wel of geen eisprong?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door fwf, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fwf

fwf Lid

18 feb 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 fwf, 20 feb 2010
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
    Hallo,

Ik gebruik nu dik een half jaar de persona computer als anticonceptie.
    Nu heb ik alleen nog nooit een ei symbool gehad terwijl ik op mijn teststaafjes toch elke keer duidelijk 2 streepjes zie (waarvan de rechter soms dikker dan de linker) Ik heb begrepen dat dat op een eisprong duidt, toch?

Het gekke is nu alleen dat ik op dag 12 van mijn cyclus (normaal zo'n 26 dagen) een duidelijk rechterstreepje zag (naast het linkerstreepje) maar deze de 13e dag weer weg was en nu al weer 3 dagen (14,15 en 16) weer duidelijk aanwezig is. Dus kort gezegd heb ik al 4 dagen 2 streepjes op mijn teststaafjes staan.
    Wat betekent dit? We hebben wel onbeschermde sex gehad op dag 16..

Het is misschien raar dat ik me zorgen maak aangezien ik de persona als anticonceptie gebruik maar ik heb een hele grote kinderwens (en wacht alleen nog tot we het financieel stabieler hebben) en wil dus zeker weten dat mijn lichaam naar 'behoren' werkt..

En wat is de minimum aantal dagen dat een bevrucht eitje nodig heeft in te nestelen?

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi fwf,

dit is wel een heel specifieke preconceptievraag, die is wellicht beter door de huisarts te beantwoorden. Als je onbeschermende seks heb gehad op dag 16 kan ik je niet verzekeren dat je niet toch zwanger bent bij een positieve ovulatietest. Het zou dus kunnen. En een bevruchteitje zal rond de 3-4 wkeen zwangerschap in gaan nestelen, dus zo ongeveer vanaf een week na de bevruchting.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina