een of twee?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door raldaellen, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hallo,

De eerste dagen dronk mijn zoontje uit twee borsten eentje leeg, de andere een beetje, de volgende voeding andersom. Nou wil hij maar een borst leeg drinken, en de tweede niet. Moet ik die kolven, of gewoon zo laten? en wachten op de volgende voeding? Hij is nu twee weken oud en weegt ongeveer 3800 gr. de ene borst kolf ik s'avonds in 10 minuten wel heel veel bijna 130 cc. de ander niet die kolf ik maar 50 cc soms 70. Hij slaapt verder wel goed en de luiers zijn ook steeds gevuld :) Kan het zijn dat hij hier gewoon genoeg aan heeft?

Alvast bedankt,
    Ellen

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi Ellen.

Sorry voor de late reactie.

Het lijkt erop dat je zoontje genoeg heeft aan 1 borst. Het is niet nodig dat hij aan beide borsten drinkt.

Wissel wel elke voeding de borst af, zodat ze allebei voldoende gestimuleerd blijven.

Het afkolven van de andere borst is niet altijd nodig en kost extra tijd.. (misschien wel handig om alvast een voorraadje aan te kunnen leggen in de vriezer) Als je stopt met de andere borst kolven, houd dan je prosuctie in de gaten. (blijft je zoontje tevreden na een voeding, groeit hij goed, plast hij goed.) Anders kan je altijd weer starten met afkolven van de andere borst.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina