Hard praten en gehoorproblemen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Domiej, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    hallo mede mama's

Ik heb een zoon van bijna 4 die als een speer gaat! Gaat bijna naar school, ontwikkelt goed en vrolijk karakter

Ik krijg vanuit Kdv (en merk het zelf ook) steeds vaker opmerkingen over zijn praten!
    Hij praat enorm hard en past zijn volume niet aan in kleinere groepen.
    Hij stottert of wil teveel zeggen in korte tijd waardoor hij stottert.
    En het meest vreemde; hij kan hard geluid niet verdragen! Als hij huilt, huilt hij met z'n Handen op z'n oren.

Het is echt puur het gehoor! Qua gedrag niets speciaals. Gaat twee dagen naar Kdv en alles loopt volgens het boekje. Dus hoogsensitief denk ik zelf niet.

Waar denken jullie aan als je dit leest? Of tips of adviezen?

Hij heeft al gehoortest gedaan bij kno, geslaagd maar niet met vlag en wimpel.
    Logopedie geweest ivm uitspraak maar na het stoppen met z'n speen ging het snel veeeel beter.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier monitoren ze met gehoortesten ivm 'lijmoren'; daardoor praat ze soms (haar oren zitten waarschijnlijk niet continu dicht) ook erg hard en is ze dan ook erg gevoelig voor geluiden. Nooit oorontstekingen gehad overigens. Hier is het advies om af te wachten; met een jaar of 5 zijn vrijwel alle kinderen er overheen gegroeid en een eventuele taalachterstand (hier inmiddels ingehaald, maar uitspraak blijft wel even een aandachtspuntje) wordt dan vaak ook razendsnel ingehaald.

Deel Deze Pagina