Een naam??!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door danielle2911, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Help!:( Mijn liefje en ik zijn een beetje aan het speculeren over namen. Nou waren we het al helemaal eens over een meisjes naam. Sterker nog er waren meerdere namen die we leuk vonden. Nu komt ie: we hebben donderdag gehoord dat we een zoon krijgen!! Helemaal fantastisch! Ben zoooo blij! Maar we kunnen tot nu toe dus nog geen leuke naam verzinnen. Roep ik wat, dan vindt mijn vriendje het niks en hij kan al helemaal niets verzinnen. We hebben gelukkig nog een hele tijd om erover na te denken, maar suggesties zijn welkom.;)
    We houden van een beetje hollandse namen met 1 of 2 lettergrepen. Niet met een R (i.v.m. de achternaam...);)

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
  3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooe dat is erg lastig. wij hebben er ook mee te maken gehad hoor. uiteindelijk besloten we maar een deal te sluiten. als het een jongetje werd mag hij naam de naam verzinnen en bij een meisje mocht ik het doen. het werd en jongetje en hij koos de eerste naam en ik de tweede. gelukkig vinden we het allebei erg leuke namen.

bij dit kindje zijn we het voor het grootste deel al over eens hoe hij/zij zal heten.

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hier precies hetzelfde met een meisjes naam.
    jongens naam hadden we al maar een meisjes naam kunnen we het maar niet over eens worden.

opties voor een jongens naam

Kian ( erg mooie naam die je niet vaak hoort ;) zo heet mijn zoontje)
    Senn ( dat was onze jongens naam)
    Finn
    Luca
    Jesse

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho ;) (Zo heet mijn mannetje) (anders geschreven: Tygo)
    Jens
    Lyam (op zn engels uitgesproken)
    Stijn (anders geschreven: Steijn, Stein)
    Jayden
    Brett (anders geschreven: brad en op zn enegls uitgesproken)

Jeetje meid hihi, moeilijk hoor, een naam is zo persoonlijk !! Maar gelukkig heb je indd nog even! Je kunt als je bij google intikt jongensnamen vast wel wat namenlijsten opzoeken waarin zeker een naam staat die jullie allebei leuk vinden! Succes met keizen!

xxx sas

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb een leuke hollandse jongensnaam die je niet heel vaak hoort
    maar wel met 3 lettergrepen

valentijn ;) (zo heet mijn zoontje)

7. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    ooo ik zie al wat leuke suggesties voorbij komen. Senn vind ik erg leuk (vanavond zal ik 'm er even ingooien haha), ga vooral door!

8. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    och dit i zo herkenbaar.
    een meisjes naam hadden we binnen een maand. En sterker nog, we vinden hem nog steeds leuk!!
    Maar ook wij krijgen een lief zoontje, maar zoals het er nu naar uit ziet blijft tie junior heten.
    Zelf neig ik meer naar Scandinavische namen, dus ik kan je met de hollandse namen niet helpen.
    Maar wat ik bijvoorbeeld leuk vind is:
    Kai
    Sverre
    Thor
    Kyren

Probleem is dat mijn vriend van langere namen houdt en ik van korte namen. Dus dan kiezen we een naam en dan kort ik het af. Dat kan niet de bedoeling zijn.
    Succes er mee en probeer een naam vaak hard op te zeggen, zodat je weet hoe het klinkt en er aan kan wennen.

9. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    haha junior arm kind!

10. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Dat probleem hadden wij ook, dachten echt een meid maar wordt echt een jongen. De naam voor een meid hadden we al, maar nu erg denken aan een jongensnaam:

Menno
    Sven
    Owen
    Thijmen
    Lars
    Jarno
    Bas
    Tim

Dat soort dingen?

11. EternalSunshine

4 okt 2009
    67
    0
    0
    raf
    boyd
    seth
    sepp
    tim
    tijn

12. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Jesse (gewoon op z'n nederlands)
    Fedde
    Job
    Cas
    Seb
    Jur of Jurre

Weet niet of er wat bij zit.. dit waren wat namen op ons lijstje maar we hadden er geen nodig ;)

13. Jongensnamen blijven 't moeilijkst, vind ik. Dat zal hier vast ook voor veel gedoe zorgen ha ha. Ehm, om maar even wat te noemen:

Kess
    Tijn/Tijl
    Ferre
    Jules

14. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Hier ook het zelfde probleem!
    Ik had 2 super gave meisjes namen, maar woensdag te horen gekregen dat we een klein mannetje krijgen, maar ja verzin eens een naam...?!
    Persoonlijk houden wij niet van hollandse namen, maar ik kan eens een poging voor je doen!?

Daan
    Sem
    Tymen
    Finn
    Jorn
    Joris

Sorry ik kan niet zoveel verzinnen omdat we zelf niet echt in deze richting zoeken, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
    succes iig

15. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thijmen
    Thomas
    Thobias

We houden zelf blijkbaar erg van namen die met een t beginnen.
    pff namen zijn lastig en ook zo persoonlijk, succes

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Heeeel herkenbaar ;)

wij hebben dus al vanaf dag 1 dat we wisten zwanger te zijn een meisjes naam maar kunnen het niet eens worden over een jongens naam .. 3 september hebben we de 20 weken echo dus dan horen we hopelijk wat het word en dan kunnen we verder ruzie maken mocht het een jongen worden hahaha :D

Wij willen iets wat wel past bij de naam van ons zoontje

17. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Daan
    Tom
    Bas
    Ties
    Teun
    Gijs
    Joep
    Job
    Tom
    Tim
    Jip
    Jelle
    Sepp
    Guus
    Bram
    Mees
    Sven
    Stef
    Kees
    Tijn
    Tijl
    Boris
    Max
    Lars
    Luuk
    Loek

pffffffffffff zit er al wat tussen ;) ???

18. Laperla26

Laperla26 Lid

9 mei 2010
    62
    0
    0
    Vestigingsmanager
    Rotterdam
    Ik dacht dat wij een hele drama zouden krijgen om een naam te verzinnen dus laat staan 1 vinden waar we het SAMEN over eens zijn. (eigenwijs stel)
    Maar goed we zaten bij de verloskundige en ja hoor we keken allebei tegelijk naar 1 kaartje en daar stond zijn naam op.
    Dus eerste naam was gelijk binnen en goed ook.
    Daar werd die naam anders uitgesproken dan dat wij het hebben.

2e naam heb ik papa laten uitzoeken omdat we nogal met verschillende nationaliteiten hebben te maken Nederlands, Spaans, Duits. :)
    en daarbij ik het leuk vindt dat de papa iets orgineels mag doen tijdens de zwangerschap.
    Het krijgt al zijn achternaam maar wilde dat paps het gevoel van betrekking erbij kreeg.
    Ja er zijn een paar rare namen voorbij gekomen dat ik dacht ehm ehm ehm chips had ik dit maar nooit toegelaten...maar uiteindelijk kwam hij met 5 namen waarvan 1 naam er kort maar krachtig uitsprong en bij de eerste paste.
    En hij vroeg toch wat ik ervan vondt (heel lief)

Ik denk als we niet tegen de eerste waren aangelopen dat het ook moeilijk was geworden maar dan hadden we de oplossing oke jij 10 namen ik 10 namen en schrappen houden we er 2 over dan nog de discussie welke de eerste of tweede nou ja goed heb je dan de tijd voor ;)

En wat me wel opviel bij de VK is dat veel mensen die pfaffs namen gebruikt heb want zag veeeeeeeeeeeel dezelfde.
    Zoals liam, keano, kenji....

Orginaliteit komt wanneer je het niet verwacht...de namen die wij hebben zeg ik nog niet ;)

19. misa

misa Niet meer actief

Wij hadden al heel lang namen, voor een jongen en een meisje! Voor een meisje twijfelden we wel regelmatig, voor een jongen was helemaal duidelijk..! Wij krijgen dan ook een zoontje!

Ideeen die ik leuk vind:
    Julian
    Victor
    Sebas
    Sebastiaan
    Siemen
    Olivier
    Roel
    Benjamin
    Samuel
    Seth
    Ravi
    Noah
    Olaf
    Oscar
    Boaz
    Jonas
    Justin
    Sjoerd
    Dirk
    Finn
    Lenn
    Vigo
    Milan
    Morris

Vele leuke namen, al zou ik vele namen uiteindelijk niet kiezen. Misschien toch niet leuk genoeg ofzo..! haha!

20. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mark
    Jeroen

Deel Deze Pagina