Ben 13 weken geleden bevallen en bij de knip blijft het gevoelig hoelang duurt zoiets. Bij de eerste was ik uitgescheurd en daar merkte ik weinig van. Heb ook sinds een week een onbestemd gevoel, snel huilen, wel vrolijk, maar soms een schaamtegevoel waarvoor weet ik niet het zijn vlagen. Paniekgevoelens af en toe. Hoort dit wel bij ontzwangeren? Verder geniet ik enorm van de kleine ben absoluut niet somber ofzo
Hoi Petra34, het gevoel van een knip blijft over het algemeen veel langer hangen dan van inscheuren. Omdat een knip onnatuurlijk is en de wondranden tégen elkaar vallen en daardoor minder goed hecht dan bij een scheur; die in elkaar valt. Je mag het gerust een half jaar geven voor het weer een beetje normaal voelt. Je kunt het met babyolie een beetje masseren een paar keer per week. Dan versoepelt het weefsel en ben je misschien eerder van het onbestemde gevoel af. Wat je gevoel betreft; je bent nog volop aan het ontzwangeren, dus stemmingswisselingen zijn niet direct vreemd hoor. Zeker niet omdat je je over het algemeen wel goed voelt. Wel heel goed dat je er alert op bent, want als je het idee hebt dat die gevoelens meer worden of je krijgt meer paniek aanvallen, is het wel verstandig niet te lang te wachten met aan de bel trekken bij de huisarts. Sommige vrouwen moeten gewoon een beetje worden geholpen bij het ontzwangeren. Geeft niets natuurlijk, maar wel zaak daar niet voor weg te kijken. Groetjes Brigitte