Ik wil met mijn werkgever in onderhandeling over mijn salaris, ik vind namelijk dat ik, na 4 jaar, wel wat opslag verdien. Alleen werk ik in de makelaardij, wat een vrij beroep is en dus geen cao heeft. Ik kan de salarisschalen van de cao er dus niet op naslaan wat ik zou moeten verdienen. Nu is een collegaatje zwanger en gaat van fulltime naar parttime. Zelfde aantal dagen als mij, ik weet dat haar fulltime salaris een stuk hoger ligt dan wat ik kreeg toen ik nog fulltime werkte, dus zal haar parttime salaris ook hoger zijn dan wat ik nu verdien. En eigenlijk vind ik dat mijn salaris recht getrokken moet worden met de hare. Zij is dan wel 2 jaar ouder, maar werkt er pas 1,5 jaar. Heb ik dan wel recht op opslag en wat is een gemiddeld parttime salaris voor een binnendienstmedewerkster op een kantoor. Wil natuurlijk wel goed beslagen ten ijs komen!!
Moeilijk hoor. Ik zit een beetje met hetzelfde (ben overigens wel gecertificeerd makelaar/taxateur dus niet helemaal dezelfde functie). Ik heb ook 2 jaar geleden voor het laatste opslag gehad, en denk dat ik o.b.v. mijn werkervaring (inmiddels 8 jaar) en kwaliteiten nu niet 'genoeg' verdien. Maar ja, de markt is ook niet wat het geweest is, in de afgelopen 2 jaar is ons kantoor van 10 naar 2 mensen gereduceerd (overigens niet allemaal full-timers hoor). Dus tja, is opslag dan wel reëel, als je weet dat je werkgever al heel veel heeft moeten snijden in de kosten? Ik weet het ook niet zo goed, hoe ik dit aan moet pakken....
Bij ons zijn er ook een aantal mensen weg, voornamelijk uit eigen beweging. Weet ook dat de huizenmarkt vrij slecht is op het moment, maar vind het ook niet echt eerlijk als mijn collega meer verdient terwijl we echt precies hetzelfde werk doen! En ik heb nog geen één keer opslag gehad in deze 4 jaar tijd. Ik ben na 2 jaar van full- naar parttime gegaan en die onderhandelingen over dat salaris liepen al enigszins stroef. En het kantoor is van 2 compagnons overgegaan naar 1, dus nu heb ik 1 werkgever, i.pv. 2. Blijft er dus geld over..
Kijk, dá's een mooi uitgangspunt, haha. En wellicht dat je een klein beetje een beeld hebt van wat de kosten binnen het kantoor zijn, en wat er op dit moment ongeveer binnenkomt? Misschien is het gewoon verstandig om eens een balletje op te gooien, nee heb je en ja kun je krijgen, toch (*zegt ze nu heel stoer maar is zelf ook niet stoer genoeg om dat balletje op te gooien*). Ben benieuwd!!!! Succes! X
Ik heb geen inzicht in de inkomsten en uitgaven, maar inderdaad nee heb ik en ja kan ik krijgen! Ik heb wel al wat gesolliciteerd op andere banen bij mij in de omgeving, werk nu op 40 km afstand. Zodat de reistijd ook minder is, zit nu 30 tot 45 min in de auto. Maar daar val ik al snel af, waarschijnlijk omdat ik 2 jonge kindjes heb. Maar goed, ik ga het gewoon proberen *roept ze ook heel stoer...*
ik vind jouw argument over jouw collega niet helemaal eerlijk. Het gaat er niet om hoelang ze al bij jullie werkt, ze kan ook 2 jaar extra werkervaring (met opbouw salaris) elders hebben. Je arbeidsverleden helpt wel mee aan de basis van je salaris bij een nieuwe werkgever. Anders zou je als oudere altijd evenveel verdienen als de jongere, omdat het niet eerlijk zou zijn, terwijl die jongere minder werkervaring heeft??? Verder moet je eens kijken op salariskompas, van die salarisvergelijkingsites. Hierin kan je vergelijken op functie, sector, ik dacht ook leeftijd en jaren werkervaring.
Zij verdiende net zo veel als mij toen ze bij ons kwam werken en ik weet wat voor werk ze hiervoor heeft gedaan. Pas na (harde) salarisonderhandelingen heeft ze meer gekregen. En ik denk dat ik meer werkervaring heb, aangezien ik jong ben begonnen met werken. Makelaardij staat vaak niet tussen die vergelijkingssites, omdat het niet echt een sector is en nergens onder valt.
Hoeveel meer zou je willen verdienen dan? Je kunt zeker 10 procent meer inzetten dan wat je nu verdient vind ik, met als top denk ik 20 procent. Dat zijn normale onderhandelingsruimtes. Niet geschoten is altijd mis en ik vind dat je het prima kunt onderbouwen. Terecht dat je er om gaat vragen. Als je al die tijd goed gefunctioneerd hebt, trouw bent geweest, weinig ziek ben geweest, etc., is na 4 jaar werken een salarisverhoging zeker reeel! Of je het krijgt is een tweede, zal ook van hun budget afhangen. Maar dat is nu van ondergeschikt belang. Succes!
Ik zou trouwens niet het argument van je collega er in gooien. Het gaat er om dat jij van waarde bent voor de organisatie. Maar wellicht ook doordat je een ontwikkeling hebt doorgemaakt. Na 4 jaar werk je nu misschien wel efficienter etc. en ben je dus meer waard.
Ik zou er bruto ongeveer 200 bij willen hebben. Dat gaat mijn collega straks ook verdienen. Dat is wel om en nabij de 20%. In de afgelopen 4 jaar ben ik 2 keer met zwangerschapsverlof geweest waarvan de laatste gedeeltelijk in de ziektewet. Weinig ziek en goed gefunctioneerd. Ik doe alles wat me opgedragen word, volg netjes alle bevelen op ed... Ik ga het gewoon proberen, beetje jammere is alleen dat ik nergens iets van salarissen in de makelaardij kan vinden! Maar goed, ik kom er wel uit!
Gewoon doen! En als ze er niet happig op zijn, kun je misschien afspraken maken. Waarin je bespreekt wat je zou moeten bereiken op welke termijn om wel salarisverhoging te krijgen.
Ik heb 2 maanden geleden ook dergelijk gesprek gehad met HR. Op ons kantoor in NL is er niemand die vergelijkbaar werk doet, dus ook geen vergelijkbaar salaris. En ons moederbedrijf in Duitsland is qua salarissen ook niet te vergelijken. Dus ik ben gewoon voor mezelf wat berekeningen gaan maken. Erg lastig! Uiteindelijk heb ik gevraagd om 15% meer en na wat heen en weer 'gezeur', krijg ik nu 10% en per volgend jaar alsnog die 5%. Met alleen die 10% zou ik ook tevreden zijn geweest, dus missie geslaagd
Ik had voor mezelf op papier gezet waarom ik vind dat ik t verdien. Ik werk hier nu 2jaar en doe veel meer dan toen ik begon en eigenlijk heb ik gewoon deels een andere (verantwoordelijkere) functie. En ik weet dat ze allemaal superblij met me zijn, tot directie aan toe Das een fijne ingang voor zo'n gesprek Ik ben nu van 3 tijdelijke contracten overgegaan naar vaste dienst, dus ook mooi aanknopingspunt voor zo'n gesprek natuurlijk. Out of the blue over geld beginnen zou ik ook wel erg moeilijk vinden. Succes!
Ik weet ook nog niet hoe ik het precies moet inkleden, maar ga ik nog even over nadenken. Mijn vriend krijgt elk jaar standaard wat loonsverhoging en die vraagt er ook gewoon om. Dat kan ik ook niet. En op zich kan ik het vrij goed met m`n werkgever vinden, maar dit soort gesprekken zijn toch altijd wat beladen. Ik mail hem eerst wel dat ik een gesprek wil en daarin kan ik vast zetten dat het over m`n salaris gaat. En dan moet ik maar verder zien hoe het gesprek loopt!
Heb m`n werkgever net een mail gestuurd dat ik met hem om tafel wil vanwege m`n salaris! Bibbers komen nu wel binnen!! Heeft iemand enig idee wat een beetje gangbare salarissen zijn voor een medewerkster op kantoor? Ik heb natuurlijk wel wat in m`n hoofd zitten maar ik wil wel even zeker weten of dat redelijk is.
Ik ben binnendienstmedewerkster bij een makelaardij. Ik werk 24 uur per week, ben 27 en heb 9 jaar werkervaring, waarvan ik nu 4 jaar hier werk. Ik verdien nu 900,- bruto met reiskostenvergoeding netto 60,-. Woon- werkafstand is 39 km. Ik heb zelf in m`n hoofd 1100,- bruto met een verhoging van de reiskosten naar 100,- netto. Op www.salaris-informatie.nl heb ik berekening voor reiskosten gedaan en daar kwam het onderstaande uit. Denk dat ik met mijn 100,- wel netjes zit.
@ Zomerbloem: Als ik heel eerlijk ben, vind ik jouw salaris ook écht onder de maat. Bij het bruto-maandsalaris dat jij noemt, zou je o.b.v. een full-time werkweek 1500 bruto per maand verdienen. Ik denk dat dat echt onder de maat is hoor, en dat je écht wel recht van spreken hebt als je dat te mager vindt. Als je naar 1100 zou gaan, zou je o.b.v. een full-time werkweek 1833 per maand verdienen. Ik denk dat dat meer in de richting van een passend salaris zou komen.