Lichaamsbouw en zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by ER14, Sep 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ok, begin maar vast met lachen want waarschijnlijk gaat dit topic nergens over maar het houdt mij bezig en misschien hebben meer meiden dit gehad.

Ik ben 1.74 lang ongeveer en heb een slanke bouw. Mijn lichaam is alleen niet helemaal in verhouding. Ik heb ontzettend lange benen maar echt een super kort middenlijf. Als ik dus ergens aankom is het ook altijd op mijn buik. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en met name in de avond zet mijn buik enorm uit. Maar als ik op de bank zit, heb ik af en toe echt last van mijn bh in mijn huid en nu vraag ik me dus af... Hoe gaat dat straks? Als er echt een buik of toeter zit? Ik heb af en toe het idee dat het nooit gaat passen :D
    Geen zorgen, ik weet wel dat het passend gemaakt wordt. Hebben meer meiden deze gedachtenkronkels gehad? En waar kregen jullie uiteindelijk echt last van?

Zo, nu weer met twee benen op de grond ;)

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik vind het geen rare vraag hoor!

Ik zelf ben 1m60. Klein en slank.

Wat ik merkte bij mijn vorige zwangerschappen is dat de baby al best vroeg tegen mijn ribben zat, met alle ongemakken die daarbij hoorden. Bijvoorbeeld op het einde last van hyperventilatie/druk op de longen en ook drukkend gevoel bij de ribben als ik te lang zat. Maaar het is inderdaad allemaal goed gekomen hihi. Dus ik hoop bij jou ook.

3. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

Jun 5, 2013
    230
    0
    0
    Haha leuk geschreven ;) Kan me er zelf weinig bij voorstellen ben maar 1.60 en een echt "vrouwen" lichaam. Grote borsten en brede heupen. Ik maak mezelf maar wijs dat ik echt de bouw heb om kinderen te krijgen dus dat het in dit geval mijn geluk is ;) (normaal had ik graag wat langer en smaller willen zijn) Zou me er niet te druk om maken want passen gaat het zeker wel. Je borsten groeien natuurlijk ook dus misschien heb je daar last van? Als je straks een flinke buik hebt leunen je borsten gewoon op je buik ;). Mijn BH's beginnen nu al te klein te worden en heb al een E cup. Had het advies gekregen om nu al een voedingsbh te kopen, omdat die meerekken en comfortabel zitten. Misschien ook een tip voor jou?

4. Arr

Arr Actief lid

Aug 24, 2012
    249
    3
    18
    Alles rekt en strekt wel, zodat je baby er heus wel in blijft passen. ;) Collega van mij had ook maar heel kort stukje lijf zeg maar, met lange benen. Zij heeft uiteindelijk een mega toeter naar voren gehad. Nou, is ook prima toch. Daardoor lijk je misschien wel heel snel dik. Maar tja, kun je tenminste ook zien dat je zwanger bent.. :)
    Ik heb een 'normale' bouw, en krijg uiteindelijk ook wel een behoorlijke toeter nu, en ik kan je zeggen: het is heerlijk! Zolang je er geen last van hebt verder... Lekker van genieten! :)

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Super bedankt voor jullie reacties tot nu toe!!
    Stom he, dit houdt me al vanaf week 5 bezig haha.
    Het begint nu idd ook wel echt zichtbaar te worden dus ik bereid me maar op voor dat ik snel echt een buik zal krijgen.

Bedankt ook voor de tip voor de voedingsbh. Ze zijn idd huge dus ik moet mijn maat ook maar even laten opmeten.
    Verder heb ik echt geen klachten dus ik laat alles rustig over me heen komen.

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik ben 1.57m en was ook slank voordat ik zwanger raakte ;) alles wordt omhoog gedrukt dus ik heb wel veel last van maagzuur maar het past wel hihi komt helemaal goed.

7. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

Jun 22, 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Hier ook 1.57m en slank.. ook indd veel last van maagzuur erg kortademig en beugel bh´s zitten ook mega in de weg :p
    Draag ook erg naar voren mag verder niet klagen! :D Tis gewoon aanpasen maar dat gaat vanzelf !

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben zelf ook klein en ons meisje ligt al heel lang met het hoofdje naar beneden. Ze zoekt volgens de echoscopiste de ruimte in mijn bekken. Mijn buik valt qua omvang daarom wel mee. Ik draag ook een beetje rond. Mijn taille is verdwenen :)

9. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 1.74 . Al vroeg in de zwangerschap merkte ik dat mijn ribben ook opzij weken, ik werd bijna 10 cm breder in mijn bovenlijf. Gelukkig maar, want ik heb de ruimte hard nodig. Ik heb het nu af en toe benauwd.

10. Stando

Stando Bekend lid

Apr 5, 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf ook een beetje uit proportie; 1.68 lang, maar voornamelijk been en weinig 'midden'. Mijn ervaring? Ik groeide al snel naar voren, en ondanks dat ik niet zo veel ben aangekomen (9 kg bij de eerste, en nu 8,5 kg), roept iedereen dat ik zo'n ENORME buik heb... Ach nou ja, na mijn bevalling is het ook weer zó weg.
    Geniet van je toeter!

11. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hier ook 1.58, slank (mt 34) en merk nu bij mijn 2e zwangerschap ook dat mijn buik en maag erg in de weg beginnen te zitten. Ik probeer zo min mogelijk te bukken, want anders krijg ik helemaal geen zuurstof meer lijkt wel. Maar alles komt goed.

12. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    2,227
    1
    36
    Ik ben 1,69 en 65 kilo sportte altijd veel dus ben best slank maat xs/s opzich niets mis mee maar een vriendin van mij is ook zwanger en zij is rond de 1.60 en 50 kilo enorm slank en klein gebouwd waar zij het kind gaat laten weet ik echt niet maar zij heeft echt een kindjes figuur zoals meiden die tegen de pubertijd aan zitten maat xxs ben echt benieuwt hoe haar buik word

13. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik ben 1.58m en slank. Babymuis is ingedaald en ik voel dat hij zich tegen mijn ribben afzet en dan in mijn bekkenbodemspieren drukt met het hoofdje. Niet heel prettig op zich maar er is nou eenmaal niet zoveel ruimte. Ik draag echt recht naar voren trouwens; tot aan vorige week had ik nog echt een taille zelfs. Die is nu een beetje weg maar recht van achteren kun je amper zien dat ik zwanger ben terwijl ik van de zijkant gezien toch een enorme toeter heb.
    Kortom: geen zorgen om maken, je baby vindt wel een lekker plekje om te groeien.

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik ben lang en normaal bovenlijf en lange benen bij de eerste had ik veel last van dat ie hoog lag (kon slecht ademen) maar bij de tweede helemaal niet , dus het ligt ook aan hoe de baby ligt.

Nu bij onze derde ligt de baby blijkbaar weer erg laag dus ik hoop weer mazzel maar je weet het nooit.

QUa toeter, bij de eerste was ie flink, bij de tweede weer meer vooruit en bij de derde een stuk minder dus ook daarmee kan je alle kanten uit!

15. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb net een lang bovenlijf in verhouding tot mijn benen (ter vergelijking, iemand die ik ken en die ietsje kleiner is dan ik, heeft heupen die wel zeker 10cm hoger komen dan de mijne). Bij Kleine Meneer had ik tegen 't einde ook wel een behoorlijke buik maar meer "rond" i.p.v. echt naar voren.

16. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Denk dat het vooral veel met de ligging van je kindje te maken heeft. Ik ben lang (1.82) en ook hele lange benen. Mijn zoon lag tot het einde toe hoog, is niet ingedaald tot aan de bevalling en bleef dus "hoog" liggen. Ik was heel snel benauwd... Hopelijk gaat zijn broertje of zusje wel netjes wat lager liggen.. ik kijk niet uit naar die laatste weken als deze uk hetzelfde doet als zijn of haar broer;)

17. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb denk ik een beetje dezelfde bouw als jij en zowel bij m'n vorige als bij deze zwangerschap blijft m'n buik wel redelijk compact eigenlijk. Beide keren zijn de kindjes ook vrij snel ingedaald gelukkig, zodat het nu weer iets beter gaat met maagzuur en benauwdheid enzo.

Het hoofdje drukt nu wel echt op m'n bekken en m'n blaas enzo en als de bib beweegt, kan dat best pijnscheuten geven, maar ik draag mooi naar voren en heb zelfs nog een soort van taille :)

Het enige is dat mijn lijf om de toeter aan de voorkant te compenseren extra gewicht aan de achterkant opslaat, haha. M'n kont en het bovenste deel van m'n bovenbenen zijn echt boller nu. Maar 't is wel allemaal in evenwicht, hihihi

Share This Page