Eisprong en ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Braam0, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Hallo!

Ik lees al een tijdje mee en heb besloten om ook maar een account aan te maken nu wij volop gaan proberen zwanger te raken! Erg spannend maar o zo leuk.

Ik ben nu twee maanden gestopt met de pil, ik werd na mijn ontrekkingsbloed na 35 dagen echt ongesteld. Toen ben ik op dag 13 van deze ronde begonnen met ovulatie testen, dag 13/14/15 waren lichte streepjes die steeds minder werden en dag 17 had ik een blanke ovulatie test dus ik was er vanuit gegaan dat mijn ei daarvoor moet zijn geweest en dat ik hem net gemist had. Nu is het dag 28 en ben ik nog niet ongesteld, wat dus niet klopt als mijn ei dan was geweest. Hoort dit bij het " ontpillen " of zit ik er gewoon helemaal naast met mijn ei-theorie. Ik ben hier nog vrij nieuw in dus alvast sorry als het wat warrig is.

Bedankt en groetjes! Braam0

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hoi braam, dit kan idd bij het ontpillen horen. Dit kan zelfs tot een jaar duren. Dat je 1e cyclus 35 dagen was wilt niet zeggen dag de volgende ook rond de 35 is. Het kan zijn dat hij veel langer, veel korter en alles daar tussen in is. Het kan heel goed dat ovulatietesten aflopen en dan ze vervolgens weer oplopen en dan pas je eisprong hebt. Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Tempen zou ook een optie zijn!

3. Jamie92

Jamie92 Lid

18 aug 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb bij ons eerste kindje ook een hele lange eerste cyclus gehad.
    37 dagen.
    Die werd iedere maand iets korter en de 4e keer werd ik niet meer ongi en was ik zwanger:)
    Wel vervelend maar dat hoort er idd bij.
    Wij gaan nu voor ons 2e kindje maar heb net een miskraam achter de rug.
    Nu ruim 2 weken na het verliezen van de zwangerschap hebben we eergisteren weer voor het eerst gevreeen. (Doordat ik 2 weken nog gevloeid heb)
    En nu heb ik vandaag hele waterige afscheiding.
    Wat denken jullie?
    Ik hoop natuurlijk eisprong of bevruchtig.
    Maar blijkbaar kan het 4 tot 8 weken duren voordat je weer ongesteld wordt na een miskraam en dus ook 2 tot 6 weken tot je de eisprong hebt.
    Blijkbaar ben je wel extra vruchtbaar na een miskraam dus ik hoop het echt.

4. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Bedankt voor je reactie Jajo, het blijft ingewikkeld en vooral omdat je er inderdaad geen invloed op hebt.. Ik denk dat ik volgende maand ga beginnen met tempen inderdaad. Ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan van predictor, die 6 dagen van te voren kan.. Die was negatief. Ik twijfel of ik nu weer zal testen of even zal wachten.

Jamie92 wat ontzettend vervelend van je miskraam! :( vreselijk dat dat ook kan gebeuren. Ik heb ook veel verhalen gelezen over enorme vruchtbaarheid na een miskraam, en vrouwen die meteen zwanger waren en tussendoor niet meer ongesteld zijn geworden! Spannend! Ik zal voor je duimen!

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een licht streepje heb ik altijd op een ovu test. Er zit altijd Waalhaven hormoon in je lijf. Om een positieve test te hebben moet je echt een streep hebben net zo donker als de controle streep. En dan nog heb je geen garantie dat je eitje springt. Zelf testte ik altijd vanaf dag 10 dagelijks tot een knaltest. 24-48 uur daarna springt je eitje. Zo te horen is je test niet positief geweest. Daarnaast duur de fase tussen ei en ongie 13-16 dagen. Kan dus nog...
    Er zijn trouwens niet verl mensen met stop een 28 daagde cyclus. Ik zou jier dus zeker niet vanuit gaan.

Enne in ronde 1 zou ik de ovu testen echt jog even weglaten. Mocht je wat langer op een zwangerschap moeten wachten ga je die dingen echt vervloeken...

6. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Zonnetje2015 bedankt voor je reactie. Wij hebben inderdaad ook besloten het even op z'n beloop te laten. We zijn net begonnen en die extra hulpmiddeltjes kunnen nog wel even wachten maar ik ben zo blij dat we wr voor gaan dat het me niet snel genoeg kan haha het is wat

Deel Deze Pagina