Nogmaals dank voor alle reacties. Vandaag moest ik naar het consultatiebureau voor de jongste. Toen de dame vroeg of ik nog vragen had heb ik Mn dochter ter sprake gebracht. Heb het telefoonnummer van de GGD gekregen met het advies een gesprek aan te vragen met een jeugdarts. Ze adviseerde niet eerst allerlei ‘verpleegkundigen’ te consulteren, maar gelijk actief erin te stappen. Had wel het gevoel dat ze het serieus nam. Het lezen lijkt de laatste dagen iets beter te gaan. Niet omdat ze opeens kan automatiseren hoor. Ik merk dat ze steeds sneller begint te spellen Klinkt zo bizar
Ik sluit mij ook aan bij het verhaal van @gitta en zou de (meer)begaafde kant ook zeker meenemen in je vervolgstappen. Mijn zoon (zit in HB traject) heeft ook veel ‘typische’ autistische trekjes. En daarnaast is zijn concentratie ook echt een groot drama. Ik zit hem bijvoorbeeld iedere dag te voeren bij het avondeten (hij is verdorie 7,5 jaar!) omdat hij met van alles bezig is behalve met eten Neem je nog een hap? Antwoord: “oh ja”. Hap weg... We zitten te eten hoor “oh ja” En als we zitten te praten, dan zit hij aandachtig te luisteren en vergeet hij doodleuk dat er eten in zijn mond zit waar hij op moet kauwen. In groep 3 had hij het ook vooral heel erg druk met naar buiten staren. Gelukkig gaat het nu in groep 4 stukken beter. Hij krijgt bij iedere taak een extra taak, bijvoorbeeld bij het dictee: hij moet het woord wat juf zegt opschrijven en erachter zelf een rijmwoord bedenken. Zijn juf doet dus echt haar best om hem bij de les te houden wat tot nu aan toe goed werkt bij hem.