Jeetje, alsof je een nachtje bij ons heb geslapen. Mag ik meedoen! Ik had vandaag zo'n rampendag! 3.35 ZL (4 mnd) huilt om speen 4.56 ZL huilt om speen 5.30 ZL huilt om speen 7.00 ZL hult om speen 7.30 DL (15 mnd) is wakker en wil uit bed ZL huilt nu ook door. DL hobbelt op de overloop, terwijl ik ZL aankleed. ZL naar beneden in de box brengen maar oei, hij verwachtte eigenlijk een fles, dus huilen! DL hop naar beneden en die krijgt een stukje ontbijtkoek. ZL krijgt fles, even boeren en dan spelen op de grond. Dat kan precies, want DL zit 'vast' in haar triptrap, een boterham te eten. Ze krijgt kiezen dus ik eet de korstjes op. Melk met een rietje, houd ik voor haar vast. ZL moet even gered worden omdat hij spuugt. Daarna direct melk met rietje redden want DL kon er toch nèt bij. Daarna DL een poepbroek. Snel verschonen, jas aan, schoenen aan. Dan ZL jas aan frommelen, dekentje, speen kroel pakken, flessen inpakken en in de auto. O nee toch niet, dochter heeft dr laarzen alweer uitgetrokken. Laarzen aan en met maxicosy aan de arm richting auto. DL loopt niet zo snel, dus spierballen kweken! In de auto.....wat een rust! Uitstappen, maxicosy in karretje, DL in zitje en hop naar ikea. ZL verschonen. DL wil 'uit uit uit!' dus die gaat lekker spelen in t restaurant met andere kindjes. ZL de fles. O, nog steeds niet gegeten en aan de rij te zien gaat het em ook niet worden. Terug naar huis. DL snel een boterhammetje smeerkaas naar binnen en dan naar ben. Tijdens verschonen een ongelukje met een klerenhangertje in oog. Bloeden! Mobiel leeg, en na de 2e huistelefoon deed de derde het nog wel. I-pad zoeken, huisarts bellen. ZL weer in maxicosy, dochterlief zonder jas en schoenen in auto. Broem! Met maxicosy+ZL, tas, en DL in mn armen bij de dokter. Daarna als een pakezel bij de apotheek druppeltjes halen en daarna auto weer in. DL oog gedruppelt, daarna naar bed. ZL ondertussen krijsen want die wil ook naar bed. Nog 2 keer speentje erin doen en dan ....rust...over 50 minuten pas weer de eerste fles
wat ik mij oprecht afvraag he, ik ken iemand en die heeft 4 kinderen, waarvan de oudste 4,5 is!!!! hoe doet zij dat toch? Ik vraag me dat toch zo erg af. Volgens mij moet je je aanpassingsvermogen behoorlijk aanspreken dan En stiekem hoop ik dat ik er straks ook 4 heb rondlopen, maar nu eerst een tijdje genieten van ons eerste ventje!
een en al herkenning, hier 21 maanden tussen de kinders en rugpatient . dus vraag mij niet naar het huishouden.. (ja nog steeds niet)
go with the flow. Grote kans dat op dagen dat ze de deur niet uit hoeft de jongste in pyama door het leven gaan s ochtends zodat ze zo weer te bed kunnen. s avonds huishouden doen. Op vroege leeftijd leren eigen kleren aan te trekken. Niet elke dag douche/bad ( is ook helemaal niet nodig) en een ritme ontwikkelen waarin kids meegaan. Maar druk is het sowieso!
Ooohh Jekil, ik lach me helemaal rot, sorry, maar das meer uit herkenning. Hihi Hier ook weleens op een druilerige dag als ik nergens heen moet een pyamadag. Voor ons allemaal. En dan kan best een doordeweeksedag zijn
grappig om te lezen, ik bedenk me daardoor dat wij het alweer een stuk rustiger hebben gekregen ts, het 1e jaar moet je even doorheen, daarna word het een stuk makkelijker
Ja hoor bij ons ook. Zeker nu t weer wat slechter wordt, verwarming op 22 en lekker in badjas/pyama. Hihi ik denk dat mijn buren denken dat ik alleen maar een badjas heb. Die zien me zo vaak daarin voor de ramen staan (flesjes uit te spoelen, fruithapjes maken, boterhammetje even snel smeren, melkbakjes uitscheppen)
Whahahahahahaha Daarom houd ik het rolluik in de keuken naar beneden op zo'n dag (die kijkt uit op een hele drukke winkelstraat). En als er wordt aangebeld door de postbode die weer eens een pakketje voor de buren heeft, maak ik echt niet open in mijn pyama vol met zure melkvlekken en een ontploft kapsel
Heeeel herkenbaar! Hier een dreumes van 19 maand en een baby van 3 maand en het is alsof ze het afspreken.. Heb ik net de ene poepluier verschoont, begint de volgende. En wordt nummer 1 wakker, ja hoor dan begint nummer 2 ook. Maar bovenal vind ik het ontzettend gezellig met 2 van die kleintjes en begin ik elke dag meer ritme in onze dagen te krijgen
Weetje, ik ben zo blij om dit te lezen! Buiten dat ik t mega hilarisch vind, ben ik opgelucht dat ik niet de enige ben met idd zure melkvlekken in pyamas en postbodes voor de deur. Fjoe, t doet me ècht goed heerlijk! Achteraf zal ik zeggen: 'wat een tijd was dat!' Dat weet ik nu al. Bizar ook, dat we er ook op 1 of andere manier van kunnen genieten. En zeg nou eerlijk, zijn we ook niet gewoon stoere bikkels? Ik vind van wel....Goh, deze opkikker kwam op een goed moment.
Pff herkenbaar, alleen heeft mijn jongste de eerste drie maanden alleen maar gehuild en stond de oudste, toen 18 mnd, daardoor op de muur te bonken uit frustratie. En op de pyamadag komt dan net de postbezorger een pakketje brengen of de buurvrouw iets vragen.. Gelukkig wordt alles beter!
Hee Jekil, wij zijn zeker bikkels en hilarisch is het zeker. Ik denk dat we achteraf denken pffff hoe deden we dat toch? Maar we gaan gewoon door! Om 1.00 uur DL een zetpilletje gegeven en wat drinken nadat ze de hele buurt bij elkaar krijste en ik haar pas na 20 minuten stil kreeg. Ze krijgt gemene hoektanden zoo zielig! Nu ZL slapend op mijn arm na zijn nachtvoeding. Ik duik mijn bedje zo weer in want over 3,5 uur is hij er weer Weet je in mijn hoofd zeg ik ook, kom op niet zeuren, dit wist je van te voren. En idd toch geniet ik ervan. Als ik naar al die maffe gezichtsuidrukkingen van ZL in zijn slaap kijk nu bijv dan smelt ik nog iedere keer. Het blijven de mooiste wondertjes die er zijn! En Tessa, heftig zeg! Wow!
Hier een zoon van 15 maand en een dochter van bijna 2 weken. Tot nu toe is het een tevreden slaapkopje wat alleen maar slaapt en vaak wakker gemaakt moet worden voor de voedingen. In tussentijd heb ik dus alle tijd voor zoon/huishouden e.d. Ben benieuwd hoe dit over een paar weken/maanden zal zijn.... Wij wandelen standaard iedere morgen een km of 3. Of met de honden, maar meestal naar het dorp. Voor de oudste een krentebol of droge boterham mee om op te snoepen en de jongste krijgt bv dus als die komt is dat ook kant en klaar voor handen...