een of twee namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door ALeV84, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Je moet doen wat je zelf wilt. Als je één naam leuker vindt, dan moet je dat doen. Jammer wat je omgeving er van vindt.

J. heeft twee namen en de tweede krijgt ook twee namen. Vooral omdat we dat zelf leuker vinden en ook een beetje omdat we zelf ook allebei twee namen hebben. Meer 'nut' dan 'leuk' heeft de tweede naam bij ons niet. :)

2. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Mijn dochter heeft ook maar 1 naam. Ik zie het nut niet zo in van een tweede naam. Ik heb zelf ook maar 1 naam en dat vind ik prima. Maar ik zou echt doen wat je zelf het mooist vindt en je niet door anderen laten leiden.

3. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    #23 ALeV84, 4 jan 2012
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
    Ik weet eigenlijk niet wat ik zelf wil :D

Mijn zoon heeft 1 naam, maar omdat dat een langere naam is, vond ik dat wel voldoende. Een tweede naam vind ik dan helemaal niet staan omdat die ene op zich al heel leuk staat. Mijn dochter krijgt dus een hele korte eerste naam endan vind ik een passende tweede naam er wel leuker bij staan. Niet om erbij te noemen, maar alleen op papier dan. Maar aan de andere kant vind ik dat ook weer overbodig omdat het toch neit zal worden gebruikt. Ik wil mijn kinderen sowieso niet vernoemen naar bijv. opa's of oma's. Mijn schoonouders hebben wel vaker aanggegeven dat ze dat wel op prijs stellen, maar dat wil ik echt niet. Twijfels, twijfels....

Wat is het toch moeilijk !!

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Kijk dat is precies de reden dat ik het hebben van 1 naam mooier vind en dat heb jij goed verwoord.

Deel Deze Pagina