een naam s.s / l.s

Discussie in 'Babynamen' gestart door Amfy, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    :oops: uuhhmm ik heet mw s.s. de ....... :oops:

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb jij daar last van?

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nee absoluut niet .....er is nog iemand geweest die er iets over zei of kritiek op gaf tot een paar berichten terug ;) :oops:

mensen zijn altijd alleen erg nieuwsgierig wat de afkortingen inhouden omdat mijn voornaam vrij lang is ..........oftwel voluit sybrichje .....en de 2e naam sybrina ( en ja ik heb ze niet zelf verzonnen hoor :oops: )

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee ik denk ook dat het te maken dat het al zo lang geleden is het word niet zo snel gelinkt worden denk ik.

maar ze heeft nog even om er over te denken

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Denk voor al dat s.s voor oudere mensen minder is die het dan leest of zo.

Die de oorlog meegemaakt heb

6. emmie

emmie Niet meer actief

Nee nou daarom! Waar doet iedereen zo moeilijk over, voor mij is dit ook nieuw....en pap en mam wat doen jullie mij aan? sorry hoor toen wij dit bedachten zat dat echt niet in ons hoofd, dan ben je toch niet helemaal goed, als je bij een naam aan zulke dingen denkt of wel?

Mijn zoontje heet Seff omdat het een super naam is! en Schipper ja de achternaam krijg je er gewoon bij he, daar doe je niks aan...

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en toch komt er een moment dat ze op school leren over de oorlog etc etc en dan is het vreemd, ook als kind om dan je eigen initialen zo tegen te komen. Mijn initialen zijn ML - Geen bekende afkorting, maar op het moment dat ik dat ergens tegenkwam of tegenkom als afkorting, viel en valt het me wél gelijk op.

En wat chieffie ook al zegt; het feit dat ze er zelf bij stilstaan en dit topic geplaatst wordt, geeft al aan dat zij zich er zelf misschien niet helemaal prettig bij voelen en twijfels bij hebben. Persoonlijk zou ik het dus niet doen en in die situatie zou voor mij de S afvallen als letter voor een naam. Tenzij het kindje meer namen krijgt. Hier vielen ook 2 letters af bij de naamkeuze, jammer maar helaas, maar al die namen met die letters -hoe mooi en leuk ook- waren geen optie.

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    toen ik zelf op school zat en de oorlog en zo besproken werd heb ik echt nooit stil gestaan bij de afkortingen van mijn naam .....daar denkt een kind echt niet aan

9. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    je kan natuurlijk overal wel wat achter zoeken tegenwoordig...

10. emmie

emmie Niet meer actief

tsjaaaa...

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Een oud-collega van mij heeft het inderdaad opgelost met zn eerste naam, roepnaam en achternaam waren dus S.S. en parafeerde altijd met JSS. Het was mij niet echt opgevallen totdat hij er bij het bespreken van de actiepuntenlijst een opmerking over maakte. De secretaresse had SS opgegeschreven. Op zijn verzoek is er daarna standaard JSS van gemaakt.

Omdat ik zelf niet in een dergelijke "situatie" zit, hoef ik me er gelukkig niet druk om te maken, maar als.... dan zou ik inderdaad kiezen voor L.S. of een compleet andere letter.

12. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Bij ons vallen de S-namen ook af ivm de SS-initialen, zelfs al komt er een tweede naam tussen. Er zijn nog genoeg mensen die de associatie wel hebben en in notulen ed worden er vaak initialen gebruikt (en dan staat je 2e naam daar echt niet bij). Ik zou het dus nooit doen, ook al is het lang geleden en zal niet iedereen de link leggen.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn zusje heeft als initialen ook S.S. (en ik toevallig L.S.) maar zij heeft daar nooit last van gehad hoor. Mijn vader en moeder hebben daar bij het kiezen van de naam ook helemaal niet bij stil gestaan.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat een grote onzin dat S.S. niet zou kunnen zeg! Wanneer gebruik je sowieso alleen die initialen? Hooguit toch alleen die van de voornaam? NIEMAND die het gaat opvallen. Echt een gemiep, sorry hoor :p

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

"Gelukkig" zijn deze mensen praktisch uitgestorven.

16. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    tsja, dat ligt er dus maar aan. Er zijn al verschillende mensen die zeggen dat ze dit soort initialen wel bijna dagelijks gebruiken. Ik kom ze ook regelmatig tegen (in actielijsten, notulen, etc.). En als je het zelf geen probleem vindt: lekker doen. Maar geloof ook maar dat er genoeg mensen zijn die dit serieus heel vervelend vinden en absoluut geen gemiep. En die mensen zijn echt niet bijna uitgestorven.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik snap niet waarom mensen zich iets zo ontzettend aantrekken terwijl ze het niet eens zelf hebben meegemaakt. De groep die het echt van dichtbij heeft meegemaakt is nog maar zo ontzettend klein. Je kunt ook van alles een probleem maken hoor.

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou hallo zeg die die mensen zijn nog niet uitgestorven hoor!

maar om eerlijk te zijn denk ik dat niemand zich er iets van aantrekt
    vind het ook iets te ver gezocht.

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en ik vind je zin met gelukkig een beetje ongepast.
    weet niet hoe oud jouw opa oma vader moeder zijn maar mijn pa en tante hebben ook de oorlog meegemaakt.

dacht soms te merken dat je al behoorlijk wijs was maar soms kom je erg dom uit de hoek

20. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Het is geen kwestie van dat ik het mezelf aantrek, helemaal niet. Maar het heeft gewoon zo'n negatieve associatie. En dat geldt voor veel mensen.
    Maar goed, de meningen hierover verschillen nogal, laten we elkaars mening/gevoel maar gewoon respecteren en het hierbij laten.

Deel Deze Pagina