ervaringen heel langzaam opbouwen antidepressiva (lexapro)

Discussie in 'De lounge' gestart door Pandora, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben gestart met lexapro
    in de allerlaagste dossering ( 1 mg ) en dit per 2 dagen met 1 mg verhogen
    Ik zit nu op de 1e dag 2 mg en t is goed te doen...weinig bijwerkingen

Is de ervaring met zo langzaam opbouwen dat de bijwerkingen idd mild blijven
    Of kan ik nog een "klap" verwachten als ik naar een hogere dossering ga

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Geen ervaringen? :(

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Geen eigen ervaring maar beroepsmatig kan ik je wel vertellen dat als je nu geen last van bijwerkingen hebt, at niet hoeft te betekenen dat ze ook wegblijven, helaas... het kan een paar dagen/weken duren voor je een bepaalde, gewenste medicatiespiegel in je bloed hebt opgebouwd. Pas als je een tijdje aan de einddosering zit kan je zeggen of je last van bijwerkingen hebt gekregen of niet. daarbij kunnen bijwerkingen ook weer weggaan wanneer je de medicatie een tijdje gebruikt. Dus mocht je ergens last van krijgen kan dit ook wel weer weggaan!

Heel veel sterkte meid!!

4. Within

Within Niet meer actief

Ik heb wel ervaring, maar niet met zo langzaam opbouwen. Heb verschillende AD gehad, en allemaal in lage dosering begonnen. Omdat ik heftig reageer op medicijnen, heb ik wel altijd last van bijwerkingen, slik nu prozac en dat is eigenlijk de enige bij wie ik het niet heb. Ja, bij verhogen kan je alsnog bijwerkingen krijgen. Maar het hoeft niet.

5. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik begon met 5 mg met de lexapro. Ik was alleen heel misselijk in het begin (net zwangerschapsmisselijkheid) en ik viel af maar daar was ik heel blij mee. Helaas ben ik een aantal weken later onwijs aangekomen van de lexapro maarja.. zonder red ik het ook niet. Toen ik moest verhogen naar 10 mg was ik weer 2 weken flink misselijk. Het aankomen blijft helaas ik hoop dat dat snel stopt. Ik slink nu een half jaar lexapro.

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    @marieke....kon jij tijdens de opbouw gewoon goed voor je kinderen zorgen?
    Slikte je er ook een angstremmer bij ?

Deel Deze Pagina