Nee, ik heb het niet verkeerd geplaatst, het hoort niet in "Baby en dreumes", mijn meisje slaapt namelijk veel beter dan mama.. Ik word namelijk sinds 2-3 weken heel vaak rond 3 uur snachts wakker, soms kwart over 3, soms half 4 maar nooit later. Behalve in het weekend, dan wordt ik om 8 uur wakker (heerlijk) maar doordeweeks..Vandaag weer: 3.15 gaf de telefoon aan. Ja, fijn hoor, maar ik hoef "pas" om half 6 op. Daarna kan ik overigens ook niet meer in slaap komen, ben ik eenmaal wakker om 3 uur dan blijf ik wakker, of ik nou 3 uur geslapen heb of 5 uur. De oorzaak? Wist ik het maar!! Ik val heel snel in slaap (binnen 5 minuten wel), ik slaap WEL altijd door als m'n man ook boven in bed slaapt (door rugklachten is dit helaas alleen..in het weekend..goh), ik heb 1,5 - 2 uur voordat ik naar bed ga geen bestraling meer (van computer/tv/DS etc), ik drink en eet niet voordat ik ga slapen, drink hooguit 1 kopje koffie per dag (in de ochtend)..Het rare is dat als ik meteen ga slapen nadat ik van de pc vandaan ga dat ik dan wel doorslaap.. Ik kan best wel op 5 uur per nacht leven trouwens, maar soms (vandaag dus ook) liep het enorm uit, ging pas kwart voor 11 m'n bed in en werd 3.15 wakker...4 uur slaap dus. Ik voel me niet moe nu..Maar ik wil dit liever niet doorzetten! Heeft er iemand wellicht tips?
Ik herken het helaas... En heb ook geen idee wat ik eraan moet doen. Het enige wat ik weet dat het bij mij met de cyclus te maken heeft. Als ik mijn eisprong heb gehad tot aan mijn menstruatie is mijn slaappatroon helemaal plat.. Kan wel in slaap komen maar ergens in de nacht word ik wakker en kan niet meer slapen. Kan het bij jou ook met je cyclus te maken hebben??
Ik weet het niet, mijn cyclus is op dit moment wat in de war, was het normaal elke maand moest ik nu 40 dagen wachten ipv 28 (heeft een rede), maar wanneer de eisprong dan is geweest weet ik niet. Maar het is idd heel vervelend, ook voor jou neem ik aan
Ik heb het andersom, mijn biologische wekker gaat af om 11:25u. Maakt niet uit wanneer ik ga slapen. Al slaap ik om 22:00u, dan alsnog (als ik geen wekker zet) wordt ik wakker om 11:25u. (dus gewoon bijna 12 uur slapen) Als kind weet ik dat mijn biologische wekker om 08:00u was. Altijd te laat, want school begon om 08:30u. Ergens is hij dus verlaat, geen idee waarom en hoe! Ik zou ook heel graag willen weten hoe je die biologische wekker kan verzetten! Zucht ..
Oh...ShampooL ik ben een beetje jaloers.. Maar, wat bij m'n partner werkt is om 24 uur wakker te blijven.. Iemand nog tips..?
Misschien kun je de HA vragen voor tips. Wie weet geeft hij je slaappillen waardoor je je slaap gaat/kan rekken? *Zegt dit heel voorzichtig, want heeft echt 0,0 verstand van slaappillen*
Ik ken alleen pillen als in "je slikt ze nu en dan slaap je 8 uur maar dan wordt je ook niet wakker in die 8 uur of er nou brand is of niet" en dat wil ik niet
Hm, ja daar zit wat in inderdaad. Ben je aan het stressen over iets? Of heb je een drukke periode achter de rug/die eraan komt/waar je in zit? Het zou namelijk kunnen dat je onderbewuste je elke keer wakker maakt.
Ik heb dit ook 2a 3 weken gehad toen was het over. ? zo vaag. heb een paar dagen voor ik naar bed ging toch een melatonine tabletje genomen ondanks dat ik net als jij WEL gelijk in slaap viel maar ook tegen 3 uur in de nacht wakker werd en pas tegen 5 a 6 in slaap viel om er vervolgens 7u uit te moeten of als de kids eerder kwamen ik was er wel erg moe van.. volgens mn zusje (psychologie gestudeerd) word het een visuele cirkel omdat als je naar bed gaat je denkt oh gauw slapen want ik word waarschijnlijk toch om 3 uur wakker idd je onderbewuste en als je dan om 3 uur wakker word je gaat liggen en denkt ik val toch niet meer in slaap. oh slaap lekker thee (pickwick oid)kun je ook proberen voor t slapen gaan Advies wat ik je kan geven.. als je wakker word ga er heel even uit, wat drinken naar toilet en ga dan weer lekker naar bed om nog verder te slapen bij mij was het vanzelf na 2 a 3 weken over.. hoop bij jou ook! Succes!
Ja, moet toegeven dat ik nu al denk van "Ok, ik moet vanavond vroeg naar bed, want ik zal om 3 uur wakker zijn.." en vanochtend om kwart over 3 dacht ik ook "Oh *scheldwoord*, ik kan niet meer slapen.." als ik eindelijk BIJNA weer slaap gaat de wekker ): Ik ga altijd even naar beneden, naar de wc etc, maar dat werkt helaas niet. Hoop dat het snel over is, als m'n man naast me ligt slaap ik wel gewoon helemaal, hoe kan dat dan? En heeft het nog wel zin om te slapen nadat je wakker bent geworden, telt dat nog wel? Stel ik heb 4 uur geslapen om 3 uur en dan weer 1,5 uur slaap, mag ik dan 5,5 uur tellen voor de nacht of niet?
Ja volgens mij mag dat wel, hier is een van de jongens ook nog wel eens wakker, dan ben ik ook wel eens een half uur wakker bijv dan slaap ik van 22:30 - 2 uur en dan van half 3 tot 7 vervelend he?! als mijn man nachtdienst heeft slaap ik lichter kan het zijn dat het bij jou ook zo is?
Heel vervelend idd, eerst werd ik nooit echt wakker. Ik slaap sowieso heel licht. Misschien dat als mijn man er niet is dat ik hem dan mis zonder dat ik het doorheb? Moet wel zeggen dat als ik wakker word om 3 uur en als ik hem dan niet naast me zie dat ik me dan rot voel.
Ik had dit tijdens mn zwangerschap ook, vreselijk en zo vermoeiend.. helaas kon ik mn slaap ook nooit meer vatten. Geen tips sorry, maar wellicht dat het toch met onze hormoonhuishouding te maken heeft?
Hier duurt het al heel lang... Maar inderdaad. Even eruit en je kunt nog even een paar uurtjes slapen. Ik helaas midden in de nacht klaar wakker... Maar als het weer tijd achter elkaar elke nacht raak is... Word ik toch wel gaar
Als ik eruit ga en dan er weer in dan werkt dat niet, nooit helaas ): Ik ben natuurlijk weer "apart" haha, wou dat het zo makkelijk was!
vervelend hoor! Ik slaap ook altijd veel beter met mn man naast me... voelt veiliger ofzo... geen idee! (word ook altijd wakker als hij niet kan slapen en dus weer terug naar de huiskamer gaat.. ) Is er geen optie dat jullie iets veranderen zodat je man ook door de weeks bij je in bed kan kruipen? Bij mij werkt een kop warme melk ook wel eens om weer "slaperig" te worden.... of een boek lezen... sterkte iig!
je zegt dat je in het weekend door slaapt tot 8 uur en in het weekend ligt je partner ook boven in bed door de weeks dus niet en dan slaap je slecht misschien zit daar een verband in? dat je je misschien zorgen maakt of iets?
Even een update...Vrijdag - zaterdag zo'n 8 uur geslapen (heerlijk..) maar vandaag geen oog dicht gedaan terwijl partner toch echt naast me lag ): Hopelijk is dit eenmalig.