Hallo, mijn zoontje is bijna 7 weken oud. Al enkele dagen na de geboorte werd mij door de lactatiekundige van het ziekenhuis aangeraden om te beginnen met blokvoeden, dit omdat ik blijkbaar een hoge melkproducxtie had, een sterkte TSR en een kindje dat heel snel in slaap viel en hierdoor moeilijk aan de achtermelk kwam wanneer ik te snel van borst wisselde. Ondertussen zijn we ook te weten gekomen dat hij verborgen reflux heeft en hierdoor heel vaak wil drinken (om 2u, soms 1,5u). Hij krijgt hiervoor ook medicatie. De kinderarts raadde aan om toch 3u tussen de voedingen te laten, maar ik weet echt niet hoe ik dit voor mekaar moet krijgen. Ik doe nog steeds het blokvoeden waarbij hij dus in een periode van 3u meestal dus 2x dezelfde borst krijgt. Ik heb de indruk dat hij zich qua hoeveelheid hiermee het prettigst voelt en minder last heeft van de reflux. Ik heb al geprobeerd om per voeding van borst te wisselen, maar dan drinkt hij dus evenzeer om de 2u en wordt hij heel onrustig en huilt na de voeding. Ik heb ook geprobeerd om 2 borsten per voeding te geven, maar het probleem is dat hij aan de eerste borst (dus die het laatst aan de beurt was vorige voeding) heel snel loslaat of in slaap valt. Als ik hem dan terug wakker maak en de andere borst geef, drinkt hij daar makkelijk een kwartier aan, waarna hij ook weer onrustig is (overstrekken, kreunen,...). Ik vraag me nu dus af wat ik best doe om de BV voor ons beiden haalbaar te houden, want ben echt wel moe aan het worden op deze manier. Mijn TSR blijft sterk, waardoor ik half liggend voed totdat de ergste stroom voorbij is. Ik hoor het nog steeds naar binnen "klokken", hij drinkt ook wel altijd heel gulzig. Indien ik blijf blokvoeden, heeft dit dan nadelen voor mijn melkproductie of heb ik dan risico's op borstonstekingen? Wat is in ieder geval de beste optie met zijn refluxprobleem? Alvast bedankt!