Beste verloskundigen Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad en ben nu 10 weken en 3 dagen zwanger. Alles was in orde behalve dat de darmen van de baby nog niet in de buikholte ingedaald waren maar nog in de navelstreng zaten. Volgens de verloskundige geen reden tot zorg. Met 14 weken wordt er opnieuw een echo gemaakt ter controle. Toch vraag ik me af wat een 'normale termijn' is en of het vaker of veel voorkomt. Onbewust maak ik me toch wat zorgen. Maar wellicht is dat niet nodig. De verloskundige gaf aan dat ze dit een aantal jaren geleden nog niet eens konden zien (verbetering echo's ) Maar dat het nu wel zo is en als routine een check gedaan wordt. Graag uw reactie. groeten en bedankt alvast!
HOihoi, Je verloskundige heeft gelijk, tot aan 14 wkn is het fysiologisch (dus normaal) dat de darmen nog niet helemaal in het buikje zitten. Bij het ene kindje gaat het sneller dan bij de ander. De kans is heel groot dat er bij de volgende echo niets meer van te zien is! Dus probeer het los te laten en te genieten van je zwangerschap! Imke