een nieuwe relatie met een 1of meerdere kids van hem of haar

Discussie in 'De lounge' gestart door papa76, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Sorry zag het nu pas ;)

Lastig..neuh valt mee met beide mannen goed contact,het is vooral erg triest dat het zo gegaan is...we komen er wel uit om het zo goed mogelijk te laten verlopen allemaal.

2. papa76

papa76 Fanatiek lid

5 jan 2011
    1.577
    0
    0
    eletro monteur
    arnhem
    heb weer ff een hoop te lezen hier
    maar geeft niet

3. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0

Je hebt gelijk dat de kinderen bij het pakket horen. En hier hebben we van tevoren zeker over nagedacht. Maar dit feit is voor mij anders geworden sinds het blijkt dat zij de "oorzaak" zijn dat mijn gezin nu niet compleet mag worden. Ondanks dat ik het van tevoren aan hem gevraagd heb.. Ik zei toen:"ik ben te jong om geen kinderen te willen ik wil graag een gezin."

Hij moest er even over nadenken en dit was oke. Maar nu heb ik er één en is mijn wens er voor een tweede en hij weigert en zegt glashard nee. Hij zou er voor bij me weggaan. Dus ik weet dat het verkeerd is. maar af en toe vind ik het toch heel moeilijk in deze situatie..

Maar anders zit ik met dezelfde gescheiden situatie voor kleine M. en daar pas ik ook voor!.

Pfoe lastig hoor..

ps.. Maar wel heel fijn dat jullie het in zekere zin ook snappen!

4. papa76

papa76 Fanatiek lid

5 jan 2011
    1.577
    0
    0
    eletro monteur
    arnhem

idd erg lastig en ingewikkeld
    kan er zo1 2 3 geen antwoord opgeven hoormoet het ff tot me laten komen

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook hetzelfde ongeveer, we hebben samen een kindje van 1,5 en hij heeft er nog 2 met zijn ex. ik zou er heel graag nog een wondertje bij willen krijgen. Maar mijn partner vind het wel genoeg kids zo. Hij is 19 jaar ouder als ik, ik ben 25 en vind zichzelf ook echt te oud worden ervoor. Ik vind dat niet maar als iemand het echt niet wil...ja dan houd het toch echt op. We hebben in elk geval een mooie dochter samen en ik zal hem er echt niet om verlaten. Het is geven en nemen in een relatie.

6. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Wat dit verhaal betereft ben ik echt gezegend hoor.
    Mijn man had geen behoefte aan nog een kind erbij omdat hij er zelf al twee had.
    Maar omdat mijn wens zo groot was is hij toch met mij de mmm in gestapt voor een kind van ons samen.
    Toen onze zoon geboren was en hij zag dat mijn wens er was voor een 2e heeft hij ook gezegd dat het voor hem niet hoefde en dat hij ons compleet vond maar als mijn wens zo groot was dat we dan een poging zouden wagen, maar ook dat hij geen vader meer wilde worden na zijn 40e.
    Goddank was het meteen raak en ook nog een tweeling(moet wel heel eerlijk bekennen dat we daar wel ontzettend van schrokken ivm de andere 3 kids natuurlijk) maar we zijn dolgelukkig met alle kinderen.
    Ook ik merk wel dat ik toch wel iets van een verschil maak met mn eigen kinderen en mn stiefkinderen.
    Ik ben me heel bewust van het feit dat zij een andere moeder hebben en ik die niet kan en wil vervangen.
    Zo pak ik mn eigen kinderen strenger aan dan de twee oudste omdat ik niet vind dat ik die kan bestrafen dat is de taak van mn man en zijn ex.
    Maar ik gun hun net zo veel als ik mijn eigen kinderen gun en ze krijgen ook allemaal evenveel.Alleen wat opvoeden betreft zijn er verschillen qua opvatting.
    en soms is het heel moeilijk

ik kan me ook voorstellen dat het heel moeilijk is als je een intense wens hebt voor een 2e maar dat je partner niet wil omdat hij er al 3 heeft , hij snapt niet dat jij er maar 1 hebt.. je bent gek met je stiefkinderen maar het zijn niet jouw kinderen en dat zal ook nooit zo zijn.
    ik weet heel goed hoe dat voelt en dat is gewoon K.U.T
    en niet eerlijk tegenover jouw gevoelens. maar het is wel iets wat je samen moet overeenkomen, anders ga je gigantisch de mist in met je relatie met je partner maar ook met de stiefkinderen want die ga je het mischien ooit kwalijk nemen....dus probeer het goed te bepraten met je partner meer advies kan ik je helaas niet geven....

7. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Dat is ook waar wat jullie zeggen. Het lastige in deze situatie is dat er geen middenweg is.. We kunnen niet een half kind nemen. En ik heb ivm zijn jaloezie eigenlijk mijn hele leven al opgegeven. En aan hem gegeven. Waarom moet het dan alleen van mijn kant geven zijn en waarom kan hij niet medewerking geven.

Ik snap zijn verhaal best. Maar als het gaat om geven en nemen is het ook niet bepaald eerlijk om me voor een keuze te zetten. Of één kind of je gaat maar... Dat maakt het wel een beetje krom.

Ik weet heel goed dat ik voor hem gekozen heb.. maar hij natuurlijk ook voor mij he!.

Ach ja we zien wel hoe het loopt!!. In ieder geval erg bedankt voor de luisterende oren hier.. Echt super fijn!.

Deel Deze Pagina