Nee dan heb jij (voornamelijk jij in dit verhaal) inderdaad geen standaard leven gekozen haha! Wel leuk hoor! Kapster/timmerman is inderdaad wel erg hahaha hier ook wel hoor; ik werk in de Thuiszorg en manlief is machinevoerder.. Geen hond, wel een konijn! Ik vind dat echt prachtig, die gastvrijheid in de Turkse cultuur! Heb het een aantal jaren (in mijn vorige huis) eerstehand mogen ervaren, en dat vond ik echt geweldig! Bij mij (oerhollandse kaaskop ) zit dat gastvrije 'iedereen is welkom en kan aanschuiven' er gewoon niet in, ik zou het niet eens kunnen! Jammer eigenlijk...... Maar ook het eten is ook geweldig trouwens.......... Ik ben echt superverslaafd aan die Turkse kaas (Die rode bolletjes met kruiden en feta? Weet niet precies wat erin zit haha) en manlief is gek op die Koerdische worst! Liefs
Ik zie het toch nog best vaak eigenlijk. Ik heb even in Deventer gewoond ( veel Turkse mensen), daar ben ik het best veel tegen gekomen.
moest wel lachen om die sleurhut... das wel het toppunt van burgelijkheid.....wij hebben er ook 1 maar dan hangt tie wel achter een amerikaan Maar het bevalt buitengewoon op de camping hoor, vooral voor de kids!
Nee bij veel nederlandse mensen zit dat gastvrije er gewoon niet in. Als we bij mijn moeder op bezoek gaan, nou ja bezoek niet echt bezoek, dan kunnen we altijd aanschuiven bij het eten, maar bij mijn schoonmoeder moeten we dat zeker twee dagen van te voren aangeven. Zij kookt namelijk precies voor het aantal personen die aan tafel zitten. Dat is bij ons gewoon niet het geval. Daar moest ik wel aan wennen. Wat is koerdische worst? Ken ik niet. Ik ben trouwens ook niet Koerdisch. @bosi, ik woon in limburg, misschien dat het daar aan ligt dat ik er geen ken.
Ik denk dat het ons ook wel gaat bevallen hoor. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. We hebben ook al geboekt, hoe burgerlijk In januari al boeken.
@krokus Jij bent echt uberburgelijk hoor! Ha,ha Als ik jou verhaal lees zijn wij net zo ongeveer... Wij hebben ook een caravan en waar gaan we heen dit jaar? Jawel.... Frankrijk!
Met de caravan naar Frankrijk. Mamamuts staat dan op de tweede plaats qua burgelijkheid hoor. Ik ben ook 'niet-standaard'. Ik ben Nederlandse, mijn man komt uit Verweggistan en we wonen in Duitsland. Maar we hebben wel een gezinsauto. Dat weer wel.
Ja dat is typisch NL he, koken voor precies het aantal mensen dat aan tafel zit.. Toch jammer! Maar als ik het op mezelf betrek -> ik ben denk ik niet eens in stáát om wat aan die mentaliteit? gewoonte? te veranderen al zou ik het best willen! Koerdische worst, ik weet niet wat het precies is want ik ben vegetariër haha, maar het lijkt een beetje op salami vind ik, er zit in ieder geval enorm veel knoflook in! Nou ja, manlief is er echt gek op, ik neem de kaas wel! Liefs
oooowwww dat is geen koerdische worst hoor, das gewoon turkse worst. En ik ben er ook dol op, wel alleen in het weekend, want je gaat er echt van stinken.
Jazeker! Begin Januari... Wij willen natuurlijk wel verzekerd zijn van een mooi plekje he! Ha,ha.. Te erg gewoon...
HAHAHAHAHAHAHAAHAH GE-WEL-DIG hier ook zo. ja wij ook begin januari, wij wilden inderdaad ook een mooi plekje, we gaan trouwens met vrienden, die hebben een camper, das helemaal erg. We wilden graag twee plekken naast elkaar, hoeven we niet zo ver te lopen als we bij elkaar op de koffie gaan.
Ow, ja! wij wilden ook persé 2 plekken naast elkaar, we gaan namelijk met m'n ouders (ja,ja het kan nóg erger...) Zij hebben ook een caravan... mét tv schotel op het dak, Whaaaaa! En idd om 10.30 is het koffietijd!