Mijn man zag net een muis rennen! En nu vinden we ook in een hoekje kleine muizenkeuteltjes. Bah! ik vind dit helemaal niets met mijn tijgerende baby! Het huis is schoon, dat kan het echt niet zijn Hoe komen we er vanaf? We hebben in het gebouw (appartement) last van een muizenplaag. Er staan al overal lokdozen. Niet verwacht dat we er ook in huis mee te maken kunnen krijgen. Naïef misschien
Even kijken waar de gaten en kieren zijn en deze goed dichtstoppen zodat ze niet bij jullie naar binnen komen! En verder lekker veel stofzuigen en dweilen met de kleine man ik liet hem iig niet meer kruipen
Een fles rode wijn bijna soldaat maken en neerleggen.. een heel diervriendelijke en biologische manier van muizen vangen. Ze kunnen er wel in maar niet meer uit! (werkte in mijn studententijd geweldig goed!) Je moet er wel vanaf. Muizen zijn ziekteverspreiders en ik neem aan dat P lekker aan het rondkruipen / buikschuiven e.d. is...
ooit woonde ik in een oud huis en vond bij thuiskomt van vakantie een muizennest in mijn schoenen. Dacht toen nog dat dat de enige waren maar s nachts liepen ze over mijn hoofd heen (ex zei dat ik dat gedroomd had)... huis zat dus helemaal vol... Nou ben ik absoluut niet bang voor muizen, ik vind ze best schattig, maar ik hoef ze toch niet in mijn huis te hebben. Mijn huis was wel schoon maar dat van de buren waarschijnlijk niet. Heb van alles geprobeerd maar het enige wat geholpen heeft is de aanschaf van een kat. Binnen enkele dagen was er geen muis meer te bekennen in ons huis...
P niet laten kruipen is echt vreselijk... We wonen trouwens hartstikke nieuw dus ik zou geen gaten ed weten... Bah! Ik zal wel even een fles wijn neerleggen vannacht
Hoe krijg je ze er dan (heel) uit? Jammer, ik zocht nog een diervriendelijke manier want ze zaten bij ons in de kelder... Maar zilverman heeft gifkorrels neergelegd. Dat werkte wel. Onze drie katten werkten niet, heel slechte jagers! @yukl, mss ook je buren er op aanspreken? Volgens kan je dit het beste gezamenlijk oplossen anders blijven ze terugkomen.
Hm hij vloog net weer voorbij heb 2 diervriendelijke vallen staan maar ik heb er niet bijster veel vertrouwen in. zo'n houten val heeft mijn man geen goede ervaringen mee en gif kon ik zo snel niet vinden. Waar haal je dat? Heb de blokker en een dierenwinkel geprobeerd.
Geen gif nemen! Dan gaan ze ergens dood waar je er niet bij kunt en zit je weken in de stank! Hier hadden wij laatst ook een muis. Hij smulde van de kattenbrokjes terwijl de kat toekeek... Het enige wat hielp was een ouderwetse muizenval. Uit het "muisvriendelijke" kooitje wist hij telkens te ontsnappen.
Muizen zijn ook gek op chocolade. Misschien een beetje in/op/bij de lokdoosjes leggen als je dat in huis hebt?
Maar mijn man heeft dus eens gehad dat zo'n muisje niet dood was door zo'n houten val. Toen moest ie hem zelf uiteindelijk uit z'n lijden verlossen. Ik ben alleen niet zo'n held als dat gebeurt wanneer mijn man niet thuis is. Mijn man heeft hem weer gezien en hij zit nu ergens in de keuken. Ben benieuwd of ie hem weet te pakken want hij haalt nu alles overhoop Heeft ook de keuken helemaal afgesloten haha.