Onze dochter heeft twee namen, een roepnaam en een tweede naam. Gewoon omdat we dat mooi vonden. Nu zijn we er al wel uit hoe onze zoon zal gaan heten, alleen hebben we nog geen tweede naam. Ik wil die er wel graag bij hebben, vinden ook vast wel iets wat helemaal in het plaatje past. Maar vroeg me af, hebben jullie kinderen ook evenveel namen? En waarom wel/niet?
Ja, onze kinderen hebben beide drie namen en ook nummer 3 gaat drie namen krijgen. Waarom? We zijn erg van het gelijkheidsbeginsel
Heel stom misschien maar ik vind t het mooist dat alle kindjes evenveel namen hebben. Waarom weet ik eigenlijk niet haha.
Onze eerste moet nog geboren worden, die krijgt 3 namen. Als wij ooit een 2e kindje krijgen, gaat hij/zij ook 3 namen krijgen. Ik heb 3 namen en mijn broer en zus ook Waarom, weet ik eigenlijk niet zo goed, vind 3 namen sowieso leuk. Ook al gebruik je er maar 1. Maar vind het inderdaad ook leuker/mooier, als alle kinderen evenveel namen hebben. Komt ook door gewoonte denk ik.
Ik heb 1 naam dat vind ik zo lelijk staan. Onze dochter heeft twee namen. Onze zoon krijgt 3 namen de traditionele vernoeming van mans kant en de derde naam ook een vernoeming naar de overleden broer van man ( 2e en 3e naam samen is dan de complete naam van die broer)
Onze eerste heeft geen doopnaam. Dus gewoon 1 naam. Onze tweede krijgt wel een doopnaam met een bijzonder betekenis. Dit komt doordat ik hiervoor 2 miskramen heb gehad en deze zwangerschap erg spannend was. Met 10 weken zo veel bloed verloren dat de gyn ons weinig kans gaf dat het goed ging komen met deze zwangerschap. Dus ondanks dat wij niet zo van de doopnamen zijn, vinden we het in dit geval wel mooi.
Ja, ik zou het ook doen. Ik weet niet waarom...het is bijna niet eerlijk om je kind af te schepen met maar 1 naam
Ik heb zelf maar 1 naam. Heb nooit een 2e naam gemist. Zeker niet als je hoort wat een oubollige doopnamen m'n leeftijdsgenootjes hadden/hebben.
alleen jelle de oudste heeft 2 namen reden => fokke-jelle de eerste is schoonvader en 2de mijn vader mijn vader is overleden tijdens mijn zwangerschap en zijn roepnaam is dus jelle wij hebben wel alfabetische volgorde f => ben ik h=> middelste zoon j=> oudste zoon l => is mijn man n=> onze jongste
Mijn dochters hebben beide één naam en deze baby zal ook gewoon 1 naam krijgen. Ik heb zelf 2 namen, maar vind dat onzin omdat die 2e naam eigenlijk nergens voor dient en alleen maar 'leuk staat' in m'n paspoort heb ik het idee... Een doopnaam is het niet, want mijn ouders waren en zijn niet christelijk. Ik vind een 2e naam geven wanneer je het niet gebruikt dus een beetje onzin, daarbij doet het me teveel aan een doopnaam denken, waar ik als niet christelijk persoon niks mee heb.
Ik heb alleen maar aangegeven waarom mijn kids evenveel namen krijgen maar niet waarom ze meerdere namen hebben... Dit is de reden: Na mijn geboorte (enige) jaren stond mijn moeder bij het postkantoor om haar rijbewijs te verlengen. Ze stond in de rij en voor haar was de vrouw aan de beurt. Deze vrouw moest vertellen wie zij was.. en tot mijn moeders grote verbazing gaf de vrouw precies de voorletters en achternaam (veel voorkomend!) EN geboortedatum door die zij ook heeft. Op dat moment had zij spijt dat ze ons maar één naam had gegeven. Zij zelf heeft twee voornamen en door dit verhaal hebben wij gekozen voor drie! Met meerdere namen maak je dus meer onderscheid!
Als je trouwt noemt niemand je BSN nummer op hoor... ook niet als je in de wachtkamer van een ziekenhuis zit. Het maakt gewoon meer onderscheid (enne... het bsn is niets nieuws hoor..die bestaat al een tijdje.. alleen heette het toen sofinummer ) Ik heb al twee te maken gehad met identiteitsverwarring (Postbank.. sukkels)... dat was moeilijk geweest als ik meer voorletters had gehad.
Dat is dan wel héél toevallig. Kan me niet voorstellen dat er iemand rondloopt in NL met dezelfde voor- en achternaam als ik (even mijn 2e naam buiten beschouwing gelaten). Heb sowieso nog nooit gehoord van iemand die dezelfde voornaam heeft als ik.
Haha, dat weet ik . Maar mag toch wel hopen dat je de enige bent die in aanmerking komt bij je bruiloft (verder snap ik je punt hoor)