café au lait vlek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sann, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Bij mijn dochtertje is vanmorgen geconstateerd dat ze een café au laitvlek op dr arm heeft van ongeveer 3 bij 2 cm. Ik moest het in de gaten houden of het er maar eentje bleef omdat het anders kan wijzen op bepaalde syndromen. Meer kindjes met van die vlekken en er gewoon niks aan de hand was? Worden die dingen kleiner of juist groter?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb er zelf een op mijn rug/nek die vrij groot is, maar deze is waarschijnlijk gerelateerd aan een ziekte die ik heb.

Mijn zoon heeft een kleintje op zijn enkel. De kinderen van mijn zus hebben er ook alledrie één. En bij hen is er niets aan de hand.

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ow lijkt bij jullie dan wel in de familie te zitten zeg. Las dat het maar bij 2 % van alle pasgeborenen voorkomt. Maak me op zich geen ernstige zorgen hoor aangezien het er maar eentje is maar helemaal prettig vind ik het nou ook weer niet.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zie link:
    Cafe au lait vlekken
    Ik heb er zelf ook 1 en het is compleet onschuldig, alleen kan het, afhankelijk van de plek wat ontsierend zijn.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.860
    113
    Ik heb er zelf 1 en mijn zoontje heeft er ook 1. Verder niks aan de hand.

6. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    ha Sann
    Sepp heeft er ook 1 op zijn been en die heeft hij al vanaf zijn geboorte. Deze is nooit verder gegroeid en groeit met de groei van zijn been mee dus blijft precies even groot. Ik heb er ook 1 op mijn arm maar deze is een stuk kleiner. Ik maak me er verder geen zorgen om :)

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Gelukkig maar. Ik heb s wat plaatjes gegoogled en volgens mij heeft mijn man een boel van die dingen.

8. Que

Que Niet meer actief

Ik heb zelf ook een hele grote op mijn buik. Heb nergens last van.

9. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn zoontje heeft er 1 op zijn bil zelf heb ik er 3

bij ons wordt die wel in de gaten gehouden, wij zijn helaas erfelijk belast, mijn broertje en ik mijn zoontje is met 8,5 maand mee geweest naar de dermatoloog en moet ook gecontroleerd blijven worden, alleen hij hoeft nog niet jaarlijks tenzij er veranderingen optreden.

Zoals het er naar uitziet is het onschuldig. bij mijzelf zijn ze ok onschuldig tot nog toe

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik wist niet dat het zo heet, maar mijn man heeft er ook 1, en mijn zusje ook trouwens.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn man heeft er ook eentje, zonder problemen.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man heeft er ook één. Maar verder is het een prima kerel hoor. ;) Ik wist niet eens dat het op bepaalde syndromen kon wijzen.

Ik geloof dat zijn vlek wel gegroeid is, maar naar verhouding zeg maar.

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Oh wat grappig heet dat zo, zoeen heb ik ook op mijn been van een vierkante cm ongeveer. Heeft nooit niemand wat over gezegd.....

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook eentje, op haar kuit. Is me nooit iets over verteld dat ik er op moet letten. Doe ik wel, want ik heb zelf huidkanker gehad en het zit in de familie. Maar het is niet dat ik er bang voor ben ofzo.

15. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

he ik ken dit helemaal niet,
    maar zat net naar de foto's te kijken
    en ik heb ook zo'n plek op mijn onder arm,
    maar bij mij zie je hem haast niet alleen zomers komt
    hij wat meer te voor schijn dan is hij wat donkerder.

16. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hey, toevallig zeg kijk net naar de plaatjes en dacht eigenlijk dat ze een grote moedervlek had maar het is dus een cafe au lait vlekje :D hij groeit wel met haar mee maar ze heeft hem op haar buik aan de zijkant.. vind het juist wel schattig staan ahahahaha.. zelf hebben wij ze niet maar mijn zusje heeft er wel eentje...

*edit* vertel het net tegen mijn man zegt ie ik heb er toch een dat weet je toch!!! is waar ook op zijn elleboog aan de bovenkant.. hahahaha

17. Mijn vriend heeft er 1 op zijn buik en mijn zoontje 1 op zijn heup.

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    haha, ik heb er zelf geloof ik ook eentje. zo ontdek je nog s wat:D

19. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoontje is het wel apart. Toen hij geboren was had hij er twee onder zijn bil, die zijn weg getrokken. Vervolgens had hij een hele grote vlek over heel zijn rug, dit is nu ook bijna niet meer zichtbaar. En nu heeft hij weer een vlek bij zijn oksel, en deze groeit en veranderd ook. Als hij er weer een krijgt dan moeten we naar de dermatoloog.

Zijn er ook mama's die dit hebben meegemaakt?

20. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Mijn zoontje heeft er één op zijn buik. Ik dacht eigenlijk dat het een gewone moedervlek zou zijn?

Wat is het verschil met een gewone moedervlek?

Deel Deze Pagina