Nou we zijn er dus nogsteeds niet uit Ik kon niet wennen aan Femke en de andere opties zijn inmiddels ook allemaal afgeschoten. Nu zijn dus Tove en Fenne nog over. Waar zouden jullie voor gaan? En welke associatie hebben jullie bij deze namen?(Zoontje heet S.ven)
Tove voor een jongen denk ik? Ik vind het ook echt heel mannelijk klinken. Scandinavische naam. Zweeds Tova. Verkorting van namen als Thorfridh en Thorvar, van de godennaam Thor. Naam van de geliefde van koning Valdemar I, 'de Grote', van Denemarken (1131-1182). Fenne vind ik wel voor een meisje, zou daarvoor gaan.
Tove superleuk!! Ik ken het enkel als een meisjesnaam. De uitkomst van de poll zal zeker Fenne zijn (mega saai) omdat Tove een veel minder bekende naam is.
Fenne Ik vind Tove mooier bij Sven passen. Maar ik denk dat Tove vrijwel altijd verkeerd zal worden uitgesproken (‘toovuh’ i.p.v. ‘toowuh’) en aangezien een kind een individu is, vind ik ‘het past beter bij de naam van broer of zus’ geen belangrijk argument.
Tove is inderdaad niet allerdaags en de uitspraak is ook een dingetje. De meest gehoorde versies zijn Tooove, Toofè, Toowe en Toeve. Ik vind het een hele mooie naam maar twijfel dus inderdaad aan de uitspraak, en of het niet te appart/lastig is. Fenne vind ik ook mooi/lief en passen bij ons maar misschien weer iets te normaal? Zucht....waarom is dit zo moeilijk
Even normaal als Sven, wat mij betreft. Enige wat ik minder mooi vind is de eindklank van Sven bij de beginklank van Fenne.
Ik ken Tove alleen als meisjesnaam maar Tova is officieel de meisjesversie? Die vind ik ook wel erg mooi eigenlijk.
Is Tove niet gewoon wat meer unisex, net als bv. Rune? Al is het in Scandinavië volgens mij wel vooral een meisjesnaam.
Ja Sven is natuurlijk ook doodnormaal. Bij hem hadden we ook een appartere naam die we heel tof vonden en waar we niet voor gegaan zijn...en nu denk ik wel eens waarom niet je hoort tegenwoordig letterlijk alles en toch twijfel ik wederom....ben zo besluiteloos...om gek van te worden.
Ik heb nog nooit van de naam Tove gehoord, vind het zo op het eerste gezicht/gehoor niet zo mooi. Fenne daarentegen vind ik prachtig! Op Fenne gestemd dus
Tove doet mij aan tovenaar denken. Tova zou ik persoonlijk dan mooier vinden. Fenne is ook heel mooi, daar kan je eigenlijk niet fout mee gaan.
Tove is hier in Noorwegen echt een meisjesnaam. Vind m zelf mooier dan Fenne. Maar kan me voorstellen dat er in NL twijfel is over de uitspraak. Bij ons spreken ze O uit als de lange O in boren.
Sven en Fenne lijkt wel veel op elkaar, de combinatie vind ik persoonlijk niet handige. Tove past dan beter