Een nieuwe autostoeltje of zitverhoger?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly1984, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    had het niet goed gelezen.:)

maar goed het is al hierboven gezegd, de stoel voor groep 1, dus waar het kindje van 9 maandendan in komt te zitten, die stoelen zijn juist voor kindjes vanaf 9 maanden en als het kindje van 2,5 jaar ook meer weegt dan 15 kg, mogen ze ook in een stoel van groep 2/3,(de zitverhoger met rugleuning) want daar praten ze ook over een gewicht wanneer het kan, want niet ieder kindje is hetzelfde, je hebt kleine/lichte kindjes en grote/lange/zware kindjes. ;)

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    vorige pagina inmiddels:D

3. tulip

tulip Niet meer actief

Ik snap cygnet wel, jammer dan dat ze het niet zo leuk vind, ja ik ben daar misschien ook wel hard in, maar veiligheid is belangrijker in dit geval. De autostoeltjes gaan ook niet vanaf 9 maanden, maar vanaf een bepaald gewicht. Ook al komt je kindje daaraan, zolang die gewoon in de maxi cosi past dan is dat het beste en zou ik ook een aantal maandjes wachten.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn dochter heeft tot en met 16 maanden in de maxi cosi gezeten, dat zag er zeker niet uit aangezien ze vanaf 13 maanden al kan lopen, ze liep er dus letterlijk uit als we ergens waren. Boeiend hoe het eruit ziet, het is gewoon veiliger.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen probleem hoor... stelde alleen dat je ook even kan wachten en dan heb je helemaal geen vraag omdat je dan voor beide kinderen gewoon de juiste stoel hebt.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb ook nooit zoveel gekund met "ze vind het niet leuk meer in de maxi cosi". Een autostoel is voor de veiligheid!
    Ik doe mijn dochter ook echt niet op een stoelverhoger. Dat oma er 1 koopt voor dat ene ritje naar de supermarkt vind ik prima, maar thuis gaat ze in een stoel, en dan ook graag die met de beste testresultaten! Het voelt voor mij als kiezen tussen leven en dood, mocht je een ongeluk krijgen. Dan graag de veiligste optie!

6. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    ik zou voor de laatste zitverhoger gaan, maar dan wel in d evorm van een stoeltje, zodat ze nog wel lekker met hun hoofd kunnen steunen als ze in slaap vallen.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn oudste zoontje was er al na 4 maanden uit.
    Tja ik weet het stom maar als je kindje met 4 maanden oud al 83,5 cm en 10,5 kilo weegt is hij er gewoon te groot voor.

Met zijn 6 maanden was hij dan ook al 86 cm en dik 12 kilo.
    Toen was het helemaal geen gezicht meer hij kwam er gewoon echt helemaal met zijn hoofd boven de stoelrand uit dat mag gewoon niet want je kan dan een print krijgen ook nog als de politie het ziet.

Nou zijn mijn kids wel extreemlang.
    Vooral mijn jongste nu.
    Hij zat met zijn 2de jaar al in de maxi rodi omdat hij al 23 kilo woog en 1m01 was.
    Nu met zijn net 3 jaar is hij 25 nog wat kilo en is 1m13 lang,hij komt nu ook flink met zijn hoofd boven de rand uit en de politie die controle deed in de auto zei ook van nou de achterkant mag er al af hoor voor deze grote flinke man,toen ik zei ja maar hij is net 3 zei die nou dat maakt niet uit maar hij komt wel al flink met zijn hoofd boven de rand,dat is ook niet veilig meer

Ik laat het gewoon zo,maar denk dat als hij 3,5 is hij echt alleen op de verhoger moet.

Kijk bij hele grootgebouwde kindjes kan je niet verwachten dat ze tot de leeftijd van 3,5 in zo'n ding kunnen blijven zitten,niet elk kindje is gemiddeld en kunnen er tot die leeftijd in blijven zitten.

8. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Zo zeg, wat zijn jouw kindjes groot!:$
    Zijn jullie zelf ook groot?

Wij gaan dus nu gewoon een autostoeltje voor de kleine aanschaffen denk ik en anders een groep 2 voor de oudste.
    Zat er idd wel aan te denken om een zitverhoger aan te schaffen voor oma, voor als ze een keertje meegaat naar de supermarkt nog geen 5 minuten verderop.

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
  10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik kies er zelf voor om kinderen zo laat mogelijk over te laten stappen naar een volgend stoeltje. (weet niet of ik het zo duidelijk verwoord).

Dus niet: hij/zij heeft het minimum-gewicht bereikt voor het volgende stoeltje, dus nu stapt hij/zij over.
    Maar: hij/zij heeft het maximum-gewicht (of de maximum-lengte) bereikt voor het oude stoeltje, dus nu stapt hij/zij over.
    Om de simpele reden dat het kleinere stoeltje veiliger is. En als het niet meer past, dan past het niet meer, dan moet je overstappen. Maar eerder dan dat, doe ik het niet.

Volgens mij kan de oudste nog jaren in het huidige stoeltje zitten (die was van 9 tot 36 kilo, toch, of heb ik dat nou verkeerd gelezen?), in dat geval zou ik er nog zo een kopen voor de jongste zodra die te groot is voor de MC.

11. tulip

tulip Niet meer actief

83 cm bij 4 maanden, dat kan toch haast niet???:$ Maar goed, dan heb je iig een reden waarom die er niet meer inpast. Die heeft echt wel de mx bereikt i.p.v. het minimum zoals Bri zegt. De meesten gaan idd uit van het minimum en dat vind ik niet de beste redenatie.

Hier ook wel een iniminismurf, zaterdag 2 jaar en 80 cm.:$

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier met hetzelfde vraagstuk.

Zoonlief wordt in maart 3, maar is nu 96 cm en 15 kilo.
    Dochterlief is bijna 11 mnd en past nog in de maxicosi.

Zolang zij hier nog in past, hou ik deze situatie.
    Zodra zij eruit gegroeid is, dan koop ik een een stoel nr 2/3

Omdat we 2 auto's hebben hebben we nu al 2 stoeltjes voor de oudste (Tobi en Priori) en dan wordt het voor de korte ritjes naar het KDV de nr 2 voor hem en de Tobi of Priori (ligt eraan welke auto) voor de jongste.
    Voor de langere ritten zet ik de 2 stoeltjes in 1 auto. Dan maar wat meer omzetwerk. Al hoewel ik dat omzetten bij de Tobi wel mee vind vallen, is zo gedaan.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Butterfly, ik heb dus net voor de oudste een grotere stoel gekocht: Maxi Cosi Rodi en dan kan de jongste in haar oude stoeltjes. Gaat prima!
    Ik vond zitverhogers alleen ook nog iets te weinig, ook al is ze 3.....

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Mag ik iets vragen:

Ons kindje is veel te lang voor de autstoel ( wij zijn ook van de max-en). Het hoofd komt boven de rugleuning uit.
    Nu hebben we een zitverhoger, maar dan zit je weer met het probleem gordel, zit naar mijn idee net niet lekker.
    Ik zou hem liever wat lager zien net als bij volwassenen.
    Hoe lossen jullie dit op?
    Zou een kussentje op de zit verhoger iets zijn?

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Yep het kan wel;)
    Hij was dan met zijn 6 maanden ook al 86 cm en 12 kilo.
    met zijn eerste verjaardag 93 cm lang.

Nu is hij dik 10 jaar en bijna net zo groot als ik(1m63 ben ik,hij is 1m58

Mijn oudste was met die leeftijd(4 maanden) 72 cm lang.
    Maar die was ook kleiner bij de geboorte dan zijn grote broer.
    En nu is hij met zijn net 3 jaar toch ook al 1m13 en zijn broer was toen 1m17.

De eerste 3 jaar groeide mijn oudste zoon echt ontzettend snel,daar is hij toen ook op onderzocht maar ze konden niets vinden,ja zijn vader is 2m03 dus daar zal het best wel eens aan kunnen liggen hihi.

Maar het snelle groeien is ook echt niet leuk geweest voor hem,hij had zoveel pijntjes daardoor.

Nu heeft hij daar gelukkig niet veel last meer van,mijn jongste wel.

Hij was dan ook supersnel uit zijn wagen gegroeit en mijn arme portemenee bleef maar leegkomen in die tijd toen hij baby was.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    + dat ze hem dan vaak ouder schatten dan hij in werkelijkheid is.
    En dat is ook echt niet leuk!

17. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier zit er 1 in een gewoon autostoeltje en 1 zo een verhogingkje met een rugleuning. De jongste past eigenlijk nog makkelijk in haar maxi cosi maar vind dat niet leuk want ze wil niet meer liggen. De oudste had ook zo een soeltje tot 18 kilo maar wou er niet meer in en ze is 15 kilo dus mog in de andere.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je hebt zitverhogers met rugleuning. Die zorgen er tegelijkertijd voor dat de riem niet snijdt.
    Die rugleuning en zitverhoger kun je vaak van elkaar koppelen voor als ze weer wat groter zijn.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik heb er net een gekregen. Maar daar staat E2 op. Maar komt dat met een verhoging net zo nauw als bij de mc en kinderstoel?
    Deze zijn nl toch niet meer tegen een ongeluk.

20. tulip

tulip Niet meer actief

nee ik kan mij ook niet voorstellen dat het prettig voor hem was. Je hebt echt heel grote kids idd.
    Maar zolang ze er verder niet veel last van hebben en gezond zijn.... lijkt mij wel vervelend als ze groter geschat worden.

Deel Deze Pagina