ik denk als je niks voor bv voelt proberen weinig zin heeft, de eerste 30 dagen is helllllll, dat kan echt pijn doen, bij mij alle 3 de kids, daarna is het ok. Bij de eerste deed het echt zeer, bij de tweede had ik constant kloven en nu bij de derde eerte 30 dagen auch.
@ bebietje: Ohhh super dat de meest voorkomende aandoeningen uitgesloten zijn!! fieuw , wat een opluchting!!! Nog even afwachten dus, maar wel eindelijk goed nieuws voor jullie!
@Linda...nee helaas nog niet. Er staat geloof ik 3 weken voor en dat zou dan volgende week maandag zijn. Vind dit langer duren dan de eerste 3 dagen op de eerste uitslagen, maarja. We hopen op een goede uitslag! Ik zie dat jij overmorgen weer voor een groei echo mag...spannend, het gaat nu toch echt weer dichterbij komen. Hoe is het bij de andere dames? Weet je wat ik me afvroeg (maar ja mss vergeet ik dat op het moment supreme wel), ik zou die navelstreng met die 2 vaten eigenlijk best willen zien...zou ik dat kunnen vragen?
uhhh, geen idee? Ik heb alleen gevraagd of ze nog na onderzoek doen ivm die navelstreng, maar dit doen ze niet omdat er geen aanleiding voor is te zien bij de echo's. Dus geen extra nacontrole..doen ze dat bij jullie wel? Ahh, volgende week maandag...dus nog even wachten... Hopelijk is alles prima!
Bij mij zal er wel na onderzoek gedaan worden, dwz, zoonlief zal gelijk gezien worden door een kinderarts die bij de bevalling/ks zal zijn. Maar dit zal meer zijn vanwege het afwijkende hersenvocht dan vanwege de navelstreng.
Bebietje: jeetje dat w8en duurt lang hè! Ik ben heel benieuwd naar maandag! Bij ons vind er ook geen extra nacontrole plaats, omdat er geen aanleiding toe is. Maar ik ben ook best benieuwd naar de navelstreng, alleen weet ik niet waar ik 'm mee moet vergelijken, want dit is mijn eerste kindje. Dus heb nog nooit een navelstreng gezien met 3 vaten.
hihi ik heb van beide één, dus ik zou kunnen vergelijken op het moment dat ze geboren zijn, maar ik hoef dat denk ik niet te zien, haha. Lijkt me maar niks
ik heb drie kids, tweemet een normale navelstreng, en de laatste met twee, en die is dunner, dat is alles, het valt wel op als je beide hebt gezien. Maar niet dat ie er nou anderds uit ziet ofzo
Nou meiden vandaag lag hij op de mat...de langverwachte brief met daarin de definitieve uitslag van de vruchtwaterpunctie. Er zijn dus GEEN chromosoomafwijkingen gevonden die de oorzaak zijn van de afwijkende hoeveelheid hersenvocht! Ook zijn er geen aanwijzingen gevonden voor een open rug/schedel! Fantastisch nieuws dus! Tuurlijk zijn we ons er wel degelijk van bewust dat dit niet de 'garantie' geeft op een gezond kind, maar de kansen zijn gekeerd en weer net als bij iedere andere zwangerschap. En dat is wat ik wilde en gezocht heb...terug naar 'eerlijke' kansen! Aanstaande dinsdag word er weer een groeiecho gemaakt en zal ook het hersenvocht weer gemeten worden. Hopen dat het niet toegenomen is!
@ brusje: bij de groeiecho met 29 weken vonden ze ineens teveel hersenvocht. Dat in combi met de afwijkende navelstreng gaf een verhoogde kans op een chromosoomafwijking bij ons kindje. Met mijn werkachtergrond (met ernstig meervoudig gehandicapte kinderen) werd ik vreselijk bang en onzeker en dus kreeg ik met 32 weken een punctie aangeboden puur voor mijn eigen gemoedsrust. Snap je?
@bebietje, wat een mooie uitslag. En zekerheid heb je nooit idd! Bij ons nam het hersenvocht niet toe, nam zelfs wat af! Wie weet hoort het gewoon bij jullie kindje. Wel opvallend, onze zoon liep 3 weken voor op groei, heeft er wellicht niets mee te maken!
Ik snap hem, nou geweldiog joh dat dat allemaal goed is dan ben je weer gerust. En nu maar bevallen (op tijd natuurlijk)
WOOOW Linda! Wat spannend! Ik krijg morgen te horen of ik eerder wordt ingeleid.. Omdat onze zoon nog niet is ingedaald. Heel veel succes morgen meis!!! Ik ga aan je denken en voor je duimen!