Virus op m'n laptop

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Grom.. Ik heb dus blijkbaar op m'n laptop een virus te pakken, want ik wordt de hele tijd door gelinkt naar andere rare sites.
    Nou heb ik echt nul komma niets verstand van dit soort dingen en weet dus ook niet hoe ik dit nou moet oplossen.
    Ik heb Microsoft Security Essentials en deze vind het virus niet en kan hem dus ook niet verwijderen. En verder dan dat weet ik dus niet hoe en waar ik moet zoeken.
    Nou heeft m'n vriend eventjes gekeken op internet om te kijken of hij wat kan vinden, maar hij kwam een aantal keer iets over malwarebytes tegen. Nou vroeg ik me dus af of dit dan betrouwbaar is om te gebruiken en aan te raden of dat dat dus al helemaal niets is.
    Ik weet niet of iemand daar dan dus ervaring mee heeft?
    Of is er een andere goede, betrouwbare manier om hier vanaf te komen?

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen :)

2. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Malwarebytes is een redelijk goede (echter niet voor virussen, maar meer voor spyware en malware (die zooi die bij gedownloade dingen weleens ongemerkt wordt toegevoegd), maar tevens is het ook goed om Spybot search&destroy 1.6.2 (deze versie is nog gratis) te downloaden. Deze laatste zoekt ook op tracking cookies, trojans en nog wat andere dingen. Als je specifiek alleen een virus wil uitsluiten, is Avg antivirus ook een goede gratis optie.
    Edit: Weet niet welke browser je gebruikt, maar bij sommigen kan je ook cookies van derden bij de instellingen uitschakelen. Ook je geschiedenis wissen (als je al geen incognito modus gebruikt) wil ook nog weleens helpen.

3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Oké heel erg bedankt. Ik ga even kijken of dat dan gaat lukken.

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Doet mij denken aan de troep die ik op mijn laptop had. Had voor mijn lessen via een converter een YouTube video naar mijn harde schijf gezet.. En daar begon de ellende.
    Ik ben toen naar het pchelpforum gegaan. Daar zitten mensen die echt willen helpen. Je moet dan logjes plaatsen en zij zien dan wat er aan de hand is. Google er maar eens op.. Ze zijn geweldig!

Deel Deze Pagina