Een nieuwe start

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tash, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oh, Jiseb, dat is toch nog weer snel gegaan joh! Ik denk dat je eerst weer een week of wat verder moet zijn voor je je draai (en zin misschien) weer gevonden hebt. Vind je het ook moeilijk om Elin ergens te brengen? Wat voor opvang hebben jullie?

    Wij hebben morgen een gesprek met het hoofd vd afdeling, dus hopelijk scheelt dat directe lijntje. Ben benieuwd!
     
  2. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Dat is gek he als je dan weer moet beginnen! Waarschijnlijk valt het je heel erg mee (hoop ik :)), maar je moet dan weer een nieuw ritme zoeken.
    Je hebt wel lekker lang verlof gehad!

    Tash, ben benieuwd, hou je ons op de hoogte? Hebben ze nu nog iets van bloedonderzoek gedaan?

    Ik heb gisteren besloten om iets eerder met verlof te gaan (ga nu met 34+1), niet omdat ik het werken niet trek, maar omdat we nog steeds alles moeten doen voordat de baby komt. Verbouwing is nog bezig dus er is nog geen kamer (en nog geen naam :$).
    Gisteren gehoord dat de baby in stuit ligt. Ik hoop echt enorm dat hij nog draait, had na mijn horrorbevalling met KS gehoopt op een mooie bevalling deze keer. Maar ja, wat niet is...
    Verder voel ik me dus nog goed maar is wel zwaar met een drukke baan en nog drukkere peuter ;).
     
  3. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hehe, nog geen naam Tatum?! Is er twijfel russen een paar of hebben jullie gewoon echt geen idee? Van al die dingen die je opnoemt zou ik ook behoorlijk zenuwachtig worden. Fijn (en goed) dat je eerder met verlof gaat. Hoe lang verwachten ze nog besig te zijn met de verbouwing?

    En morgen ook gesprek over verder bloedonderzoek. Ik ben nav hcg na de iui miet meer geweest hoor. Dat hoefde ook niet. Scheelt weer een rit in alle vroegte naar A'dam.
     
  4. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Nog best veel te doen dus, Tatum! Wel fijn dat het bijna zover is om te stoppen met werken. Hopelijk vordert de verbouwing snel en kunnen jullie ook echt beginnen met inrichten enzo! Misschien als je er straks tijd voor hebt, komt het vanzelf! Ik zal iig duimen dat hij nog draait. Wordt het anders wel een geplande ks?

    Tash, ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen! Hoe is het gegaan met het gesprek?

    Ik moet idd niet klagen, ik heb 19 weken verlof gehad, maar voor mijn gevoel is het voorbij gevlogen. Gelukkig hoef ik nu eerst naar 2 dagen, dan 4, 3, 3 en dan is het meivakantie en ben ik weer 2 weken vrij. Met de woensdagen ouderschapsverlof en alle feestdagen heb ik meteen weer lekker veel tijd om van Elin te genieten.
     
  5. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Lekker dat het zo geregeld is Jiseb! Je zal straks weer een andere mama zijn voor Elin. Je doet weer grote mensen dingen en praat niet meer de hele dag baby en poep en voeding, hahaha! En als je dan vrij hebt, zal je op een andere manier van Elin genieten.

    Het gesprek ging eigenlijk heel goed. Wat onderzoeken en andere hormonen betreft in ieder geval. Waar ik wel vreselijk van geschrokken ben is dat hij vertelde dat we in moeten zien dat mijn kalenderleeftijd 33 is, maar de leeftijd van mijn eierstokken over de 40. Daar klopt de eivoorraad bij en ook al die vroege miskramen zei hij. Daarnaast is daar niks aan te doen en geeft hij het, ook met andere hormonen, eigenlijk geen kans van slagen. Maar we gaan toch nog even door. Daar had hij geen problemen mee. Maar de kans is dus echt nihil
     
  6. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat balen van de uitkomst! Misschien wist je sommige dingen al, maar dan komt het vast toch nog hard aan! Ik snap goed dat jullie nog even door gaan, nihil is niet 0, dus hopelijk lukt het toch nog!
     
  7. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Tash, wat een naar nieuws toch wel....ik was wel inderdaad bang voor zoiets, waarschijnlijk zien jouw eierstokken er een beetje hetzelfde uit als die van mij... Bij ons in het ziekenhuis deden ze dan ook geen IUI omdat de kans van slagen inderdaad heel erg klein is. Maar ik zit ook nog in een FB groep en daar lees ik toch wel af en toe dat iemand door (bijv escape-) IUI zwanger is geworden.
    Mijn motto was, zolang er eitjes zijn is er hoop....dus zolang er nog een eitje rijpt en springt maak je kans. Maar met IVF zou je helaas wel een grotere kans hebben.
    Je vertelt het heel nuchter, hoe voel je je erbij? Ik snap heel erg goed dat je het wel gaat proberen hoor, zou ik zeker ook doen!!
    Dikke knuffel voor jou.
     
  8. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nou ja Tatum, dat is het nou juist ja. Ik zie het ook zo van als je een ei maakt, dat je kans hebt.
    Maar die rommelende cyclus begint me nu wel een beetje ongeduldig te maken. Ben wel benieuwd wat die andere hormonen doen. Maar intussen cd34 en nog niks anders dan de afgelopen week. Kramp, pijntjes en dat zakt weer af. Nu begint het ook weer behoorlijk, dus verwacht nu toch echt wel voor het weekend.
    En verder merk ik ook dat ik er vrij nuchter in sta ja. Zo ben ik ook hoor, maar wil ook niet te veel hoop hebben. Wil net genoeg hoop houden om het een kans te geven, maar niet zo veel dat ik weer keihard teruggeschopt wordt naar dat donkere plekje waar ik vandaan gekomen ben.
     
  9. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Vrijdagavond brak het eindelijk door. Dus zaterdag aangemeld en ik werd teruggebeld dat we zondag meteen voor de echo mochten komen.
    Die zag er goed uit, dus vanavond begin ik met Menopur spuiten. De 17e weer terug voor een echo. Ben erg benieuwd of er nou nog een verschil gaat ontstaan met andere, maar lichtere, hormonen.
     
  10. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jiseb, hoe bevalt het met werken? Heb je je draai al een beetje gevonden of is het nog steeds wel een hele ommezwaai?

    En Tatum, schiet het bij jullie al een beetje op met de verbouwing? En je nesteldrang, is die nog onder controle of loopt het al lekker de spuigaten uit, haha?

    Ik ben inmiddels een paar dagen aan het spuiten en dat gaat prima. Ingewikkeld spuitje wel dit en het jeukt enorm daarna, maar verder gaat het prima. Merk wel dat ik erg emotioneel ben. Iets dat ik niet herken van mezelf. Ik ben wel een gevoelsmens, maar geen huiler. Terwijl ik nu steefs bijna moet huilen, van verdriet of blijdschap, maakt niet uit. Maandag moeten we heen voor een echo.
     
  11. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Fijn dat je in ieder geval een goede echo had, Tash! Wat is het verschil nu je Menopur gebruikt? En de 17e maken ze een echo om te kijken hoeveel eitjes er gerijpt zijn?

    Tatum, heb ik goed onthouden dat je nu net met verlof bent? Vlot het al in het huis? Je zou over 3 weken zomaar al kunnen bevallen!

    Ik ben nu 2 weken aan het werk, maar Elin is ziek geworden (na een week bij de gastouder...) en ik ben zelf ook erg verkouden, dus het is wel zwaar op dit moment. Gelukkig hebben we nu een lang weekend en hoef ik volgende week maar 3 dagen te werken en dan is het 2 weken meivakantie.
     
  12. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    De 17e inderdaad echo om te kijken hoevel eitjes aan het rijpen zijn. Ik mag niets meer/anders verwachten van de menopur tov de gonal f die ik normaal altijd gebruikt heb, maar ben er evengoed wel nieuwsgierig naar. Het emotionele dat ik eerder een dag had, heb ik nu niet meer. Niet erg, haha!

    Gaan jullie nog leuke dingen doen rond de paas? Wij hebben een heerlijke (eerste) brunch gedaan thuis. Daar genieten we altijd zo van dat we vandaag alvast begonnen zijn, haha! Morgen bij mijn ouders met het gezin brunchen en eitjes zoeken met de kleine meiden. Vanavond gaan we gourmetten met zn drieen. Daarnaast eindelijk een klus aan het doen in huis dat al jaren moest gebeuren, dus lekker afleiding van het babymaken!

    Jiseb, wat vervelend dat ze meteen ziek werd. En zelf ook vreselijk verkouden dus? Dat maakt het inderdaad wel pittig allemaal. Ik hoor het wel vaak om me heen dat mensen die kinderen hebben gekregen opeens aldoor verkouden/ziek zijn door wat de lieve kindjes allemaal meekrijgen van buitenaf. Ook dat wordt vanzelf weer beter, maar daar heb je nu niks aan natuurlijk!

    Tatum, hoe gaat het bij jou?
     
  13. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ha meiden! Het was ff zoeken op het vernieuwde forum!

    Tash, hoe was je echo vorige week? Ben wel echt benieuwd, ik hoop zo dat het iets heeft opgelevert, al dat spuiten!

    Tatum hoe is het met jou? De verbouwing al klaar en nu alles in orde voor het kindje? Het komt dichtbij, he?

    Ik heb nu lekker 2 weken meivakantie, dus ga even bijkomen en heerlijk genieten van Elin.
     
  14. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    He lieve dames,

    Sorry ben echt weinig hier...vooral die nieuwe site stoort me, kan niks vinden haha.
    Hoe gaat het Tash? Inmiddels de IUI achter de rug? Met 1 of 2 eitjes?
    Hoe voel je je? En hoeveel pogingen gaan jullie eigenlijk doen of is dat niet besproken?

    Jiseb lekker 2 weken vakantie...werk je in het onderwijs?

    Ik heb sinds anderhalve week verlof, maar het voelt alsof het gisteren begonnen is. Alleen maar in de week geweest met het huis en mijn zoontje. Gisteren voor het eerst een dag alleen thuis, uitrusten, zalig! We zijn inmiddels bijna klaar en in de babykamer zit verf op de muren...nu de zooi eruit en de babyspullen uit de opslag halen en weer terug. We zijn er dus nog niet. Heb eigenlijk nog steeds bijna niks klaar. En ja ik realiseer me dat ik op zeer korte termijn kan bevallen...daarom loop ik hier ook continu gestresst rond. Maar goed...Komend weekend moeten we een heel eind zijn is me beloofd ;). Lichamelijk gaat het nog goed en ik zit dus ook vooral te hopen dat meneer nog even blijft zitten. We hebben ook nog steeds geen naam....
     
  15. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Ik bedoelde dus met bijna klaar dat de verbouwing zo goed als klaar is haha.
     
  16. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Oh, Tatum dat moet fijn voelen dat in ieder geval de verbouwing klaar is. Dan komt het vast goed met alle spulletjes! Heb je er wel zin in of mag de bevalling nog wel een paar weken duren? Ben je met je eerste zoontje vroeg bevallen?

    Tash, ik ben benieuwd hoe het bij jou is. Weer in de wachtstand? Is de terugplaatsing gelukt en wanneer mag je dan testen?

    Ik werk inderdaad in het onderwijs, als bouwcoordinator en intern begeleider van groep 1-2 op een basisschool. Het is heerlijk om weer even 2 weken door te brengen met Elin, lekker de hele dag kunnen knuffelen!
     
  17. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi meiden!

    Ook ik heb mog moeite met de nieuwe site... Hopelijk went het!

    Om eerst maar even antwoord te geven op Tatum, dit is poging 2 van 3 en we mogen morgen testen. Maar merk al aan veel dingen dat mijn menstruatie eraan komt, dus verwacht niks. Of het 1 of 2 eitjes waren, zullen we nooit weten aangezien het mijn lichaam niet uit gaat. En of er dus een (rijp) ei in zat ook niet...

    Tatum, nog geen naam?!?!?! Spannend! En dan de rest er omheen, kan me je stressniveau wel enigzins voorstellen. Hoe is het weekend verlopen? Zoals verwacht/beloofd/gehoopt een heel eind gekomen?
    Pas als dat voor elkaar is, zal jij echt de rust kunnen vinden denk ik he?

    Jiseb, geniet je lekker van je vrije weken en moppie??
     
  18. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ondanks dat je eigenlijk geen hoop hebt, duim ik enorm voor je, vandaag!!
     
  19. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    En Tatum, dit is precies het termijn waarop ik beviel van Elin (37.2). Het zou zimaar kunnen komen nu, spannend hoor! Ik hoop dat jullie inmiddels een naam hebben en alles helemaal klaar is!
     
  20. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    De test van gister was weer een te lichte... Vanmorgen toch maar te bloedprikken geweest en de waarde is 8. Veel te laag dus en nu afwachten tot het doorbreekt. Volgende week moet ik weer te prikken.
    Heb besloten weer even een rustmaand in te lassen.
     

Deel Deze Pagina