Een nieuwe start

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tash, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    He dames! Hoe is het met jullie?

    @tatum, lekker aan het genieten van jullie mannetje? Doet hij het goed? En hoe reageert je andere zoontje erop?

    @Tash hoe is het met jou? Gestart met de volgende ronde of toch nog even rustig aan?

    E. Is morgen alweer 7 maanden! Ze groeit echt terwijl ik naar haar kijk. Wat gaat het hard. Hier is het momenteel erg druk. Afronding van het schooljaar, 2 wedstrijden van zwemmen en thuis ook van alles. Maar nog 3 weken en dan is het lekker zomervakantie. Ik kijk er echt naar uit om 6 weken even niets te doen en lekker met E. Te zijn.
     
  2. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Je jeetje Jiseb, wat gaat het snel he?! Gelukkig al bijna zomervakantie bij jullie dus. Drie weken! Wij moeten nog vier weken en dan heeft Evi vakantie. En vl nog twee weken door en dan gaan we lekker weg.
    Wat doe je precies met zwemmen?

    Tatum, ben nog steeds benieuwd naar je verhaal hoor. Hoop dat alles goed gaat bij jullie. De meiden in het andere topic zijn ook erg benieuwd. Die weten nog van niks zeker?

    Ik moet nog ruim een week wachten op hopelijk een positieve test. Afgelopen weken de laatste (?) iui behandeling gedaan. Dit keer voor het eerst twee follikels! Daar waren we al heel blij mee. En dan hopen dat we zwanger op vakantie gaan! Als het niet gelukt is, moeten we over van alles nadenken en dat wil ik niet. Dus probeer het te visualiseren dat ik zwanger ben op vakantie en dat we in maart volgend jaar ons kleintje in onze armen hebben. Dit moet gewoon lukken!
     
  3. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Tash het moet inderdaad gewoon lukken! Wat fijn dat je deze keer 2 follikels had! Misschien krijg je er in maart wel 2! Ik doe aan synchroonzwemmen. We hebben komend weekend een wedstrijd in Zwolle, maar in augustus WK in Boedapest. Ik heb er veel zin in om daar te zwemmen, maar ook wel spannend. Het is op open inschrijving, dus we zijn niet super goed ;) .

    Ik ben ook benieuwd Tatum! Maar kan me ook voorstellen als je het even heel druk hebt met 2 mannetjes.
     
  4. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @Jiseb, wow, hoe gaaf is dat!! Ik vind dat er altijd zo indrukwekkend uitzien, zo knap! Veel succes!!
    En aan het WK In Boedapest doen jullie ook zeker al mee? Komt dat op tv? Dan moet je wel een seintje geven hoor!
    Ik zou het geweldig vinden als we er in maart zelfs twee bij mogen krijgen! Hopen mag altijd, haha!
     
  5. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Wij hebben vanmorgen getest, negatief... Nu wachten op menstruatie dus. Ik zal het zh moeten bellen en hier moeten praten of mijn lief uberhaupt nog iets wil. Hij heeft al vaker aangegeven dat het bij drie keer iui blijft en dat hij dat in eerste instantie ook al niet zag zitten omdat hij op was na de icsi. Ben er behoorlijk kapot van. Als ik hier een tijdje niet reageer, is dat puur omdat ik even niks wil.
     
  6. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Oh Tash! :( Wat balen dat het weer niet gelukt lijkt te zijn. Ik denk aan jullie!
     
  7. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Oh lieve Tash, wat vreselijk...
    Ik snap dat je er kapot van bent....wat vervelend ook dat jullie niet helemaal op 1 lijn zitten, kan me zo voorstellen dat je het nog niet op wilt geven! Vind het zo erg voor jullie!

    Ik ben hier niet zoveel te vinden, niet omdat het zo extreem druk is, maar ik heb meestal mijn laptop niet bij de hand en kan niet zo goed overweg met de site op mijn telefoon. En dat icm wel een beetje drukte natuurlijk werkt niet helemaal goed.
    Wilde mijn bevallingsverhaal wel doen, maar laat het even zitten nu, kan me voorstellen dat je daar even niet op zit te wachten Tash. Neem je tijd en als je behoefte hebt om te praten, laat het ons weten,
    Ik merk dat ik nog steeds niet over het hele traject kan praten zonder emotioneel te worden, Mijn schoonmoeder gaf vorige week aan dat ik wel erg last had van de hormonen van het ivf traject omdat ik zo verdrietig was toen, Ik schoot vol (kon me gelukkig inhouden want werd ook een beetje boos) en gaf aan dat dat niet de hormonen waren (vast ook wel een beetje) maar dat ik gewoon heel erg ongelukkig was met de situatie en het traject....zo jammer dat mensen het toch niet kunnen begrijpen al zeggen ze van wel (gelukkig veel mensen ook wel hoor). Ik hoop dat jij je verdriet wel ergens kwijt kunt Tash...heel veel sterkte, xxx
     
  8. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Tatum, ik wil eigenlijk juist je verhaal horen! Het gaat hier inmiddels al weer iets beter. Maar bovenal vind ik dat je dat moet/mag delen omdat wij al zoveel gedeeld hebben met z'n drieën. Dus als je het alsnog wilt, echt doen! Net zoals de baby dingen en alles wat er om heen bij hoort. Ik weet hoe het is. Misschien zou het anders zijn als ik nog geen kindje had.

    Hier gaat het gelukkig wel weer iets beter. Wel extra veel zin in de vakantie. Lekker rommelen met Evi hier en even niet elke dag de confrontatie op school met zwangeren en kleine broertjes en zusjes. En ook ontzettend fijn is dat we na een goed gesprek al snel weer op 1 lijn zaten. Voor nu ben ik aan de pil en ga deze doorslikken. Anders precies tijdens onze week Frankrijk ongesteld of net gehad, maar verre van ideaal. Hopelijk kan ik met het doorslikken deze elende uitstellen.

    Jiseb, bij jou nu de vakantie begonnen? Lekker genieten van je moppie?
     
  9. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Tash, je zegt dat jullie op een lijn zitten, wat is die lijn?
    Ik hoop dat de vakantie je goed doet...

    Ok hier dan mijn verhaal, zal het een beetje kort houden, weet niet meer precies wat ik over mijn vorige bevalling had verteld want ik moet even hierbij aangeven dat ik toen een spoedkeizersnede heb gehad waarbij de ruggeprik niet werkte. De operatie is toen wel gewoon uitgevoerd en meteen na de geboorte ben ik in slaap gebracht zodat er nog rustig gehecht kon worden. Hierover hebben we tijdens de afgelopen zwangerschap veel gesprekken gehad. Dit ivm mijn wens om natuurlijk te bevallen en om te voorkomen dat hetzelfde zou gebeuren tijdens een evt keizersnede.

    Ik ben op zaterdag 3 juni ingeleid met een ballon. In de ochtend was er 2 cm ontsluiting maar baarmoeder niet genoeg verweekt, dus een gift gel gekregen. 6 uur laten inwerken, daarna zijn mijn vliezen gebroken en ben ik aan het infuus met weeënopwekkers gegaan. Rond 23u zat ik met regelmatige weeën nog steeds op 3 cm, toen ruggenprik gevraagd. Het lukte nog wel om ze weg te puffen, maar ja als je al uren bezig bent en je moet nog 7 cm... Deze werkte eigenlijk maar voor de helft, ben op allerlei manieren gaan liggen om het blok groter te maken waarna ik redelijk verdoofd was. Maar na een uur werkte hij helemaal niet meer, de ontsluiting ging toen wel goed. En op zich lukte het nog steeds om het weg te puffen,
    Inmiddels maandagochtend om 4.30u volledige ontsluiting, nog een uur gewacht met persen om de baby dieper te laten zakken. Om 5.30u begonnen met persen, op een gegeven moment was hij het lastigste punt voorbij. Ik hoor de vk nog zeggen: je bent het moeilijkste punt voorbij, het wordt sowieso geen keizersnede meer! Ze konden de haartjes zien, maar vanaf toen geen beweging meer. Om 7u vacuümpomp geprobeerd, maar geen beweging dus toen alsnog een keizersnede. Ruggenprik opgetopt en 20 minuten in laten werken in de hoop dat hij toch zou werken, maar bij de test voelde ik meteen pijn. Toen ben ik meteen onder narcose gebracht. Om 8.29u is Pim geboren.

    Ik heb heel veel moeite met het feit dat het niet gelukt is en dat ik de geboorte niet mee heb gemaakt. De eerste keer heb ik er ook niet echt iets van meegekregen en nu helemaal niks.
    Heb niet het gevoel dat ik gefaald heb zoals veel mensen denken, ik heb alles gegeven en het ging ook super. Ben gewoon enorm verdrietig dat het niet gelukt is en ik mijn kind een uur later pas heb ontmoet. Het gaat nu al stukken beter, maar ik hou het nog steeds niet droog als ik erover praat. Ben erover aan het denken om EMDR te doen, ook om de eerste bevalling en wellicht het hele IVF traject een plek te geven.

    Toch nog een heel verhaal....

    Het gaat verder nu super hoor, Pim is ontzettend relaxed en het gaat heel goed zo met zijn vieren!
     
  10. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Allemachtig Tatum..... Je had het al over een traumatische bevalling natuurlijk, maar dit... Ik schrik er echt van. Ook dat jet dus twee keer gebeurd. Ik zou zeker die EMDR doen. Want een normaal mens kan dit niet gewoon verwerken. Dit zit zó diep. Hoe gaat het met jullie band? Gevoelsmatig heb ik Evi ook pas uren na de spoedkeizersnede leren kennen, omdat ik alleen een glimp van haar gezien had en daarna pas weer op de Neo uren later. Maar jij hebt de geboorte gemist en dat kan natuurlijk ook voor verstoring zorgen. Sorry als ik botte of zere dingen zeg trouwens...
    En je man. Was hij er bij? Of mocht dat niet ivm de algehele narcose? Ik vind het echt zo knap van je dat je het wel allemaal zo ontzetten goed gedaan heb. Iemand met doorzettingsvermogen ben je absoluut. Goed om te lezen dat het niet als falen voelt, want je hebt echt álles gedaan wat je kon! Respect meid!!
    Hebben ze enig idee waarom de ruggeprik niet werkt bij je? Ik vind het ergens wel kwalijk dat dat nu weer fout gegaan is. Je hebt duidelijk aangegeven dat dat vorige keer niet goed ging en hoe je dat nu wilde en juist niet. Ik snap dat er geen weg terug/door was, maar kan me voorstellen dat er nog heel wat knaagt bij je.
     
  11. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik ben weer terug uit Cuba, we hebben een heerlijke vakantie gehad! Wat een prachtig land en wat een lieve mensen die zo'n klein blond meisje heel bijzonder vinden en daardoor extra vriendelijk zijn.

    Pffff, jeetje Tatum, wat een bevallingsverhaal! Dat je het zo lang hebt kunnen volhouden, wat knap. Ik vond die korte tijd al horror en heb zoooo veel respect voor vrouwen die veel langer door moeten maken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je veel verdriet hebt van het feit dat je de geboorte niet hebt kunnen meemaken, zeker voor de 2e keer! Het eerste moment dat je na al dat harde werk je kindje kan vasthouden is zo bijzonder. Maar je hebt zeker niet gefaald, ik denk dat ik al veel eerder zou hebben aangegeven dat het echt niet meer ging (dat heb ik volgens mij tijdens mijn bevalling ook al gedaan). Ik heb echt veel respect voor je!
    Hopelijk helpt de therapie om het meer los te kunnen laten en het een plek te geven!

    Tash, lekker vakantie! Zijn jullie al weg geweest? Of gaan jullie nog? Goed dat jullie weer op 1 lijn zitten, dat is toch het allerbelangrijkste, welke keus jullie ook gemaakt hebben.
     
  12. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
  13. Tatum80

    Tatum80 Bekend lid

    15 feb 2013
    719
    60
    28
    Oh dames, sorry voor mijn late reactie! Ik was nog even vd laatste weken verlof aan het genieten en ik heb thuis bijna nooit een laptop open staan. En op telefoon/iPad heb ik nooit veel zin om te typen. Maar nu weer aan het werk dus ik ben weer iets aanweziger ;).
    Het gaat heel goed met ons. We hebben een hele lieve rustige baby gekregen en dat is erg prettig met een drukke peuter! Ik moet nu 4 weken werken en dan gaan we op vakantie. Voor het eerst vliegen met kinderen. Ik vind het niet zo spannend, alleen vraag ik me af hoe ik alle spullen mee ga krijgen haha. Ik heb nog steeds moeite met de bevalling. Heb gewacht tot ik iets minder hormonaal was, maar het verdriet zit er nog. Hou het vaak nog steeds niet droog als ik er over praat. Ik wil na de vakantie dan met de EMDR gaan beginnen, volgende week naar de huisarts om de doorverwijzing te regelen.
    Mijn vriend heeft wel de hele bevalling meegekregen gelukkig. En ik neem het ziekenhuis niks kwalijk, we hebben van tevoren alles besproken en iedereen heeft ontzettend meegewerkt om het goed te laten verlopen, het is alleen helaas niet gelukt.... We moeten wel nog eens een afspraak maken om te bespreken of er een reden is voor het niet werken van de ruggenprik, maar dat wil ik zelf nog niet.

    Hoe gaat het met jullie? Jiseb, wilden jullie niet alweer (bijna) voor een tweede gaan?

    Tash, doen jullie nog een IUI poging? Ben zo benieuwd hoe het met je gaat...
     
  14. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Tatum80 Ik snap het helemaal! Aan het begin van je verlof denk je: wat heerlijk, 4 maanden verlof, wat lang! Maar dan ineens vliegt de tijd en moet je zo weer aan het werk. Wel fijn dat je zo'n heerlijk rustig mannetje hebt. Ik denk dat dat zoveel scheelt in hoe je je voelt.

    @Tash Ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat!

    Hier gaat het goed. E. Is alweer dik 9 maanden. Het is zo'n heerlijk vrouwtje en de zomervakantie was echt genieten. We zijn lekker naar Cuba en Boedapest geweest. Het vliegen ging prima! Ik weet niet hoever jullie gaan, maar je kunt eventueel een bedje reserveren bij een aantal maatschappijen. Dat hadden wij vor E. ook en dat was echt heel fijn. Kon ze tijdens de vlucht gewoon slapen, en wij ook wat meer :thumup:.
    We zijn inderdaad al begonnen voor een 2e, afgelopen maand voor het eerst. Ik was alweer een aantal maanden regelmatig ongesteld, wist wanneer mijn eisprong was en wanneer ik kon testen. Maar na 8 dagen na mijn eisprong begon ik te vloeien. Toch even getest en (na de afleestijd) een heel licht streepje. Toch heeft het helaas doorgezet, dus we gaan maar op voor de volgende ronde. Ik schrijf mee in een ander topic en daar zijn er nu al 6 van 14 heel snel zwanger. Merk toch dat ik dan weer denk: pfff, als het maar niet weer zo lang gaat duren als bij E. Maar hopelijk gaat het deze keer beter. Je weet het nooit.
     

Deel Deze Pagina