Een niet-standaard leven oftuwel anders

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Gezellig Marieke! Ja dat is wel vervelend, als ze over de hele wereld verspreid wonen :) Ach des te fijner als je ze weer eens ziet, en gelukkig bestaat internet nu!

Ben wel benieuwd bij welke groep je vriend speelt :) Een vriend van mij speelt ook bij een groepje en die hebben nu net een nieuwe cd uit. Paar jaar geleden stonden ze op Graspop (toen de zangeres er nog niet bij was).

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Jopie, ik weet het ook niet echt :)

3. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Graspop? Ah dan heb ik ze misschien wel gezien, ik ben een redelijke vaste stamgast op Graspop ;)

Vriendlief speelde eerst in Therion, heeft dat 9 jaar gedaan en is nu bezig met zijn 'eigen' bandje Demonoid. :)

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    wel off-topic, maar goed :)

Gaat over Manic Movement :)

5. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Zooo.. inderdaad offtopic ;)

De naam ken ik wel maar verder zegt het me niet zo veel, zal ze eens opzoeken op myspace! :D

6. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    haha wat een leuk topic
    tja standaard leventje?

euhmm
    neu
    nou ga ik wel vroeger naar bed dan voorheen, want ja ben zo ontzettend moe.

maar de 'rust, regelmaat en reinheid' regels doen me altijd mijn wenkbrauwen optrekken
    ehmm
    ja we proberen toch elke doordeweekse dag om 6 uur te eten ( en dat was voor mij echt aanpassen want ben van huis uit gewend om tussen 7 en 8 te eten ) maar ja dochtertje gaat om half 8 naar boven en dan ligt ze er om 8 uur in.

en ja opstaan sochtends pffffff nou ehm ja het moet he want mijn meisje moet tussen half 9 en kwart voor 9 op school zijn
    en ja ze moet van mij wel ontbijten enzo

schoonmaken
    oh jee tja das een lastige
    daar ben ik dus helemaal geen held in he
    verschrikkelijk
    maar ja moet afentoe toch gebeuren
    en ja om me heen zie ik allemaal van die dames die volgens mij om 6 uur al volgemake-uped voor de spiegel staan en dan kids naar school en dan met de SUV boodshcappen doen he
    ( nee zijn geen werkende moeders ! )
    pff word al moe als ik naar ze kijk

haha
    maar he ieder zijn ding hoor
    je moet je leven inrichten zoals jij het lekker vind
    rust ja prima
    regelmaat, mmm daar raakt afentoe het slop in
    reinheid
    ? klinkt zo ouderwets jaren 40 achtig
    alsof je je huid moet schrobben met een borstel
    hahahawahhahaha
    ik maak me er niet zo druk meer over
    maar kan me voorstellen dat het voor een 1ste keer moeder misschien wel even het gevoel kan geven 'doe ik iets fout?' als je andere moeders zo georganiseerd door het leven ziet stappen.
    maar ik ben liever een beetje chaotisch hoor
    dat is wie ik ben
    en zo voel ik me het lekkerst
    en als ik lekker in mijn vel zit
    nou wat is er nou beter voor mijn kids?

7. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier ook geen burgelijk standaard leven , terwijl ik het wel heel graag zou willen .

Ben door omstandigheden alleenstaande mama , dus dat is al zo niet standaard . Daarbij werk ik en ga naar school dus eet mijn kleine meid bij oma , dus eten staat hier niet om 18.00 uur op tafel . Meestal eet ik zelf pas rond 7uur half 8 .. De kleine ligt overigens wel altijd rond 19.30 /20.00 op bed . Boodschappen worden niet s´morgens gehaald maar na het werk . Mits ik niet hoef te werken sta ik ook niet vroeg op , en word ik pas wakker als de kleine ontwaakt .
    Daarbij ga ik nog graag stappen met vriendinnen , niets zo heerlijk als naar een discotheek op zaterdagavond , dus ook niet standaard .
    Huishouden is hier trouwens wel helemaal in orde .. Ook geen huisdieren want mijn dochtertje is niet gek op dieren ( ook niet standaard want kinderen horen van dieren te houden volgens velen )

Verder trek ik me niet veel aan van wat anderen zeggen , ene oor erin andere eruit , ik denk altijd maar zo ieder huisje heeft zn kruisje .. ook de mensen die zich het beste voordoen :D

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik kan me er ook bij aansluiten hoor :)

9. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Wat is standaard?
    Wat is burgerlijk?
    En wat is saai?

Ik ben niet getrouwd, maar woon samen.
    Heb een kindje van ruim een jaar. mijn vriend en ik werken beide 4 dagen en dat bevalt ons erg goed.
    We wonen in een vinexwijk in een nieuwbouw-woning. Hebben 2 auto's voor de deur staan. Als ik het terug lees denk ik...burgerlijk. Maar ben dat voor mijn gevoel niet.
    Wij hebben 2 honden. In het huishouden ben ik niet zo precies. Door de week geen tijd voor, dus in het weekend doen we wat er nodig is.
    Mijn dochter heeft regelmaat. Háár regelmaat. Overdag slaapt ze niet. Om 18.00 is ze dus bekaf en mag ze lekker naar bed.
    Wij eten meestal tussen 7 en 8. Het meisje eet dus eerder, meestal een potje. Ik lig tussen 11 en twaalf meestal in bed, mijn vriend véél later. Als ik niet hoef te werken kom ik mijn bed uit als ik er zin in heb. Kan heel lang met mijn meisje in het grote bed uitslapen.
    Wij hebben jaren lang gekampeerd. Iets dat je misschien meer verwacht met kinderen. Maar juist nu zijn we op zoek naar een meer avontuurlijkere vakantie. Minder standaard dus.

Wat verder misschien minder standaard is, is dat het bij ons waarschijnlijk bij 1 kindje blijft. Ik krijg op mijn werk leuke kansen aangereikt die ik graag wil pakken. En dan is het keuzes maken. Nog een kindje past daar voor mijn gevoel niet bij. Qua tijd en ook de tijd die ik dan thuis zal zijn met verlof.

Verder hebben wij geen breed sociaal netwerk. Wel wat goede vrienden, kennissen, maar wij zijn erg graag op onszelf. Wat weer niet betekent dat we kluizenaars zijn. Het heeft er denk ik meer mee te maken dat we met onze drukke banen, de tijd die er over blijft, graag voor onszelf gebruiken.

Goh, wat een verhaal!
    En wat goed om hier eens over na te denken.
    Want door dit te schrijven, besef ik ineens weer dat ik zeer tevreden ben met mijn leven!
    En burgerlijk of standaard maakt dan niet uit.
    Ik ben er tevreden mee!

Manytroubles

10. missyb

missyb Niet meer actief

Hier toch een redelijk burgelijk leven maar niet in alle dingen hoor hihi.

Huishouden: hou ik (bijna) elke dag netjes bij sommige dagen heb ik er helemaal geen zin in en dan ben ik dus een paar dagen later de klos.
    Dit dan meer met de was.
    Maar nu ik bijna uitgerekent ben houd ik het wel netjes bij.

Schema: Wij worden wakker als ons dochter wakker word,en daarna liggen we gerust nog een uurtje met z'n 3tjes.
    Brood word wel voor 10en gegeven (op een enkele uitzondering na)
    12.30 lunchen en dan een middag slaapje voor de kleine meid.
    We ontbijten eigenlijk ook niet aan tafel maar gewoon allemaal appart.
    Warm eten probeer ik altijd tussen 18.00 en 18.30 op tafel te zetten dit doen we dan wel weer aan tafel, staat ook niet altijd gezonds op het menu vooral nu ik zwanger ben lust ik graag vette ongezonde dingen, maar probeer 4x groente en 1x pasta op tafel te zetten.

Slapen: Ik ben meestal rond 23.00 uur wel moe, mijn vriend maakt het altijd wel later.

Volgens mij zijn we dan een redelijk burgelijk gezin op het niet aan tafel zitten na.

Deel Deze Pagina