Een naam als tweede naam, die een ander die je kent ook heeft?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Bubblez, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mmm ja das niet mn bedoeling :p ze krijgen geen geboortekaartje, dus krijgen hun dat gevoel vast niet..

Ik neig toch steeds meer naar wel.. lastig

2. louan

louan Niet meer actief

Gewoon doen dan!

Bubblez vindt dit leuk.
  3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gewoon doen.

Hier gebeurde het omgekeerde, mijn stiefzus heeft haar zoon als eerste naam de tweede naam van mijn zoon gegeven.

Ik spreek haar nauwelijks en de naam is anders gespeld.

Ik heb nooit het idee gehad dat ze haar zoon naar de mijne vernoemde. En, veel belangrijker, niemand heeft er moeite mee.

Bubblez vindt dit leuk.
  4. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou er gewoon voor gaan als dat voor jullie de naam is.

Bubblez vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik vind dat met tweede namen sowieso eigenlijk alles kan.

Ik heb twee neefjes waar ik dol op ben en die ik heel veel zie. Toch moet ik best diep nadenken wat hun tweede namen ook al weer zijn. En dus niet omdat het mij niet interesseert maar simpelweg omdat ik ze op het geboortekaartje heb zien staan en ze daarna nooit meer gebruikt zijn.

Ik vind een tweede naam vooral iets voor jezelf, je kind en eventueel de persoon die vernoemd is.

Lang verhaal kort: gewoon doen!

Bubblez vindt dit leuk.
  6. Anne144

Anne144 Actief lid

14 mrt 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Aangezien ze geen kaartje krijgen en er echt geen enkel contact is, bestaan ze eigenlijk niet!!!
    Maar zitten er ook nog ouders die er tussen schipperen?
    Ja denk idd gewoon doen. Alhoewel ik wilde ook een naam doen, maar mijn neef heet zo, die ik al 15 jaar niet zie of spreek behalve zie op fb. Maar toch niet gedaan. Want dan denk ik van alle namen uitgerekend die???
    Ja echt lastig. Je gevoel volgen.... sorry weet het ook niet

7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Ik zou het idd ook gewoon doen! :D

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou voor het gemak, mijn vader spreekt hem niet (en mij wel) En mn moeder spreekt hem wel (en ik niet :p) dus wat dat betreft kan alleen mn jongere broer, die hem ook amper spreekt er 'last' van hebben, maar die zal het waarschijnlijk niet eens opvallen :p

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

maar we gaan het ook gewoon doen! Man heeft onze dochter al zowat ingeschreven onder die naam, die is er helemaal verliefd op haha :p ik twijfelfde nog even, maar vind het gewoon erg mooi. Dus we doen het gewoon :p

EvaD, louan en Flamingooo vinden dit leuk.
  10. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Haha heel goed! Wat ik verder nog wilde meegeven is dat je een tweede naam ook eigenlijk nooit gebruikt (hier in ieder geval niet). Ik durf er bijna om te wedden dat 95% van de mensen de 2e, 3e en 4e namen van mijn kinderen echt niet heeft onthouden (wij hadden veel om te vernoemen :p).

Bubblez vindt dit leuk.
  11. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Ik zou dat gewoon doen, ik weet de 2de namen van neefjes en nichtjes niet eens. In al die jaren die namen een keer gezien op een geboortekaartje en verder nooit. Zou in theorie ook best kunnen dat we een van onze kinderen een tweede naam van een neefje of nichtje hebben gegeven.

En ik zou gewoon de mooiste spelling kiezen, dus ph. Ik vind ph mooier dan de F spelling. Geen idee welke naam je hebt, maar ik vermoed dat ph het mooist is. De broer heeft het toch wel in de gaten dat de naam hetzelfde is ook met een creatieve spelling. Neefjes Bart Sam [sem] en Xemm [sem]

Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina