Kan t nadelig zijn voor t zaad als de man blowt? Kan je dan eerder kans hebben op een mk? Heb niet zo lang geleden een mk gehad. Het hartje klopte niet meer met 9 weken. Nu ben ik bang dat het daardoor komt Hij is paar maanden terug gestopt met rokeb. Maar sindsdien doet hij het iedere dag. 2 weken na het stoppen. Toen ieder weekend en doordeweeks soms. Nu ieder weekend. Dus eigenlijk rookt hij nog. Hij zoekt natuurlijk een plaatsvervanger ervoor. Maar ja. Ja alleen maar uitstellen. K durf nu echt niet verder te proberen zolang hij niet gestopt is. Zou mezelf nooit vergeven als het weer mis gaat en het ligt misschien daaraan.
Blowen is sowieso slecht voor de zaadcellen maar als je eenmaal zwanger bent geraakt en het is ingenesteld denk ik persoonlijk niet dat de mk daardoor komt, zeker niet met ruim 9 weken. Maar goed ben geen professional. Een mk kan zoveel oorzaken hebben. Mijn man rookt bv niet drinkt niet blowt niet en sport veel en toch ging het 3x mis bij ons.
Ik weet niet of blowen nadalig effect heeft op de zaadkwaliteit. Miss wel op de lange termijn. Maar ik zou me eerlijk gezegd op dit moment meer druk maken om het feit dat hij het iedere dag doet, lijkt me geen heel stabiele situatie om aan een kindje te beginnen. Hopelijk dring je tot hem door en stopt hij ermer
T is.nu niet iedere dag. Dat was 2 weken na t stoppen met roken. Hij is al 2 maanden ofzo of langer gestopt. Nu alleen in t weekend. En die 2 weken waren vakantie.
Het zal zeker effect hebben op het zaad denk ik, of het echt een mk kan veroorzaken lijkt me niet.. (Voor zover ik er wat van ken). Ik zou van hem eisen dat hij meteen ermee stopt...
Dat eisen gaat niet. Hij leeft ook zijn leven. Van ons zoontje werd ik binnen 4 maanden zwanger na 13 jaar de pil geslikt te hebben. Vorige in 1x. Toen rookte hij. En heel af en toe blowen. Nu dus elk weekend. Hij is wel van plan er mee te stoppen. Ik kan hem. Dat doet hij uiteondelijk ook wel. Maar ja. Of t blijvende schade heeft? Hij heeft voordat hij mij leerde kennen. Echt achterlijk veel geblowd. Is toen geminderd en uiteindelijk gestopt. Dat is 10 jaar geleden. Sindsdien deed hij het in periodes af en toe. Dus hij stopt uiteindelijk wel.
Mja, ik zou er een hekel aan hebben moest mijn man elk weekend blowen, zeker als jullie al een zoontje in huis rond hebben lopen. Ook al rookt hij waarschijnlijk niet binnen. 'Hij heeft ook zijn leven', is een typisch mannelijk excuus haha. Maar dat is een heel andere discussie
O O ben bang dat dit een discussie topic gaat worden met alle voor en tegenstanders van blowen... On topic... roken en blowen is even schadelijk voor de zaadkwaliteit. Echter is het verschil met een niet roker/blower niet eens zo heel groot. Wel als het een hardcore verslaafde betreft! Bij een zwangerschap van 9 weken heeft het blowen geen effect meer. Het is erg verdrietig, maar zwangerschappen kunnen door ontzettend veel redenen mis lopen in zo'n vroeg stadium. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden!
Zoals anderen al geschreven hebben is roken en blowen niet bevorderlijk voor de zaadkwaliteit. Ik vind het heel verdrietig dat je een mk hebt gehad. Maar na 9 weken komt dit niet door het blowen. Zo vroeg in de zwangerschap was er waarschijnlijk iets mis met het vruchtje in de eerste aanleg en dan "kiest" de natuur ervoor om de zwangerschap vroegtijdig te beëindigen. Ik hoop dat je snel een mooie positieve test hebt van een plakkertje.
Volgens mijn gynaecoloog is blowen, roken, alcohol, drugs allemaal slecht voor de kwaliteit van het zaad van de man. Na het stoppen is de kwaliteit van het zaad na 3 maanden weer op het oude niveau, heeft zij ons verteld. Zij heeft ons niets verteld over meer kans op een miskraam. Heel verdrietig die miskraam van jou.. Succes met je vriend. Ik herken de discussie. Wij hebben er alles voor over, maar mannen denken er soms net wat anders over.. beetje jammer!
+1. Je hebt toch een voorbeeldfunctie als vader.. Dus hopelijk lukt het hem om te stoppen. Goed voor de zaadcellen zal het zeker niet zijn, dat blowen.
Zoals hier gezegd wordt is blowen niet goed voor je zaadkwaliteit. buiten dat vind ik ieder weekend erg veel. Het kan ook je persoonlijkheid veranderen. En ja ik spreek uit eigen ervaring... daar zou ik me meer zorgen over maken met 1 en een evt 2de kindje. Bij mij is het allemaal voor mijn kindertijd. Ik had een vriendje die compleet de weg kwijt was door wiet. En zo is hij volgens mij nog steeds. Er worden tegenwoordig zoveel chemicaliën aan toe gevoegd dat het niet meer de 'onschuldige' wiet van vroeger is.
Ze zijn nog aan het onderzoeken of wiet het dna kan aantasten van de spermacellen. Wat wel zo is, is dat er in een joint tabak gaat en dat is bewezen slecht voor de zaadkwaliteit. Aan de andere kant...in de hippietijd rookten zowel moeders als vaders tijdens de zwangerschap en erna...en daar zijn toch ook een boel gezonde kinderen uitgekomen Als je man het nodig heeft om te ontspannen/een soort uitlaatklep nodig heeft zou ik het hem niet gaan verbieden, maar er duidelijke afspraken over maken. Bijv. Eens in week en niet in of rondom het huis(desnoods gaat hij in de shop zitten). Zo is alles ook al geregeld voor als je straks zwanger bent en je kindje er is... *kleine edit: je kunt in de shop ook gewoon buitenwiet kopen. Dat is vaak van thuistelers die er geen rare zooi aan toevoegen, maar gewoon op hun zoldertje of in hun tuintje gekweekt hebben. Is minder heftig ook en daarom niet erg geliefd onder de die hard blowers, maar wel weer een stapje in de goede richting. Bij dit alles komt ook....mensen die een wijntje drinken terwijl ze een kind hebben zijn net zo slecht als iemand die blowt met kinderen. Alcohol is net zo goed gif.
Ik ken hem. En hij zal er weer mee stoppen. Hij heeft het nu nodig elk weekend om van het roken af te blijven. Hij wil het ook niet ieder weekend gaan doen meer. En sinds ik hem ken (10 jaar) blowt hij af en toe. In het begin veel. Toen hele tijd gestopt. In periodes doet hij t meer. Maar is dus al lang geleden. En ik dacht. Het zal nu wel klaar zijn. Maar t komt wel goed. Ik kan het hem niet verbieden ook al zijn we getrouwd en hebben we een zoontje. Ieder lijdt zijn leven. Hij is geen bezit ofzo. En ja hij weet dat het de sperma kwaliteit kan verslechteren. Dat vind ik wel jammer dat hij het nog steeds doet. Maar ik moet het maar naast me neer leggen. Wil ook niet hierdoor uit elkaar. Hij zal zich toch niks laten verbieden en hij doet het op zijn eigen manier. Valt niet te onderhandelen. Maar voor de rest is hij een hele goeie man voor me en een goeie vader. Hij doet t nooit waar ik of ons zoontje bij is. Deed hij met roken ook niet. En weet niet if t zwanger worden nu moeilijker gaat worden. Hoop t niet. Maar stel t is zo. Dan zal hij denk ik wel stoppen. Hij mijn zoontje werd ik binnen 4 maanden zwanger na 13 jaar de pil hebben geslikt. En vorige in 1x. Toen heeft hij wel tijd niet geblowd. Maar rookte wel bij 2e X.
Mijn vriend blowde ook met enige regelmaat voor wij kinderen kregen en heeft dat jaaaren gedaan. Ik heb zelf jarenlang gefeest en ben niet altijd even zuinig geweest op mijn lichaam. Ik maakte me vóór mn 1e zwangerschap dan ook best een beetje zorgen hierover, ook omdat mijn vriend inmiddels 40+ en ik 30+ waren. Maar ik ben van mijn beide kinderen de 1e ronde zwanger geraakt en ze zijn allebei kerngezond. Leef sinds ik kinderen heb overigens heel gezond Dit is niet om blowen goed te praten want ik snap je zorgen, ik had ze ook, maar bij ons heeft het helemaal niks uitgemaakt
Tja, hier donor die perfect keurig gezond is, dus qua invloed op zaadkwaliteit geen zorgen hier, maar mijn vriend blowt wel. Niet dagelijks, maar toch. Wel vaker dan een keer in het weekend. Hier overigens niet altijd joints, ook gewoon via waterpijp, daar gaat minder tabak in. Ik heb er geen problemen mee, heb in het verleden ook wel meegedaan, maar hij doet het dan ook niet binnen. Vrijwel niemand weet dat hij redelijk wat blowt, want hij functioneert wel gewoon normaal en is niet compleet wazig oid. (Tenzij hij daar eens in de zoveel tijd zin in heeft, dan gebruikt hij wat meer, maar dat is bij hoge uitzondering)
Ja inderdaad! Bij ons in de buurt zit er zelfs een speciale coffeeshop voor niet bewerkte wiet. Maar ken eigenlijk niemand die echt onbewerkte wiet rookte. Ik rookte trouwens wiet zonder tabak! Maar volgens mij rookt de meerderheid met tabak. Hahaha heb me toch een paar grote mannen onder de tafel gerookt toen. Eens dat alcohol net zo slecht is trouwens! Anyway even on topic! Ja het tast vast de kwaliteit aan maar er zijn genoeg mensen die roken en drinken en toch een vrouw zwanger maakte. Ik rookte ook en ben zwanger geworden binnen no time. Wel meteen gestopt uiteraard... En er is zoveel slecht! Stond laatst nog een stuk in de krant dat het sperma van de man sowieso achteruit gaat tegenwoordig door allemaal factoren.
Dat is de Amerikaanse manier van blowen indd Die wiet is zo slap dat ze het puur kunnen roken. Ik heb zelf toen ik jonger was geblowt, gewoon om te experimenteren...wilde alles uitgeprobeerd hebben! Mijn vriend blowde voor ik zwanger raakte ook en nu doet hij dat 1 keer in de maand, in de coffeeshop en als ons mannetje in bed ligt. Hij heeft dat echt nodig om even stoom af te blazen...en hij drinkt geen druppel alcohol, dus met een wijntje maak ik hem niet blij
Hahaha ik rookte de sterkste die de coffeeshop had maar werd er geloof ik een beetje immuun voor. Dagelijks deed ik het... de man van de coffeeshop keek ook raar op toen ik ( vrouwtje van 1,57) zei dat ik puur rookte. Heb wel een met wat jongens ( kan je nagaan hoe lang geleden) geblowd die waren 2 meter. Dat ik dacht ik 112 moest gaan bellen want die gast flipte hem totaal. Hahaha Anyway lange tijd geleden! Ben wel blij dat ik gestopt ben want het kan je echt tot een ander persoon maken als je zoveel blowt. Ik had het als verslaving meegekregen uit een oude relatie. Zelf mee gestopt toen ik mijn huidige man leerde kennen en toen deed ik het wel al minder. Een hele tijd terug dacht ik heb wel zin in een jointje en had toen zo'n voorgedraaide gekocht en na 2 keer inhaleren was ik al helemaal wappie. Hahaha Vind het best kunnen als iemand blowt mits je in de tijd dat je onder invloed bent maar niet alleen voor je kind zorgt. Maar dat is natuurlijk ook met drank.
Ik heb de afkeer gekregen toen ik spacecake kreeg van iemand en totaal in een slechte trip raakte...leek wel een soort lsdtrip....heb het noooooit meer gedaan toen. Dat is inmiddels al heel wat jaartjes geleden en tegenwoordig kom ik niet verder als twee glaasjes wijn