ik ben echt giga burgelijk en mijn man juist niet, je kunt je voorstellen wat voor situaties daaruit voortkomen, man blij als er zich ongewone en spannende situaties voordoen en ik kruip dan het liefst in een holletje, wel houdt hij heel erg van kamperen (met tent ) en ik van all-in vakantie's in een hotelletje aan zee, is dus elk jaar weer een strijd wat we gaan doen, om en om lijkt te werken. ik ga elke avond niet later dan 10 uur naar bed manlief ligt nooit voor half 1 op bed manlief houdt van parachutespringen ik van wandelen we houden gigantisch van elkaar maar de uitdaging is altijd aanwezig in onze relatie
draak86, ik had zelf je openingspost kunnen schrijven! echt ALLE punten die je noemt heb ik ook! mijn beste maat is 33 en mijn beste gesprekspartner is 37. heb 4 beestjes, kan absoluut niet voor 11 uur op bed liggen (en er voor 11 uur weer uit maar das een ander verhaal). ik houd gigaveel van m'n meisje maar ik houd ook van jong zijn, ben immers pas 23. ik kan m'n dochter goed uit handen geven, ben absoluut niet moeilijk wat dat betreft. ze gaat nu ook overal mee naartoe. ik ben dan weer wel van de oetsieboetsie maar dat ben ik tegen m'n dieren ook. maar jij bent ook nog jong, geniet er van! ik vind dat dat moet kunnen. ik ga nog steeds naar m'n concerten; beter nog dit jaar sta ik gewoon weer met m'n tentje op Lowlands met 2 biertjes in m'n handen ! muziek is na mijn gezin gewoon mijn 2e hele grote passie. ik geniet er van om gewoon lekker helemaal los te gaan; of dat nou bij een concert is of bij een gig met mijn eigen bandje. geloof niet dat mijn dochter hier nadelig door beinvloed wordt. ik vind het juist een mooi voorbeeld van doen wat je het allerleukste vindt. maar ik voel me niet buitengesloten of wat dan ook, ik heb gewoon veel gelijkgezinde mensen om me heen en toch ook wel weer een bont gezelschap van allerlei soorten mensen. homo's, kampbewoners, surinamers, metalheads, rockers, yuppen, 'burgertrutten . mensen zijn gewoon leuk ! kraakpanden zijn ook altijd leuk; van de zomer gaan we weer richting Berlijn. We vinden het gewoon ook heerlijk om dingen te zien van de wereld en te leren van andere culturen. we zijn niet het type lekker lui weg vakantie. Misschien dat straks wel anders als Yelena groter is, maar dat zien we dan wel weer. Mijn vriend en ik hebben ook absoluut geen drang om ons te bewijzen in de maatschappij, we doen puur en alleen wat WIJ leuk vinden.
Weet je, ik ben nu 30, 2 kindjes, werk parttime, we hebben een koopwoning en een stationwagen....we gaan naar bungelowparken op vakantie.... ik heb nu alles wat ik vroeger zo ontzettend erg en burgelijk vond. En het gekke is......het is helemaal niet erg. Burgelijk zijn hoeft namelijk helemaal niet te betekenen dat je saai bent. Vroeger dacht ik dat het dan over was.....maar het begint pas. Ik ben namelijk nog steeds dezelfde, alleen nu verrijkt met kids. En daar had ik eerder nooit over nagedacht. Ik ben nog steeds de laatste die weggaat uit de kroeg, alleen is het de dag erna wat zwaarder omdat ik niet meer tot 12 uur in mijn nest kan blijven liggen .
Grappig Wij hadden een paar jaar terug ook kalkoenen (levende ) en kippen en konijnen in de voortuin en nog steeds 3 katten. Gezellig hoor! Een vast ritme met Lena hebben we ook al niet. Behalve dat ze natuurlijk moet slapen en eten op normale tijden. Ze vindt het gelukkig ook altijd erg leuk om overal heen te gaan. We zijn nog steeds redelijk blijven hangen in onze goth-periode kwa muziek en uitgaan, ook wij gaan van de zomer weer heerlijk een lang weekend festivallen en als het kan naar concerten, kopen liever cd's dan hippe kleding, onze huwelijksreis was naar de Noordkaap, we slapen nooit voor 12 uur 's nachts, m'n man heeft nog steeds heel lang haar, dingen die andere mensen soms niet helemaal begrijpen. Daarentegen hebben we een degelijke gezinsauto, straks een nieuwbouwhuis in een nieuwbouwwijk in een klein dorp, werken we 5 en 3,5 dag per week en hangen 's avonds net zo lief op de bank met een biertje. Vind het zelf een goede balans...'Burgerlijk' is i.t.t. wat ik dacht, nog best spannend En leuk. Maar dat zijn de dingen van 'vroeger' ook nog en die ga ik echt niet opgeven. (Alhoewel als het zou moeten voor Lena natuurlijk wel)
Laten we de kleine dames meenemen naar Slayer. En dan kopen we zo'n slabbertje: I listen to Slayer with my mummy
@draak86, niks mis mee hoor, met hoe jullie leven. uitgezonder het tijdstip dat jullie naar bed gaan en wij naar bed (boven ) gaan zit er eigenlijk bitter weinig verschil in onze manier van leven. zie niet in wat daar mis mee is hoor. wij hebben het op die manier goed en zolang je op die manier gelukkig leeft wat maakt het dan uit. niks toch. wij houden helemaal niet van standaard, in alles wijken wij hier volgens mij wel af van het standaard plaatje van huisje-boompje-beestje en gezin hahaha maar hebben desondanks of misschien juist daarom wel een heel goed en gelukkig leven zo. en de kinderen net zo goed, zou het niet anders willen hoor.
@ melloncollie en Valhalla Ben net beetje uit me rock/goth periode. Liep rond met wijde broeken, allen in het zwart grote ketingen eraan. Enorm veel kruizen om me nek haha. Ging naar slipknot, Mudvayne, Rammstein, Creaddle off fealth (schrijf het niet goed i know) ben ook naar ozzfest geweest... Uiteraard bevrijdingspop. Nu niet meer zo, ja soms heel ouwe-lullerig naar Golden earring als die in Beverwijk staan. Nu heb ik allen nog me oorbellen en 2 boven piercings.Me neusring en een tattoo op me kuit (binnenkant) en draag nog steeds overwegend zwart en donker. GEEN roze iig hahah (even btw geen aanval op mensen die dit wel dragen ) Me vriend 1 op ze onderarm en een gigantsiche op ze rug. En we zijn nog lang niet klaar. Uiteraard krijgt kyan heus wel op tijd ze eten en naar bed alleen is dat naar bed soms 8uur en soms 10:00 net hoelaat de ochtend begonnen is. @mamatje24 Nee hoor is ook geen probleem verder, voelt alleen soms of je buiten de boot valt, en zo is het ook moeilijk vrienden maken, omdat ze me vaak raar vinden... Ben ook vaak op me snufferd gegaan met vrienden dus contact leggen is door mezelf ook wat moeizaam
Wij zijn eigenlijk burgelijk met een plus. Het burgerlijke is: koophuis met tuintje, 2 kids, man werkt meer dan ik (hij 4 ik 3 dagen) en ik doe meer in huis. Verder een kat, af en toe centerparks en een gezinswagen, een automaat zelfs hihi. Iedere avond 18:00 eten en kids liggen om 19:00 in bed. Het plus bedeelte: Groot sociaal leven via internet en live. We zitten beiden in een dartteam gaan veel naar concerten (Lowlands, Golden Earring, P!nk, mijn vriend ook nog veel naar metalconcerten) en naar het theater. We hebben veel vrienden in het buitenland waar we af en toe heen gaan (Brazilie, Duitsland, Spanje). Dit is tot nu toe allemaal goed te doen omdat we de kids makkelijk uit handen geven en ze dit ook prima vinden. Wel merk ik de laatste tijd dat onze reserves op zijn, we zijn gewoon MOE. Nu dus ook af te toe vroeg (lees voor 23:00) naar bed.
Offtopic: @ Draak de band die jij noemt zijn geen goth-muziekjes Als je een (levens)stijl hebt, waarbij jij je fijn voelt, kan je daar toch bij houden? Vroeger had ik echt het idee als je moeder knip je je haar af, ga je lelijke kleding dragen en is je leven saaaai! Nou dat valt mee Naar mijn mening ben je pas een 'buitenbeentje' als je vindt dat je ergens niet bijhoort en je afzet tegen je omgeving door bepaalde dingen te doen om het afzetten, ipv uit je eigen overtuiging omdat je het mooi of leuk vindt... Las pasgeleden dat er een onderzoek was gedaan bij excentrieke mensen (zoals een arts die zich verkleedde als clown bij patientenbezoek en een Indiaan die alleen achteruit liep omdat hij meende daar jonger bij te blijven) en die bleken gezonder, blijer en gelukkiger te zijn dan de gemiddelde mens Trouwens was jij dat nu met de slang-tattoo? Ik ben wel erg benieuwd, lijkt mij ook erg gaaf!
nee geen slang tattoo valhalla.Ik zei ook niet dat het goth muziekjs waren hoor. Zei alleen dat ik uit een hardrock/goth periode kwam... Heb een tribal van 15 cm om de binnekant van me kuit...
Hier ook geen standaard leven... maar ook niet helemaal chaotisch Hubbie werkt in verschillende shiften, de ene week van 5 tot 13u, de andere van 13u tot 21u en dan de derde van 21u tot 5u. Behalve dan de week dat hij om 5u moet beginnen, zitten we er nooit in voor 1u... hij nog later dan ik, want ik sta op met onze meid. Ana-Lucia eet en slaapt op vaste tijden maar voor de rest zijn geen twee dagen hetzelfde We gaan ook overal heen met haar. Wat eten betreft, ik kook elke dag, ik vind het belangrijk dat m'n meisje gezond eet, af en toe heb ik echt geen zin en dan gaan we wel frietjes halen. Huishouden... ik heb geen schema maar het blijft wel (meestal dan toch) netjes We hebben 1 poes! Uitgaan e.d. doen we eigenlijk niet, we gaan een keer naar de film of op bezoek bij vrienden maar niet op café of zo. Iedereen is hier altijd welkom... om te kletsen, om koffie te drinken of om mee te eten, heb ook altijd genoeg in huis om een of meerdere extra monden te voeden. Het is hier eigenlijk villa-spring-binnen. Ana-Lucia is wel mijn alles! Voor haar zou ik gewoon alles doen! Ze gaat ook overal mee, heel af en toe als we 's avonds eens weggaan, dan komt mijn mams hier oppassen, is tot nu toe al zo'n vier-vijf keer gebeurd dacht ik. Vakantie is normaal altijd een citytrip... dit jaar gaan we misschien een weekje een huisje huren met vrienden, is toch net iets makkelijker met kleine kids (en ook goedkoper )
Nou, ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet zo vreemd, maar we horen constant van anderen dat we raar en vreemd zijn. Ik vind gewoon dat ons kind opgroeit in een zeer stimulerende, veilige, grote wereld. Wel vind ik het moeilijk om een vast ritme aan te houden betreft de kleine. Mijn man heeft wisseldiensten en ik kan nooit slapen. Dus 's ochtends is standaard gereserveerd voor mij en de kleine. Dan gaan we ontbijten en badderen en spelen. En rond het avondeten is ook even baby-tijd alvorens het naar bed gaan. Dat heeft wel baat voor ons allemaal, zo'n ritme. Maar verder... Ik krijg vaak opmerkingen hoor... bijvoorbeeld dat "zo'n kleintje niet thuis hoort in een cafe"... Nou ja.. om 4 uur in de middag, in een rookvrije zone, tijdens een jazz-optreden van de oom van mijn dochter die zulke dingen overigens geweldig vind om naar te kijken... Van die vrouwen die je dan smerig aankijken alsof je een onverantwoordde moeder bent en hun mening ook niet onder stoelen of banken schuiven... Als ik zelf moet optreden gaat mijn kindje ook gewoon mee. Dan zorg ik voor een bekende oppas waarbij ze zich prettig voelt en dan amuseert ze zich prima ook al heeft mama weinig tijd voor haar op dat moment... Niet iedereen keurt dat goed, maar die mensen zijn allemaal niet haar ouder gelukkig Enne... we hebben ook wel eens hard de muziek aan staan (en dan meestal niet top40 ofzo), we hebben vaak mensen over de vloer, ik ga 1 keer per maand lekker uit met vriendinnen tot diep in de nacht ... Maar ons kind is superkalm, superlief en heel erg tevreden.. Dus wie is er nu gek..
Tja... kan me alleen maar aansluiten he? Ik woon in Stockholm, met kind, vent en twee katten een flatje en ik ben zelf voor het grootste gedeelte nog met ouderschapsverlof (leve Zweden) dus we dabberen lekker wat aan hier door de dag. Vriendlief is veel thuis want die is beroepsgitarist en werkt thuis vanuit zijn werkhokkie (omgebouwde opslag) en daarnaast werkt hij veel avonden in een jongerencentrum dus wij zijn wel avondmensen, als is dat minder sinds Elian er is. Je moet er 's morgens toch uit. Tijdens mijn zwangerschap is mijn vriend voor de laatste keer op wereldtournee geweest met een metalband en nu is hij bezig met een nieuwe cd van zijn eigen thrashmetal band waarmee hij hopenlijk volgend jaar/dit jaar mee op tour gaat. Elian is vrijdag 1 jaar geworden en heeft van ons een doos met blokken plus een gitaartje en versterker gehad, dat gaan we mooi in zijn kamertje aan de muur hangen Voor Elian werkte ik heel veel avonden als jongerenwerkster maar nu ga ik proberen om wat meer overdag te werken, puur omdat mijn vriend dus 's avonds werken is en iemand moet thuis zijn met de kleine. Verder bestaat onze vriendengroep uit mensen van allerlei pluimage, van muzikanten tot een hoge pief bij Sony Ericsson, van een gothic dame met een alternatief modellenbureau tot een Braziliaanse bandmanager... Oh ja... tattoo's en piercings en zwarte kleren en een hoop herriecd's:check. Ik ga straks weer fulltime werken en mijn vriend blijft 1 dag in de week bij Elian, voor de rest gaat hij naar het kdv. Hier in Zweden krijgen ze tussen de middag daar allemaal warm dus we zullen hier regelmatig 's avonds een boterhammetje pakken straks...
Nou dan zijn wij net zo erg Wij hebben dan wel vrienden ook maar 2 stellen die wel ongeveer dezelfde humor hebben dan ons. Vast rimte nee zeker niet! Ik werk 3 nachten dus ons rimte is toch wel anders. Als ik niet werk gaan we pas om 03:00 slapen. En als hieronder precies hetzelfde verder! Met het eten is geen brood een paar dagen maar sneller afhaal eten
Kirby, dat is het ook! We vierden gisteren Elian zijn eerste verjaardag, het was aardig druk en er stond vanalles binnen, harstikke gezellig! Jammer alleen dat veel van onze vrienden niet zomaar 123 in de buurt wonen...