nou ik erger me er juist aan dat het bij ons zo burgerlijk en standaard is. We gaan standaard om half elf naar boven, kijken HvN en gaan dan slapen. We hebben een twee onder een kap woning met ieder een eigen auto. Mijn man werkt 40 uur en ik 20. Mert gaat naar de basisschool en Helin naar kdv. We hebben een tuin met genoeg speelgelegenheden voor de kinderen. Mijn man en ik hebben allebei dezelfde fiets (regenpak nog net niet) Er wordt volgens een vast ritme van mijzelfd thuis gepoetst. Elke dag wordt er gekookt, tenzij ik echt geen zin heb dan wordt het friet. Mert en Helin gaan altijd tussen half acht en acht uur naar bed. Nu komt het allergergste: We gaan dit jaar voor het eerst met de caravan naar een camping. Dat is toch het toppunt van burgerlijk en standaard voor mijn gevoel. Ik ben zelf turks en wij kennen dat niet, zo'n sleurhut vakantie. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
Heerlijk toch, als mensen lekker hun eigen plan trekken? Leef je eigen leven zoals jij dat wilt, zou ik zeggen. Al vind ik schema's en regelmaat niet perse bij burgelijkheid horen hoor. Hier ook een vrij vaste regelmaat, maar dat komt automatisch met werken, peuterspeelzaal op de vrije dagen en de tijd dat mijn kleine meisje standaard moe is en naar bed wil ( en believe me, dan kan je haar ook echt beter naar bed doen, is het beste voor iedereen binnen een straal van 100 meter ) Mijn dochter en ik zijn ook dol op aardappels en groente, dus dat staat wel vier keer in de week op het menu. Maar verder zijn wij ook wel wat anders dan wat de meeste mensen gewend zijn. Mijn deur staat altijd open voor vrienden, ze bedienen gewoon zichzelf in de keuken en kunnen altijd blijven slapen. Alleen hebben wij niet zo'n groot huis, dus ze liggen dan op een zelf meegenomen matje in de huiskamer te maffen. Dianthe vindt het altijd prachtig om haar grote vrienden al voor het ontbijt aan te treffen in het midden van de huiskamer Wat een huishouden..... denk ik dan zelf ook wel eens. Vaak blijven ze slapen nadat we hier Dungeons and Dragons hebben gespeeld, een spirituele avond hebben gehad of met een heleboel laptops een World of Warcraft feestje hadden. Ook niet echt standaard he? Of we vieren met 20 man een van de paganistische jaarfeesten. Vuurkorf in de tuin, djembes erbij en zingen! (de buren weten het wel altijd van te voren hoor, we zijn wel vrij sociaal, haha) De buren hebben ook nog wel eens vreemd staan kijken bij een groepsmeditatie in onze tuin midden in de nacht. Ach whatever. Als we maar gelukkig zijn toch? In een ding ben ik dan misschien wel super burgelijk, mijn kind is het allebelangrijkste in mijn leven, zij gaat voor alles en ik zal ook werkelijk ALLES voor haar doen!
Leuk topic... ik vind structuur in mijn leven juist zeer prettig, ik wordt zelf onrustig als alles maar ongepland verloopt... dit is eigenlijk gewoon een "slechte"eigenschap van mij. Hierdoor maak ik het mezelf ook ooit echt moeilijk! Ik ben ook aan het proberen om dat wat meer los te laten... Ik vind het juist TOP om te zine dat mensen lekker kunnen leven hoe zij dit prettig vinden en zich er het fijnste bij voelen... Voor de een is dit een regelmatig en standaard leven en voor de ander is dat een chaotischer leven! Ik kan me dan ook niet storen aan mensen die het anders doen als ik... Ereger nog mijn man is zelf enorm impulsief.. Wat mij voor mij best moeilijk is, maar andersom natuurlijk ook! Toch is dat voor beide prima om een tegendruk te hebben, zodat we niet doorslaan in onze gewoonten!
Hahaha, zolang je dit zo zegt ben je in mijn ogen niet burgelijk hoor! Wij zouden ook om onszelf moeten lachen als we met de caravan op vakantie zouden gaan (en ik zeg ook nooit nooit!) Voor kindjes schijnt het heel leuk te zijn. Ik zegt ook altijd met een triest gezicht: Wij zijn heel burgelijk, we hebben een koophuis, zometeen twee kindjes, twee honden en zelfs (hoe erg) een blauwe Golf station auto! Hihi!
ik herken redelijk wat, maar toch hebben wij hier wel een dagschema. sja, als je man elke dag om 8 uur begint, is dat toch al snel een vast ritme. Sven wordt nou eenmaal elke ochtend ergens tussen 6 en half 8 wakker, daar kan ik vrij weinig aan doen. en 's avonds gaat hij vrij standaard met papa en de hond wandelen, daarna in bad en dan anar bed. ligt er dan ook altijd tussen half 8 en half 9 in. niet omdat wij die tijden belangrijk vinden, maar omdat hij aangeeft moe te zijn. gisteren wel naar vrienden geweest, dus lag hij er pas om half 11 in. overdag is ook redelijk in ritme, maar daar kunnen ook uren tussen zitten. net zoals sven het zelf een beetje aangeeft. Verschil is dat wij niet verplichten tot een vast ritme, werkt toch niet. het huishouden kan er hier ook een van jan steen zijn, maar dan met name het uitzoeken en opruimen. schoon is het wel altijd. zal wel moeten met een hond en 6 katten. maar ja, wel een doorzon woning in een kinderrijke buurt, voortuin, achtertuin, hekje om de tuin (verplicht van de gemeente haha, staat zelfs in koopcontract), een stationwagen en ik een mamafiets met fietskar. tsja. ik vind mezelf geen burgertrutje, maar heb toch wel iets van structuur in m'n leven denk ik.
Hey was ik weer, Leuke reacties allemaal. Kijk soms heb ik wel eens van kom op, beetje structuur in me leven hoor. Maar als ik dan weer een of ander schema verzonnen heb, word er niet aan gehouden en dan voel ik mezelf stressiger om het feit dat het niet zo gegaan is... dus ja. Even over houshouden, nogmaals het is hier geen vieze bende hoor. Doe ook elke dag wat,maar heb vaker gewoon 1x in de week anderhalve week zo opruim/schoonmaakwoede en dan moet je niet in de weg staan hhaha. Voor diegen die vroeg over huisdieren: ik heb 2 franse bulldogjes (vacht:korthaar dus staan overal rechtop in) 2 katten, waarvan 1 van 7 maanden en die terroriseert het hele huis(dus ook me behang als ik niet oplet) 2 goudhamsters, 1 dwerg hamster en 3 vissen. Juist daarom doe ik me best goed te poetsen maar zie soms door de bomen het bos niet meer...Als ik gezogen en gedweild heb dan is het echt eerlijk waar half uur later niet meer te zien. Of wij werken... Ik werk niet, voor nu, Misschien straks weer. Mijn vriend liep ploegendiensten dus op de ochtend na is het ook mogelijk om niet bijster vroeg je bed uit te gaan. En als ie ochtend had moest ie er om 5 uur uit en gingen we er om 1uur in en sliep ie s'middags als ik aan het koken ben nog wat bij... Nu is hij ontslagen en al 3 weken thuis (zucht ) dus dan is het helemaal ongeorganiseerd. Maar als hij straks weer een baan van 8-17 heeft zal het misschien anders lopen
nee hoor wij zijn ook vaag... werken allebei (heel veel zelfs) maar liggen nooit voor 00:00 in bed. wekker gaat om 7:00 gaat prima. eten idd net waar je zin in hebt kan idd op maandag zomaar biefstuk zijn maar ook een pak diepvrieshamburgers. verder eten we de ene keer om half zeven en (meestal) soms pas om half negen. ja is erg laat maar mijn vriend is pas laat thuis en altijd alleen eten is niet leuk. hebben nu afgesproken dat als zodra de kleine er is en met de pot mee gaat eten. ik met de kleine eet en hij later. verder zijn wij helemaal niet van de visite en feesten en partijen. tuurlijk gaan we er altijd op uit maar vaak met zijn tweetjes vinden we heerlijk. en verder het huis? das hier altijd wel in orde. normaal schoon. niet steriel ook geen zooi. soms een gezellioge rommel met bv wat kranten op tafel, een mand met was op de overloop en nu zwerft er bv weer een ballon door de kamer. doe waar je je fijn bij voelt en heb lak aan een ander!
oh ja, we hebben inderdaad ook nog een volkswagen, een blauwe ook nog. pfffff, nu nog een golden retriever en het plaatje is compleet. Gelukkig is mijn man allergies voor honden, dus dat komt er niet van. Weet je trouwens wat mijn buurman zei toen ik zwanger was Hij vroeg of wij wisten wat het zou worden, een jongen of een meisje. Toen zei ik, ja wij weten het wel maar willen het niet vertellen, maar wat denk jij dat het wordt? Toen zei de buurman: Nou jullie zijn zo'n Brintagezin Dat wordt een meisje, dan hebben jullie een jongen en een meisje.
Whahahahaha krokus echt GE-WEL-DIG! Oh ik lig helemaal blauw van het lachen hier, super dank je wel! Jullie zijn volgens Nederlandse normen inderdaad totaal burgerlijk (en ik moet zeggen dat ik stiekem zelfs een beetje jaloers ben op jullie Brinta-mentaliteit ondanks dat wij ook redelijk die kant opgaan) maar anderzijds, de titel van dit topic slaat wel helemaal op jullie juist omdat jullie Turks zijn! Liefs
Wij zijn ook een bepaald niet standaard gezin, maar op een heel ander vlak dan laat slapen ofzo. Man gaat om 9 uur naar bed, zoontje bepaald het zelf (maar das eestal tussen half8 en 8) en ik rond 10uur of half 11 soms.... Voor de rest zijn wij eco-christen-hippies...haha heb er ff geen betere benaming voor...wij doen veel anders en krijgen veel commentaar...Je moet doen wat je zelf goed lijkt voor jou en jouw gezin, en als dat om 3 uur naar bed is dan is dat zo...
Soms denk ik wel eens: "Had ik maar een niet-standaard leven!" Iets minder saaaaaaai! Maar als ik dan ga nadenken, ach wat is standaard! Wij leven ook op onze manier, en hebben zo onze eigen gewoontes! In ogen van andere soms burgelijk(verschrikkelijk woord, alsof het een scheldwoord is!hahaha), maar in ogen van weer andere juist weer "anders" Zijn getrouwt, hebben een kindje, een rijtjeshuis met Tuin, man fulltime, ik partime. Hebben vrienden met kindjes, een renault megane en een boodschappen autotje erbij. Doen elke Vrijdag boodschappen, en dan eten we turksepizza...1 poes(haat honden haha) Zelfs mijn inrichting is standaard!(2 en 3 sits, dressoir en een eettafel met 4 stoelen haha) Maken geen gekke, avonturistische vakanties, maar gewoon 2 weken op 1 plek relaxen! Maar..afwijken is geen probleem, en dan kunnen we ook extreem afwijken... Zit hem in je karakter, niet in hoe je je leven leeft! kus miek
ik ben turks en mijn man is nederlands, dus we zijn zoiezo al niet standaard. Maar hoe wij leven en ook onze vrienden enzo zijn ook zoals ons. Mijn schoonzus bijvoorbeeld is ook super standaard, zij is kapster en hij timmerman. kan het nog erger. hahahahaahha. En zij hebben wel een hond. Bij ons staat ook altijd de deur open en iedereen kan altijd meeeten, dat zit een beetje in mijn cultuur, ook mijn man is voor nederlandse normen erg gastvrij en vindt het dan ook nooit erg als mijn hele familie (lees minimaal 15 pers) op bezoek komt en dan ook nog mee blijft eten.
@ik ben turks en mijn man is nederlands, dus we zijn zoiezo al niet standaard. Nou tegenwoordig is dat ook al niet meer apart,
ik denk dat dit aparter is dan man turks en vrouw nederlands. Dat een turkse vrouw een nederlandse man heeft komt niet zo heel veel voor. Tenminste ik ken er niet zo veel. eigenlijk geen.