Mag dit? De ene zegt van niet en de ander zegt alleen als de verf op waterbasis is. Ik wou graag 2 muren gaan sauzen op de babykamer, maar nu weet ik dus niet of dit wel of niet kan .... Iemand die mij hier meer over kan vertellen? Op Google hoor je heel veel verschillende verhalen.
Het schijnt dat er een giftige stof vrij kan komen uit de verf tijdens het verven. Sowieso op terpentine basis. Dizzy: Thanks! Dan kan ik gewoon gerust m'n muurtje gaan sauzen.
Ik heb ook gewoon de muren van de babykamer geverfd op waterbasis... En was 26 weken zwanger.... (Ben nu 29+1,banner klopt niet helemaal)
Muurverf is volgens mij allemaal op waterbasis tegenwoordig. Kan gewoon. Ik heb de hele bovenverdieping geverfd tijdens mijn zwangerschap.
Net heel mijn nieuwe huis gewit dus hoop het niet hahaha maar je ruikt amper wat hoor zeker als je gewoon met Latex verft.
Kan gewoon, maar dan inderdaad wel op waterbasis. Ik heb voor afwasbare verf op waterbasis gekozen. deze kun je afnmene met een doek, handig als je kinderen met krijtjes etc aan de slag gaan of gewoon chocomel knoeien....
Ik heb tijdens mijn twee vorige zwangerschappen ook de kinderkamertjes geverfd en over enkele dagen ga ik de volledige kamer van mijn dochter(tjes) beginnen verven. Zolang de verf op waterbasis is mag het. De verf die ik gebruik ruikt ook niet, heb daar dus ook geen last van.
Ja hoor, heb het halve huis nog geverfd in mijn vorige zwangerschap, tot een dag voor de bevalling nog. Wel verf op waterbasis gebruiken! 😊
Goh wat grappig op internet lees ik echt horror verhalen.. Ook over verf op waterbasis, zal beter zijn maar nog wel steeds verkeerde stoffen in zitten. En advies om zeker niet zelf te verven maar iemand anders aan het werk te zetten . Sommige sites zeggen zelfs dat je beter enkele dagen uit huis kunt zijn! Dat is toch angstaanjagend?! Vast erg overdreven.. Maar denk toch dat mijn man het muurtje laat schilderen...
Wij zijn ook verhuisd tijdens mijn zwangerschap, en ik heb bijna heel het huis geverfd. Was juist blij dat dat één van de weinige dingen was die ik kon doen (want zwaar tillen, keuken slopen enz. mocht natuurlijk ook niet). Wij hadden gekozen voor verf op waterbasis, hoewel ze in de winkel zeiden dat er tegenwoordig zo'n strenge regels zijn dat andere verf ook mocht. Dat risico wilde ik niet lopen. Maar op waterbasis, goed luchten en dan is er echt geen probleem.