Wat heerlijk dat je weer thuis bent, bij je vriend/man, je meisje en in je eigen vertrouwde omgeving! Dus nu steeds controles.. en verder kunnen ze niets doen? Wat denken ze wanneer ze hem gaan halen of laten ze de natuur zijn werk doen? Sterkte en heel veel succes meis! XxX
Ikheid nee ze laten me niet lopen. Waarschijnlijk word ik volgende week ingeleid. De kleine groeit zo goed als niet meer en in de placenta zitten allemaal kalkvlekken. Maar omdat hij nog voldoende beweegt krijgt daar toch nog voldoende voedingsstoffen voor binnen en kunnen de longetjes en bijv het zuigreflex zich wat beter ontwikkelen.
Ooooh jeetje wat spannend allemaal! Volgende week heb je je babytje dan echt in je armen! Raar idee of niet? Fijne avond! xxx
ha meiden, kwam dit topic tegen per toeval en wil graag mee kletsen. Heb 3 weken geleden een echo gehad en daarop was te zien dat 1 van onze 2 jongens een navelstreng met 2 bloedvaten heeft en de ander een navelstreng met 3 bloedvaten. Alles gelijk goed gecontroleerd en gelukkig alles prima met de organen en de groei. Ik heb wel wat pagina;s gelezen in het begin maar 7 is best veel hihi Is het bij jullie tot nu toe allemaal goed of zijn er ook meiden hier bij waarbij de 2 bloedvaten wel problemen geven?
Hoi Linda! Wij krijgen een zoon en met de 20 weken echo is gebleken dat hij een navelstreng heeft met 1 ader en 1 slagader. Hierdoor is de kans op nier- en hartafwijkingen groter en de kans op een kleiner kindje is groter.. Maar tot nu toe is dat bij iedereen weer anders, de 1 heeft helemaal geen problemen en de ander weer wel.. Bij ons zijn de hart- en nierafwijkingen al uitgesloten en wat betreft de groei; vanaf week 30 krijgen wij om de 4 weken een groei-echo, om zo zijn groei in de gaten te houden. De gyneacoloog en VK hebben me op het hart gedrukt geen zorgen te maken.. Het kan ook zijn dat er 2 aders in 1 zitten en dat je er dus daarom maar 2 ziet.. Alles is nog mogelijk. Maar voor nu maak ik me niet druk, natuurlijk denk ik er dagelijks aan, maar ik kan er nu toch niets aan veranderen.. Wat gaat er nu bij jou gebeuren? Krijg je ook extra echo's en controles? Klets gezellig hiermee! Hoe meer ziel hoe meer vreugd! Fijne avond! X
Moet eerlijk zeggen dat ik me er heel weinig druk om gemaakt heb. Ik heb vanaf het begin (vanf 9 weken ofzo) al iedere 2 weken een echo, ivm een eeneiige tweeling. Dat scheelt denk ik dus al. De 2 bloedvaten in de navelstreng werden met de 20 weken echo ontdekt. Die hadden we niet in het ziekenhuis bij de gyn maar in een echoscopisch centrum. Ze heeft toen gelijk goed gekeken naar hart en nieren en zagen dr helemaal prima uit gelukkig. De gyn heeft het toen 2 weken later allemaal ook nog eens goed bekeken en zei dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Eerlijk gezegd denk ik er dus ook vrij weinig aan... kwam nu met toeval dit topic tegen dus dacht; ik zal eens mee gaan lezen De gyn gaf aan dat het vaker voorkomt bij een eeneiige tweeling. Maar goed; ze houden me dus al iedere 2 weken heel goed in de gaten dus kan weinig gemist worden zou je denken.. Ze meten iedere 2 weken alles op omdat het dus een eeneiige tweeling is en de groei dan vrijwel gelijk moet lopen. (of in ieder geval niet te ver uit elkaar mag gaan lopen.) Gelukkig is tot nu toe iedere echo alles helemaal prima Maar door alle echo's dnk ik ook dat ik er een gerust gevoel op heb.. Fijn dat bij jullie hart en nier afwijkingen uitgesloten zijn!!!
Wat goed en fijn om te horen dat alles gewoon goed is en dat je zoveel echo's en controle's hebt! Lekker van genieten! Ik denk er ook niet veel aan.. het schiet alleen af en toe door je hoofd heen. Hij loopt nu mooi op schema en er is niks gevonden, dus niets om me zorgen om te maken.. Fijne avond, ik ben bankhangen!
Bij het tweede kindje van mijn zus hadden ze tijdens de echo ook 2 vaten gezien. Na de bevalling is dat bevestigd en hebben ze bij mijn nichtje nog wat extra controles gedaan. Niks aan de hand: Inmiddels is het een super-bijdehand prinsesje van bijna 4! Hoeft dus echt niets te betekenen!
Nouuu ga je ze niet eens alle 7 lezen Mijn kleine man heeft een groeiachterstand. Maar mijn placenta heeft ook kalkvlekken. Of het nou met de 2 aders in de navelstreng te maken heeft weten ze in het zh ook niet.
Hier een meid die is geboren met 2 vaten Ik had dus een slokdarmafwijking bij mijn geboorte (maar dat is eventueel al heel duidelijk met 20 weken echo te zien) en dus ook maar 2 vaten. Mijn moeder heeft mij 42 weken gedragen en toch was ik een couveuse babytje vanwege dat ik dus wat te klein was. Maar verder ben ik goed bijgegroeid en gezond geworden! Wel heb ik dus vanmiddag zelf een GUO 20weken echo om te kijken of ik wel 3 vaten heb en ons kindje dus geen slokdarmafwijking heeft.... spannend!
Babe enn hoe was je echo ? Ik word maandag ingeleid. Vind het super spannend allemaal. Tot die tijd blijf ik in de thuis monitoring.
Oooh Linda wat spannend!!! Dus volgende week heb je je baby in je armen en ben je mama!!! Zie je er tegenop? XxX
Las bij de mei mama's een berichtje van babe "De echo was bijna helemaal goed, alleen de niertjes van de kleine zat wat teveel vocht in dus moeten met 32 weken nogmaals terug komen om te zien of dat vanzelf opgelost is, dit was niet iets om ons erge zorgen over te maken... dus ga er dan maar vanuit dat het wel goed zal komen!"
Dean heeft precies hetzelfde gehad. Twee vaten in de navelstreng en vergroot niertje ( zat vocht in) Extra echo's gehad, uiteindelijk was het goed en hoefde we niet meer voor verder onderzoek. Hij is met 41,5 weken geboren, woog 3500 gram. Een heel gezond en inmiddels groot ventje ( schat nu 12 kilo en 84 cm). Succes met de bevalingen straks dames en maak jullie inderdaad niet te druk!