wanneer draaide jullie kindje met hoofdje naar beneden ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by peekaboo, Apr 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    ik ben reuzebenieuwd , wanneer lag jullie kindje met het hoofdje beneden ? hier ligt uk nog steeds in stuitligging . Manlief was ook een stuitligger en blijkbaar is dit erfelijk :(. heb het gevoel dat hij niet snel zal draaien :D

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    De mijne draaide ongeveer bij 29 weken. Ik heb er niets van gemerkt maar had toevallig n paar controles vlak na elkaar, anders had ik het niet geweten. Maar je baby heeft nog een paar weken de tijd hoor!

3. peekaboo

het is gewoon uit nieuwsgierig heid hoor :)
    heb zelf het gevoel dat hij niet snel gaat draaien een voorgevoel geen idee waarom haha

4. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Is dat echt erfelijk? Kun je dat ergens terugvinden? Mijn dochter lag ook in een (onvolkomen) stuit, ben benieuwd wat onze tweede gaat doen.

5. peekaboo

vind niet zo direct een betrouwbare link maar mijn gyn had het ook al gezegd , hier is wel een klein artikel
    Stuitligging blijkt erfelijk

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Zou me nog niet te druk maken, je kindje heeft nog wel even om nog te gaan draaien.....
    Zelf lag ik in stuit, mijn kindje is tussen de 20 en 21 weken met hoofdje naar beneden gedraaid en sindsdien zo blijven liggen.

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    bij week 31 lag de kleine naar beneden. kwam er ook achter doordat hij vanaf die tijd tijdens de controles naar beneden ligt.

8. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Hier ging de kleine rond de 33 weken met het hoofdje naar beneden liggen, daarvoor lag ie de hele tijd in stuit.

9. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    altijd met hoofdje naar beneden...en toen ineens met 34 weken in stuit gaan liggen...week 36 lag die weer gewoon naar beneden...als ze nog ruimte genoeg hebben!! dan draaien ze dus nog :p en soms gewoon niet......of het erfelijk is..geeen idee!

10. lindjuh

lindjuh Lid

Sep 24, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze beeb lag gistermiddag helemaal goed ervoor (bij de vk)
    En toen ik thuis was was onze dame 180 graden gedraaid..
    En nu ligt ze weer met t hoofdje naar beneden..
    Ben 32 weken vrijdag ;)

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,909
    3,935
    113
    #11 ikkie97, Apr 4, 2012
    Last edited: Apr 4, 2012
    Twee weken terug, bij 28 weken bij de verloskundige met hoofdje naar beneden, 1 dag later in het ziekenhuis met hoofdje omhoog, afgelopen week weer hoofdje naar beneden, ben nu bijna 30 weken en ik voelde na mijn middagslaapje ineens een hele harde bult onder mijn ribben... ik kan zelf niet voelen wat wat is maar heb het idee dat we weer gedraaid zijn ;)
    Kortom; een heen-en-weertje... volgens mij is dat nog redelijk normaal rond deze tijd. Tot 34 weken geloof ik? Het hangt ook af van wanneer je kindje indaalt, daarna kunnen ze dacht ik niet meer draaien.

12. peekaboo

nu ligt ie dwars en in een vreemde positie :)
    gyn vond het best grappig om zien en voelen , hij denkt eerlijk gezegd dat ie niet meer gaat draaien maar de kans is er wel nog natuurlijk :)

13. Tulpje22

Tulpje22 Lid

Jun 16, 2011
    84
    1
    0
    Hier vanaf de controle bij de vk met 28 weken. Nu bij elke controle/echo nog steeds met het hoofdje naar beneden. Volgens de vk kleine kans dat ze nog gaat draaien.

Veel geluk gewenst, hoop dat jouw beebje nog draait!

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Uhm met 33 weken, waarna ze weer met 39 weken terug in stuit draaide...

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Dit kindje lag al heel snel met het hoofdje naar beneden. Maar mijn dochtertje heeft wel lang in stuit gelegen! Exact weet ik het niet meer, maar volgens mij is ze rond de 34/35 weken pas gedraaid. Nog net op tijd, ik was echt opgelucht dat een versie/ks niet nodig was!

16. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    Dit onderwerp is precies waar ik me zorgen over maak. Ik ben inmiddels 33 weken en 3 dagen zwanger en ons kleine meisje ligt meestal letterlijk dwars of juist met het hoofdje omhoog. Ik heb een paar extra controles gehad vanwege een bloeding en daarvan lag ze maar 1 keer netjes met het hoofdje naar beneden. Ik heb het idee dat ze erg veel ruimte nog heeft (waar ze die vandaag haalt is me een raadsel want ik heb echt een kleine buik...!) en dat ze heel veel draait. Alleen niet met het hoofd naar beneden. Ben echt bang voor een versie of ks. Maar goed, we hebben nog eventjes...

17. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hier ook ergens na de 30 weken. Weet het niet meer precies :)

18. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Hier eerst met het hoofdje opzij.. Maar vanaf de 20w echo altijd met hoofdje naar beneden gelegen op alle verdere echo's die ik heb gehad...

19. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Geloof hier met een week of 26... Daarna niet meer gedraaid

20. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier lag de eerste goed tot 34 weken. De vk zei nog dat ze niet meer zou draaien.. Mooi wel dus. Week later lag ze in onvolkomen stuit en heb ik een ks gehad. Ben benieuwd wat dit kindje doet.

Share This Page