3 kindjes en hoeveel inkomsten per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMiaatje, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Misschien willen wij in de toekomst graag een 3e kindje, maar wil wel weten of wij dat o.a. financieel kunnen redden dan.
    Ik heb dus een beetje een brutale vraag; Wie heeft er 3 kinderen en hoeveel inkomen hebben jullie totaal per maand, dus qua salaris en eventuele toeslagen?
    En wat houden jullie ongeveer over? Kunnen jullie nog sparen? Hebben jullie een koop of huurwoning? Hebben jullie 2 auto's (wij namelijk wel en we kunnen er niet één weg doen, dat is geen optie helaas).

Bedankt!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

je kunt het zo duur maken als je wilt natuurlijk. de een red het met 2000 euro en de ander hefet aan 4000 euro niet genoeg

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    het is niet helemaal jou vraag beantwoord. maar dan heb je misschien een richting..

2 kindjes
    huurwoning
    1700 euro met toeslagen erbij. ( kinderbijslag van 388 voor twee kindjes nog niet maar die gaat volledig naar kleding en benodigdheden voor hun)
    wij kunnen per maand 50 euro sparen in totaal.

wij weten dat een 3e kindje niet mogelijk zou kunnen zijn we zouden iedere maand toch al gauw 200 euro te kort komen.

met 2000 zou je het waarschijnlijk wel gaan redden. maar kijk ook naar onverwachte uitgaves. meubelen die verslijten, auto die kapot kan gaan en hou er mee rekening dat school later voor de kinderen ook duur is , vakanties, kado's verjaardagen en feestdagen. dat kost ook natuurlijk het een en ander...

je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil.
    misschien is het mogelijk om meer te gaan werken straks of andere baan zodat je meer verdient?

wees in ieder geval realistisch en hou jezelf niet voor de gek met de berekening. beter er nu achter komen dat het niet lukt dan straks 3 kindjes te hebben en vast te zitten aan schulden.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ppfff ja dat kan je zo moeilijk vergelijken, wat voor vaste lasten e.d. heb je , hoeveel kan je nu sparen? heb je nu over, je moet denk ik meer naar je eigen financiën kijken, breng deze eens duidelijk in kaart.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb 3 kindjes
    we verdienen gezamelijke ongeveer 2500 euro
    we hebben een huurhuis
    heb 2 kinderen in de pampers
    we hebben geen toeslagen
    maar we redden het erg gemakkelijk;)

je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk:)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Los van hoeveel iemand verdiend en hoe die situatie er uit ziet is het ook van belang om te bekijken wat voor bestedingspatroon je hebt. Wat Isademi zegt dus, eerst even je eigen kostenplaatje in beeld brengen. Waar doe je boodschappen, kan dat eventueel goedkoper. Hobby's, uit eten, waar koop je je kleding...

Kan allemaal heel veel schelen.

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Nou zeg ik niet dat het goed is om nergens over na te denken.... Mijn zus heeft er 6 gekregen, alle 6 hebben ze aandacht en zorg in overvloed gehad. Het was nooit geen vetpot, maar het was genoeg. Ze kregen fatsoenlijke kleren aan hun lijf, ook geen overdaad, maar netjes. Ze mochten op een clubje of iets wat bij ze paste. Ze gingen af en toe gezellig een dagje weg, maar namen wel hun eigen gesmeerde boterhammen mee.

Denk maar niet dat zij dacht "heb ik dan nog geld voor mijn 2e auto". Hun kinderen waren gewoon gewenst en daar zijn ze naar gaan leven. Volgens mij werkt het zo, je leeft ook in dit geval naar wat je hebt.

De vraag is, met hoeveel ben jij tevreden en wat vind je belangrijk?

Ik ben blij met mijn gekregen fiets zonder versnellingen. Ik ben blij met alles wat ik voor een prikkie op de kop kan tikken. Daar heb ik echt lol aan. Ik probeer met weinig veel te doen, het is een sport. Daar voel ik me happy bij. Ik vind het wel belangrijk dat je een doel hebt, dat wil ik onze kinderen ook mee geven. Ik wil ook wel dat ze op muziekles kunnen bv. daar zou ik andere dingen voor laten.

Daarom is het lastig, omdat je zelf weet hoe je in elkaar zit. Als je er niet van houdt om het met weinig te doen en een 3e kindje beperkt je financieel te veel, dan zal je dat waarschijnlijk als een knijpende situatie ervaren op financieel vlak.

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Mooi gezegd...:)

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hier heb je dan ook niks meer aan toe te voegen:D

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Dit verwoordt ook wat ik wou zeggen. ik denk dat je het beste een gedetailleerd overzicht maakt van je inkomsten en je uitgaven en je levensstandaard. daarna kun je kijken of jullie een 3de kind op jullie manier groot kunnen brengen.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel je ingeeft.
    Als jullie een derde kindje willen, ga er dan gewoon voor.

Wij wilden een 2de
    maar we zijn nu in verwachting van een tweeling,
    dus ik hoef niet meer na te denken over die vraag die jij stelt.
    We hebben het financieel helemaal niet ruim en nu moeten we ook nog eens heel veel extra spullen kopen omdat het een tweeling is (duowagen, twee bedjes, andere auto)
    Maar weet je, het geeft allemaal niet. ze zijn heel erg welkom,
    Wij passen ons wel aan. Het gaat hoe dan ook lukken, we gaan bijvoorbeeld niet op vakantie en kopen een tweedehands auto, kopen bijna alles in de aanbieding.
    Je hebt ook financieel voordeel bijvoorbeeld door extra kinderopvang toeslag, meer kindgebonden budget en kinderbijslag. en je zult veel kunnen hergebruiken van je andere 2 kinderen. Vergeet niet dat je ook altijd nog 6-10 maanden de tijd hebt om je erop voor te bereiden, dus nu nog wel even extra sparen als dat kan bijvoorbeeld.
    Succes met het maken van je keuze!
    ps ik ben het helemaal met het mooi verwoorde verhaal eens van suenne! doet me overigens ook erg denken aan de afleveringen van Een dubbeltje op zijn kant.

12. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lastig zeg, maar eigenlijk kun je het beste een in en uitgaven lijst maken dan zie je vanzelf hoeveel ruimte je nog hebt.
    Als je kindjes op de opvang zitten kun je de toeslag berekenen voor je 3e kindje..
    Het is namelijk niet zo dat je meer krijgt als je meer kindjes hebt.. Bedoel vanaf 1 jan 2011 krijg je minder toeslag .. wij hebben 2 kindjes en krijgen nu ook minder toeslag...

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

2800 (netto) euro inkomen 1994 euro vaste lasten.

2 kindjes in de pampers (niet meegerekend met de vaste lasten dus).

1 kindje aan de flesvoeding en potjes (niet meegerekend dus), ik moet eerlijk bekennen dat 3x in de week alle kindjes een potje krijgen (vanwege een heel druk schema).

Ik rook (sorry), niet meegerekend met de vaste lasten.

Ik heb een (grote) auro maar de bezine a 150 euro per maand is niet meegerekend.

Wij hebben geen recht op toeslagen of subsidies.

We redden het prima.

Als de kdis nieuwe kleding/schoenen/bed e.d. nodig hebben krijgen ze het meteen. Daartegenover staat wel dat wij de kinderbijslag gebruiken waar we het voor nodig hebben, hetzij rekeningen, ontspanning e.d.

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik sluit me wel aan bij alles wat al gezegd is maar als je het bijv alleen zou laten afhangen van geen extra kamertje of een te kleine auto dan zou dat toch geen reden zijn voor het niet krijgen van nog een kindje? Dat zou wel raar zijn dan. Maar ik begrijp dat het vooral gaat om alles bij elkaar en het elke maand redelijk kunnen rondkomen. Tja tis maar wat je wilt ook en of je je kunt aanpassen. Maar alles is goedkoop verkrijgbaar hoor, mp, kringloop daar vind je de leukste dingen.

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    pfff.. ff tellen hoor..

Incl toeslagen zitten we ongeveer op 3400 euro.. dat is incl kinderbijslag (gedeeld door 3 maanden), kindertoeslag (of gezinsgebondenbudget heet dat nu geloof ik) zorgtoeslag en de hypotheekrenteaftrek... en inkomen uiteraard..

We hebben dus een koophuis, 1 auto (7-persoons), hub werkt fulltime en ik 12 uur per week..In theorie begroten we onze uitgaven.. vaste en normale inkopen, kados, kleding, giften, reiskosten, etc etc.. alles dus op 2700 per maand.. dan zouden we dus behoorlijk kunnen sparen...maar in de praktijk gaan we er altijd wel overheen.. onvoorziene uitgaven heb je altijd en de extra kosten zoals jaarlijkse geemntebelastingen bijv zitten er niet bij in.. we sparen iedere maand per kind 50 euro, gaan 1 keer per jaar op vakantie en zijn gewoon zuinig ingesteld..ik zou niet hoeven werken als het om t geld gaat, maar als ik het niet doe moeten we een deel luxe inleveren en dat willen we niet.. daarnaast is het voor mij gewoon prettig en is het heel goed te kcombineren met hubs baan en oppas (oma)

Ik zit in een luxe positie...en idd.. je kunt het zo duur maken als jezelf wilt

16. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmm ik moet heel eerlijk zeggen, dat wij er niet eens aan gedacht hebben toen we aan een derde begonnen. ... Of we het wel konden betalen. Wij voelde ons gewoon nog niet compleet, wisten gewoon dat er nog een 3e kindje bij hoorde, bij ons gezin, om ons compleet te maken. Wij hebben wel ff gedacht: waar er 2 eten, kunnen er ook 3 eten. Maar nooit hebben wij alle inkomsten en uitgaves specifiek erij gepakt. Als we wat zuiniger moeten gaan leven, dan moet dat maar, maar dan zijn we wel compleet! Na moeilijke jaren (financieel) komen vast ook weer betere jaren.... Voor de jongste hebben we straks een heeeel klein kamertje, maaaaar dan hebben ze wel alledrie een eigen kamertje. we moeten het maar doen met wat we hebben, en dat wil wellicht zeggen dat we wat zuiniger moeten zijn ja! Maargoed, das onze keus. Als je niet van plan bent om iets in te leveren, dan moet je er ff over nadenken ja. Succes met de keuze ;)

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)

En hier ben ik het dus helemaal MEE EENS!!.. hier is het ook een sport om met zo min mogelijk zo veel mogelijk te doen.. ik vind het heerlijk om ee kastje bij de kringloop te kopen.. helemaal zelf of met kids (als het voor hun kamer is) op te knappen etc.. dan betaal ik 5 euro voor een kastje en wat verf en we hebben ook nog s quality time samen.. echt heerlijk.. natuurlijk is een kastje van 20 euro (of meer) bij ikea kopen een stuk makkelijker, maar duurder in mijn ogen een stuk minder leuk... Hetzelfde geldt voor kleding. een vriendin haar oudste heeft dezelfde maat als Jurian in kleding.. als we samen gaan shoppen zoeken we bewust naar winkels waar bijv 2 voor de prijs van 1 is.. dan hebben we allebei een broek voor de helft van de prijs van 1 broek.. tis echt een sport..

18. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Wij hebben een gezin met vier kinderen en ik heb er totaal noooooit aan gedacht of ik wel of niet rond zou kunnen komen met een kindje extra er bij.

Natuurlijk wordt er bij ons echt wel gelet op de uitgaven.
    Eens in de zoveel tijd maak ik een overzicht van de vaste lasten die we hebben per maand. Ook worden de variabele lasten weer eens goed bekeken.
    Is dat ene abonnement echt nodig? Geef ik niet teveel uit aan speelgoed, zinloze extra-tjes enzo.
    Vaak doe ik boodschappen met een vast bedrag per week in mijn portomonnee. Er wordt niet gepind en op is op! Werkt perfect!

Hier is het qua inkomen wat lastiger omdat mijn man een eigen zaak heeft. Er is dan altijd aardig wat geld op de bankrekening wat uitgegeven kan worden, maar aan het einde van het kwartaal en het jaar komen er toch rekeningen van de belastingdienst. Dus ik hou het liever allemaal goed onder controle.

Ik kleed ze alle vier netjes aan, maar er hoeft echt niet persé een heel duur merkje in te zitten. Wij gaan liever 2 keer per jaar lekker op vakantie met het hele gezin als ze peper duur aan te kleden. Wat zullen de kinderen zich later meer herinneren? Die dure jurk van 200 euro of de gezelligheid van de vakanties met het gezin?

Het beste is om het gewoon voor jezelf op een rijtje te zetten. Wat zijn de lasten die je hebt, hoe zou je kunnen bezuinigen, welk bedrag wil je sparen per maand enz.

19. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ik heb 3 kinderen, me man verdiend alleen 1300 p.m en wij leven daarvan met zijn 5en. We hebben een koophuis. 2 kinderen nog in de pamper waarvan 1 alleen snachts nog. Ja wij hebben geen vetpot en gaan geen 3x per jaar op vakantie of kopen alles nieuw, merk doen we hier ook niet aan kwa kleding. Maar klagen nee hoor. Tuurlijk zou ik wel meer willen hebben zodat we wat meer zouden kunnen, maar we roeien met de riemen die we hebben en weten niet beter. Daarbij vind ik het ook wel een sport. Met zo weinig mogelijk zoveel mogelijk kunnen doen! Een leuk kastje of meubeltje bij de kringloop. Waarom nieuw? de oudste zit op zwemles kost me ook 95euro voor 12 lessen. De middelste zal straks ook beginnen. Zij hebben dat nodig dus dat betaal ik ervoor met alle liefde. Dan maar wat minder voor mezelf, als zij hun diploma maar hebben!

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    eigenlijk is mijn post overbodig omdat alles al is gezegd.. maar omdat ik mij graag overal m ee bemoei doe ik hem toch;)

Mijn moeder heeft met 1 inkomen (gemiddeld. manager in de zorg) 6 kids in haar eentej opgevoed vanaf het moment dat de jongste (tweeling) 3 maanden was.
    Maw alles zat nog in pampers enz..
    Het was thuis geen vetpot (verre van dat) maar wat heb ik een geweldige jeugd gehad!
    We kwamen niks te kort.Maar we hadden het niet zo luxe op materieel vlak.
    Op relationeelvlak en de liefde die wij kregen was er meer dan gemiddeld!!!

Mijn zusje moet 3 kids opvoeden in haar uppie van een minimumloon..
    Dat is soms best even puzzelen..
    Maar het lukt haar..

Zelf hebben wij maar 1 prachtig mooi lief hooligantje.
    En we hebben 1,5 inkomen.. komt genoeg binnen..
    maar er gaat hier ook altijd genoeg uit;)
    Dat heeft niks met onze dochter te maken maar alles met ons.
    Wij hebben graag de koffie.. willen lang op vakantie, hebben 2 auto's enz..
    Maar voor een 2e en 3e kindje zouden we dat met liefde willen inruilen..

Deel Deze Pagina