Ik ben dan nog niet zwanger maar zodra ik hopelijk weer een keer positief test moet ik direct starten met utrogestan. Ik heb alleen geen idee hoeveel ik daarvan moet in brengen per dag. Wat is tegen jullie gezegd? 2 of 3 keer per dag? Tegen die tijd neem ik natuurlijk wel contact op met het ziekenhuis maar was even benieuwd.
Ik moest 2 x daags 2 inbrengen. Hoeveelheid weet niet meer. Maar wisselt erg per zkh. Ook de duur van gebruik. Ik maar 14dagen na punctie. Terwijl sommige veel langer moeten. Is wel fijn zon inbreng ding te hebben dan hoef je niet met je vingers te doen en is het makkelijk diep in te brengen.
Ik 3x 100. Volgens mij moet je vrijwel altijd 3x200 gebruiken als je een punctie hebt ondergaan, waardoor je follikels wellicht geen fatsoenlijke gele lichamen meer kunnen vormen en zelf geen progesteron kunnen aanmaken. Als het enkel ter ondersteuning van je eigen progesteron is, mag je meestal wat minder gebruiken.
"Wij" hebben ze niet hoor shally. Ze zitten ook niet standaard bij het doosje. In Tilburg is het standaard 2 x 2 inbrengen
Ik steek 3x per dag 2 bolletjes van 100mg op. 3x 200mg per dag dus. Ik gebruik ook de applicator om ze goed hoog in te brengen, werd mij ook aangeraden door mijn arts. Verder houd ik me vrij strak aan het elke 8 uur inbrengen en ga ik na het inbrengen liggen om het in te laten werken. Ik breng in om 7u, om 15u en om 23u. Ik heb het geluk dat ik eigen baas ben en dus mijn eigen agenda bepaal. Ik snap dat niet iedereen zich dit kan permitteren. Maar ik voel me het fijnst bij elke 8 uur en daarmee geen pieken of dalen in de hormoonspiegel veroorzaken. Succes!
3 keer per dag 2 bolletjes, vanaf 3 dagen voor de tp mee beginnen en blijven gebruiken tot en met 12 weken zwangerschap. ik doe het niet met zo'n inbrenghuls dat vind ik helemaal niks. gewoon met de hand hihi
Ja ik kreeg hem bij de apotheek erbij dus lijkt me dat he ze daar kunt vragen. Weet niet hoe ze precies heten.. En mocht je het niks vinden kun je nog met de hand doen. Maar bij mij was door beurse gevoel van punctie vond ik het prettig er niet net vinger(s) in te hoeven
Ziet dus wat verschillen bij verschillende zkh. Ik na punctie 2x 2 per dag en op avond na punctie begonnen. Dus zou gewoon even goed bevragen bij je arts wat hun beleid is..
Hier met de iui 2 maal 2 bolletjes en met IVF/isci 3 maal 2 bolletjes. Ik deed het ook netjes om de 4 uur ging alleen niet liggen erna
Ik steek er 4x2 op. Best wel veel. Kan t me dus ook niet permitteren om 4x/dag 10min te gaan liggen). Resultaat is er thans.. Zwanger van 2 boelies!
Ik moest bij de icsi de avond na de punctie beginnen met inbrengen. Daarna 18 dagen lang 3x per dag 2 bolletjes. En ik deed het 's ochtends als ik op stond, smiddags wanneer ik thuis kwam van werk (rond half 5) en dan voor t naar bed gaan. Mijn gyn vertelde me dat het enkel ter ondersteuning was en dus niet op het uur nauwkeurig hoefde. Maar ik heb ook geen problemen met de dikte van m'n bm. Wellicht dat het dan anders is.