Een nieuwe autostoeltje of zitverhoger?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly1984, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @TS: Als ik jouw verhaal zo hoor zou je voor je oudste kind een stoeltje groter kunnen kopen maat 2/3 (zoals de maxi cosi rodi) en dan je kleinste in de bestaande stoel 1 doen. De rodi etc zijn veel goedkoper dan bv nog een tobi en zo zit ze toch nog veilig in een stoeltje, alleen zitverhoging zou ik met die leeftijd en tot ze een jaar of 4 zijn nooit doen. De meest voorkomende botsingen zijn zijwaardse botsingen en daar heb je met een zitverhoging helemaal geen steun.

Zelf ben ik ook van zo lang mogelijk in de kleinste stoel, onze dochter heeft tot ze zeker 1 was in haar mc cabriofix gezeten, kroop er ook zelf uit als ik haar neerzetten, maar %^&* aan wat andere mensen denken hoor. Ook vind ik zitverhogers echt vreselijke ondingen en komen die hier er niet in, ze zit nu nog in de mc axiss/tobi en gaat zodra ze daar neit meer inpast naar een rodi tot ze daar uitgroeit, dan zijn ze volgens mij oud/groot genoeg om zonder stoeltje te zitten.

2. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    wat een absurd lang kind heb je dan. Als je je maxicosi goed neerzet zit geen enkel kind van 9 maanden met de beentjes dubbel tegen de achterbank. En ja, huilen is heel vervelend maar je hebt net gezegd dat je altijd maar kort en heel weinig in de auto zit. En dan zeg ik: accepteer het gehuil maar op een kort ritje... het is vele malen veiliger. En dus ja... mijn ding. Ik kies dan ook nog voor de veiligste manier!

En ja, mijn wil is inderdaad belangrijk. Dat heet 'een ouder' zijn! ;)

sorry hoor maar vind dit toch wel een erg belachelijke reactie hoe kun jij weten hoe lang een kind van een ander is dan. Heb een zoontje van 8 maand en komt ook al over de rant heen met z'n voetjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en alleen om jou wil belangrijk is dat je daarom een ouder bent hahahah volgens mij hangt dat wel aan meer factoren af dan alleen maar dit hahahahhahahaah

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik vind er wel een verschil in zitten dat je kind met zn beentjes over de rand heen zit, of dubbel gevouwen tegen de achterbank aan 8). Over het randje heen, zou ik ook denken jammer dan, maar zoals hier iemand met reuze kinderen ;) die er met 4 maanden al niet inpassen, ja dat kan ik me helemaal voorstellen, dan ga je een stoeltje groter en leg je die stoeltjes in de ligstand.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben onderhand een beetje in de war hoor. Wij hebben dus een autostoeltje 2/3, die uit 2 losse delen bestaat: een zitverhoger en een rugleuning met beschermende zijkant die je er later vanaf kan halen.
    Wat is nou het verschil tussen het stoeltje dat wij hebben en zo'n rodi waar jullie over praten?

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :) :) Ik zit ook gelijk te zoeken op wat ik moet. Maar ik heb nu een met een rugleuning gekocht. En dan voor dalijk die zit alleen.

6. Wij hebben sinds een week, een doorgroeistoel in de auto staan, omdat mijn zoon te groot werd voor de andere autostoel.

Bekijk bijlage 102116
    Dit model dus. Erg fijn, want hij kan hiervan gebruik maken tot hij groot en oud genoeg is om zonder autostoel of verhoging mee te kunnen rijden, dus een jaar of 12 volgens de wet..
    En hij zit nu nog gewoon in een 5-punts gordel, want ik vind hem nu nog wel te klein om vast gezet te worden met de "grote" gordel van de auto.
    Uiteraard is het stoeltje vastgezet met de gordel van de auto...

Dit leek ons een mooie oplossing..

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Bij de Hema ;)
    Ik ben inmiddels ook voorzien, wel met alleen de autogordel, maar ons kindje is al groter ( en lang), dus dat scheelt wellicht

8. Voordeel dit autostoeltje vind ik wel, dat hij er zelf in en uit kan klimmen. Wel met begeleiding natuurlijk.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nou idd erg makkelijk he

10. Het wordt steeds makkelijker.. Traplopen doet ie zelf, nu al zelf in en uit de autostoel. Ja alleen erin geef ik hem nog een klein zetje onder zijn billetjes.. Maar verder..

Sorry was ff offtopic geloof ik..

11. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik dacht ik ga even alle antwoorden lezen, maar daar had ik al gauw geen zin meer in...;). Dus misschien dat deze antwoorden allang gegeven zijn.

Wat de jongste betreft; Een maxi cosi is inderdaad veilig, maar niet als de beentjes of het hoofdje eruit steken, dus dan kan en mag ze over naar het stoeltje van de oudste.

En wat de oudste betreft; Die is echt nog te klein voor alleen een zitverhoger. Mijn zoontje van 4 is bijna 110cm en zelfs hij is nog te klein. Ik heb voor hem de maxi cosi Rodi (zitverhoger met rugleuning). De rugleuning kan er vanaf en is flink in hoogte verstelbaar, dus voorlopig laten we de rugleuning lekker zitten.

Deel Deze Pagina