Ik heb iemand op fb die ik het allerliefste eraf zou gooien, maar om verschillende redenen levert dat zoveel gezeur op, dat ik daar geen zin in heb. Is het op een andere manier mogelijk om die te blokkeren oid zodat die niks meer van mij kan zien?? En zo ja...hoe moet dat??
Je kan ook een lijst maken met "restricted" die sluit je dan uit van al je niet-openbare posts.. Zonder dat diegen het merkt
Dat kan door in te stellen dat alle nieuwe berichten die je plaatst voor een bepaalde groep zijn. Dus dan maak je een groep met iedereen behalve diegene, en maak je alles alleen zichtbaar voor die groep.
Eigenlijk hetzelfde als wat Danip zegt maar iets makkelijker . Je kunt bij je algemene status update balkje (op een computer) klikken voor wie het zichtbaar is, daar klik je op custom (weet niet welke NL term er voor staat, het kleine tandwieltje in ieder geval) en kun je die naam intoetsen. In het vervolg zijn als je status updates niet zichtbaar voor die persoon maar is hij/zij wel nog een vriend in je lijst.
Volgens mij wordt die persoon dan ook automatisch verwijderd uit je vriendenlijst. En van wat ik begrijp, was dat niet de bedoeling. Wat Danip zegt dus. Zo heb ik er ook een aantal in staan die geen nieuwe statusupdates meer van mij ontvangen.
Tis idd de bedoeling om die niet te verwijderen, heel omslachtig I know maar het is even niet anders. Ik ga ff de tips uitzoeken
Ik heb ook een heleboel mensen in mijn restricted-lijst staan. Mensen waarvan het sociaal gewenst is om ze in mijn lijst te hebben, maar eigenlijk niets te maken hebben met wat ik online zet. Werkt heeel goed!