ook raar, ik kon al snel niet meer op mn rug liggen want dat werd ikzelf ook niet goed omdat de beeb om mn slagaders lag.En ik had een soort van ocean in mn buik zoveel vruchtwater succes!
Bedankt voor je antwoord, Makey. Vandaag bleek op de echo alles in orde te zijn. Ze is een beetje aan de dikke kant, haha, lekker bolle wangen. Verder heeft ze genoeg vruchtwater en was mijn bloeddruk vandaag weer normaal 120/75. Ik heb me inderdaad te veel zorgen gemaakt, maar wat een opluchting!