Een nespresso achtig apparaat voor thee?

Discussie in 'De lounge' gestart door prettymum, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik zie opeens allemaal reclames voor special-t voorbijkomen. Ik dacht, nieuw merk theezakjes, het zal wel.

Nu zie ik dat het cupjes zijn en dat er een heel apparaat bij hoort.

Zou jij zoiets kopen? Ik kan me herinneren dat ze ook zoiets hadden met theepads voor de Senseo maar dat loopt toch ook niet zo.

Een theezakje soppen lijkt me veel makkelijker, sneller en goedkoper.

Heeft iemand hier het al geprobeerd?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou daar echt geen geld aan uitgeven ;)

Maar heb weleens eerder een apparaat gezien voor alleen thee. Het is wel sneller dan een waterkoker...?

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik zag hem van de week inderdaad ook voorbij komen. En nee, ik ga hem niet proberen, ik kan het me niet echt voorstellen eigenlijk hoe het met de smaak zit. misschien wel geweldig maar inderdaad, ik ben ook van theezakje soppen is een stuk sneller.

4. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Ik zou het niet eens willen.
    Ik neem al geen kant en klare thee uit een automaat.

Nee, doe mij maar gekookt water met een zakje!

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik vind hem nog lelijk ook ;)
    Zelfde makers van de Nespresso, maar dit gevaarte past niet naast mijn Citiz&milk hoor ;)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kon inderdaad ook thee met je senseo-apparaat maken. Niet te zuipen...

7. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Je kon ook chocomelk met de senseo maken, was ook echt niet te zuipen!

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Alles uit de Senseo is niet te zuipen :p

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee, ten eerste heb ik geen plek meer op m'n aanrecht en ten tweede vind ik zoiets zonde van m'n geld.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

als je een echte theedrinker bent is het niks vind ik, tenzij het in de toekomst echte goede thee zal zijn.

voor de niet thee drinkers zoals ik, zou het wel handig zijn als er thee-nespresso cups gemaakt zouden worden, voor af en toe of voor bezoek ofzo, maar ik zou er geen apart machine voor kopen

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zou ik niet aanschaffen. Ik hou van lichte thee, thee uit zo'n ding zal altijd dezele, waarschijnlijk, te sterke thee maken. Daarnaast: hoe duur zal dat wel niet zijn. Daarnaast, hoe slecht voor het milieu is dat ook wel niet als dat ook zo'n nespresso cubje zal zijn?
    Hier hebben we voor koffiejunk Maartjeman een een Nespresso, maar ik vind het eigenlijk wel heel slecht wat een restafval je wel niet overhoudt. Oke, kun je OP EIGEN KOSTEN opsturen ter recyceling, wat wij ook doen, maar ja, dat kost nóg meer centjes terwijl dat spul al zo duur is.

De thee van senseo was goor door koffiegeur in de thee, zelfs na goed eerst doorspoelen. Ook was de thee voor mij te sterk.

Als je makkelijke thee wilt kun je het beste zo'n extra kraantje in je keuken laten monteren waarmee je a la minute kokend wat kunt tappen.

12. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Dat thee uit een senseo apparaat niet te drinken is daar weet ik alles van, maar dat komt puur omdat de koffie door hetzelfde gedeelte loopt en alle koffiesmaak dus ook lekker aan je thee komt zoals bij de meeste apparaten thee.

Deze klinkt opzich gewoon als een hele chique cooker met theegedeelte ingebouwd.:D Zolang je er dus echt alleen maar thee in maakt zal het wat smaak betreft wel lukken denk ik. Lijkt me wel een leuk ding om te hebben, maarja veel te hoog gadget gehalte om zomaar even aan te schaffen.

Ik kon trouwens op de site nergens vinden wat losse cups kosten maar dat zal vast behoorlijk stuk duurder zijn dan doodgewone zakjes...

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

het is off-topic maar die nesquik chocomelk van de dolce gusto is wel echt lekker, we drinken dat de laatste tijd elke dag wel :)

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nee, ik geloof niet dat ik dit zou doen. Tenminste niet wanneer dit net op de markt is. Denk dat zoiets echt nog doorontwikkeld moet worden.
    Ben een echte theedrinker en heb een heetwatertap van bosch. hiermee heb je binnen 30 sec een kop met heet water (90 graden) even een theezakje erin en klaar! Echt perfect! hoef je tenminste niet iedere keer de waterkoker aan te zetten voor een kopje thee.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In A,erika en Duitsland worden ze al een tijdje verkocht. Niet te drinken!
    Thee is alleen lekker als het water net gekookt heeft, en dat lukt gewoon niet met zo'n apparaat. En ik vond het veel te slap.

16. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Nee lijkt me niks.

İk gebruik meestal de waterkoker of mn Turkse theeketel.
    Twee potten op elkaar, bovenin zitten theebladeren of zakjes en onderin water. Kan je het zo sterk maken als je wil.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou het ook zonde van m'n geld vinden. Momenteel kook ik smorgens een waterkoker vol met water en dat giet ik dan al in een thermosfles, zodat ik niet telkens het water hoef te koken. In de thermosfles blijft het ook gloeiend heet... (in het kader van bezuinigen)

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier ook of de turkse theepot als we met meer mensen zijn of de waterkoker als ik alleen ben en dan gewoon een zakkie erin..

19. koala28

koala28 Niet meer actief

Even offtopic: Wij hebben nu ivm de kosten navulbare cups van Coffeeduck. Die vul je met gemalen espressokoffie van bijv. DE. Na gebruik gooi je ze leeg, je spoelt ze om, laat ze drogen en vult ze weer.
    Ook beter voor het milieu.

20. koala28

koala28 Niet meer actief

In eerste instantie zou ik zeggen nee i.v.m. kosten apparaat en cups.
    Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de thee. Ik zou het wel een keer willen proberen.

Deel Deze Pagina