bezuinigen

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi

    Ik vroeg me af of jullie tips hebben om te bezuinigen...en dan niet van die tips als bijv. zonnepanelen plaatsen en er na jaren pas op vooruit gaan maar echt tips waar je nu iets aan hebt.

    Bijvoorbeeld goedkopen boodschappen doen of iets dergelijks...nu is er hier een kleine geboren en dat merk je natuurlijk meteen.

    Ik ben benieuwd hoe jullie het doen en misschien kan ik daar iets van opsteken?
     
  2. Niet meer actief

    -Eerst boodschappen halen bij een goedkopere supermarkt, bijvoorbeeld Lidl of Aldi en de rest wat je persee aan merk wilt hebben (of er niet is in die goedkopere supers) kopen bij een goedkopere merk-supermarkt. Bijvoorbeeld Jumbo of C1000. (AH en super de boer zijn momenteel de duurste!) En werk met boodschappenbriefjes!
    -Maak een budget voor elke week en ga niet over dat bedrag heen. Pin dat bedrag aan het begin van de week. Daar moet je alles (boodschappen, tanken, extratjes) van doen. geld op = pech en wachten tot volgende week. (scheelt veel gepin......)
    -Een keertje soep met brood eten.
    -Een keertje vlees vervangen door knakworstjes of vissticks
    -Zoveel mogelijk invriezen (bijvoorbeeld brood) zodat het niet overstuur gaat en je er minder van hoeft weg te gooien
    -Kliekjes bewaren
    -Probeer overal een keer een goedkoper alternatief van, misschien bevalt het je wel
    -Internet; zoek een goedkopere aanbieder
    -Babyhapjes; maak ze zelf
    -Zeg dure abbonementen op
     
  3. Niet meer actief

    Bezuinigen?

    Voornamelijk spullen in de supermarkt in de aanbieding kopen, de groentes het vlees , beleg.
    Goed letten op de houdbaarheidsdatum bij de bederfelijke producten zodat je zo min mogelijk hoef weg te knikkeren. De B en C merken zijn ook goed te nassen , liggen vaak onderin het schap of hoog in het schap.
    1 x in de week de boodschappen doen en alleen tussen door voor hoognodige dingen bv verse groentes. En een boodschappenlijstje maken , voorkomt te veel op voorraad hebben en impuls aankopen. Niet gaan shoppen met een lege maag.
     
  4. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hmm..

    *marktplaats/ speurders (maar dat had je vast zelf al bedacht) En vérkoop eens wat spulletjes..je kan er echt zoveel verkopen, dara kun je even een leuk extra'tje mee verdienen.

    * Kringloop (da's een aanrader! heb er zelf bijv een zgan koffiezetapparaat van philips vandaan voor 2 euro ipv de 25 euro die ie in de winkel kost)

    * Aldi/ Lidl (we vergelijken wel eens..als we bij aldi boodschappen doen kunnen we soms een kar vol voor 50 euro..bij een andere supermarkt heb je toch al snel een tas vol voor datzelfde bedrag)

    * Let op de acties bij bijv kruidvat. Die heeft vanaf morgen bijv 3 pakken pampers halen, 2 betalen! Koop eens in het voren als je iets extra hebt..dat scheelt je toch al snel!

    * spaar flessen op en lever ze in één keer in en doe dit geld in een speciaal potje.
    In principe scheelt je dit niks, maar een euro of tien euro in een spaarpotje doen is wel een heel verschil. En tien euro stimuleert je ook meer om verder te sparen.

    Tja en andere tips zijn toch al snel duurzame tips,
    samen douchen. de kachel éen graad lager en een uur eerder uit doen. Apparaten van stand0by halen. De computer uitzetten als je er niet acher zit etc etc...succes :)
     
  5. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    - in de goedkope supermarkten gaan boodschappen, zoals aldi en nettorama.

    - geen merkproducten, maar eigen merk kopen. (bijv. luiers)

    - goed letten op de aanbiedingen.

    - een lijst maken op de computer met de vaste uitgaven en wat er binnenkomt. Niet meer als wat je persee nodig heb uitgeven.

    - geen overgebleven eten weg gooien, maar volgende nog opwarmen.

    - geen krant. op internet kan je ook nieuws vinden.

    - minder telefoons. Of een gsm minder, of geen vaste telefoon.

    - 2de hands kleertjes voor de kleine. of anders kleertjes van bijv. de zeeman.
     
  6. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Huismerkproducten kopen in de supermarkt, babyspullen bij Kruidvat, uitzoeken of je wel alle toeslagen/teruggaven belasting krijgt waar je recht op hebt, dure abonnementen opzeggen, tweedehands kopen als je iets duurs nodig hebt
     
  7. Als het bv winter is, en je krijgt het wat fris,
    Aantal theelichtjes of kaarsjes aan doen ipv de verwarming en het blijft de hele avond heerlijk warm, en eventueel een vestje of dikke trui aan, of lekker op de bank met een fleecedeken.

    Kruidvat luiers zijn goed en goedkoop.

    Flexvoeding, even bij verschillende winkels naar de prijzen kijken en bij de goedkoopste het halen.

    Groentes op de markt kopen, die zijn groot en kan je vaak 2 keer van doen of restanten voor de kleine eten maken als die al potjes mag hebben. Markt is immers erg goedkoop.

    Spaarlampen gebruiken, even wat duurder in aanschaf, maar voordeliger in gebruik van electra en minder snel kapot. (is dus wel deels langsdurig, maar merk je al wel bij je eindafrekening).

    Wassen in de nachten ivm daltarief.

    Babykleren, zeeman geweldig leuke kleren en spotgoedkoop, Ook bij Wibra. maar mijn voorkeur gaat naar zeeman.

    Goed op de aanbiedingen letten.

    Grootste deel boodschappen bij Aldi bv doen, de cola van Aldi is qua smaak bijna hetzelfde als coca cola... alleen de dingen die ze daar niet hebben of wat minder qua smaak, bij bv Jumbo, Em-Te, C1000 halen ofzo.

    Dit was het wel zo beetje tot nu toe
     
  8. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    alles bij lidl of aldi halen.

    Een nee/nee sticker op de brievenbus dat hielp bij ons echt veel want je hebt niet meer de neiging om dingen te halen dan.

    toen wij echt krap zaten hebben wij best vel stampotten en zo gegeten en dat heb je al voor heel weinig geld.

    Geen snoep kopen (hebben wij al een jaar niet meer gehaald)
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb een excel bestand waarin ik duidelijk bij houd hoeveel er per week/maand binnekomt en wat er op welke dag uitgaat aan vaste lasten. dan zie ik ook wat ik aan huishoudgeld kan besteden en kan sparen.

    het internet hebben we omlaag gezet in snelheid en dit bevalt prima. de telefoonabonnementen gaan we straks omzetten een een sim only abonnement.

    verder heb vaste boodschappen per week die ik haal bij de aldi of de lidl. de rest haal ik bij de AH, vaak eigen merk.

    ik let op de aanbiedingen voor drogisterij artikelen.

    verder hebben we de zolder flink opgeruimd en alles op amrktplaats gezet en veel dingen voor de kleine hebben we weer via marktplaats gekocht (meubeltjes die ik opknap e.d. wij hebben geen standaard babykamer)
     
  10. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik doe m'n boodschappen gewoon bij de AH. Ik heb echt geen tijd om 20 minuten in de rij te staan bij de Lidl hoor.
    en ik geef voor de weekboodschappen daar zo'n 35 euro uit (dan moet ik wel nog een keer voor melk en groente en zo).

    Een paar tips die wij toepassen.

    - Neem een huishoudportomonee, pin elke maand een x-bedrag voor daarin.
    - Reken in de supermarkt zodat je weet hoeveel geld je al kwijt bent, zo ben je minder geneigd tot het doen van impulsaankopen.
    - Zet meerdere spaarrekeningen op (je mag drie spaarrekeningen per betaalrekening hebben). Geef elke rekening een doel. Wij hebben de auto-rekening, de kledingrekening, de incidentele rekening, de doelrekeningen (ons doel is nu de baby) en de huisrekening (we hebben een eigen huis). Zo weet ik zeker dat als ik de auto naar de garage moet brengen, ik geld heb, want het staat nl. apart.

    - Zet alle aparaten van standby als je ze niet gebruikt.
    - Doe lichten uit die je niet gebruikt.
    - Neem de fiets of de benenwagen.
    - Koop in voordeelverpakkingen


    Verder weet ik het even niet.

    Linda
     
  11. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Marketing tips:

    - Merkproducten/dure producten staan steeds op ooghoogte of vooraan in het rek. Bukken is niet aangenaam, maar de goedkoopste producten staan altijd onderaan of bovenaan in het rek waar je het minst snel kijkt.

    - Producten en aanbiedingen op de kop van een rek kunnen aanlokkelijk lijken maar vaak zijn het aanbiedingen van merkproducten waardoor je uiteindelijk toch duurder uit bent.

    - Soms staan er aan het einde van de rayon 'dumpingbakken' waarin alle overgebleven producten voor een spotprijs verkocht worden.

    - Niet gaan winkelen als je honger hebt en een lijstje meenemen zodat je niet teveel meebrengt

    - Je niet laten verleiden door spullen bij de kassa's, zelfs de muntjes zijn vaak een stuk duurder.

    - De meest aanlokkelijke dingen zet men meestal in het begin van de winkel zodat je hier áltijd door moet lopen en sneller geneigd bent om ze mee te nemen

    ... Dit is wat ik me zo meteen nog herinner van mijn marketingopleiding, en verder natuurlijk de tips die al gegeven zijn.
     
  12. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wat een goede tips....een hele hoop doen wij al maar er zitten zeker dingen bij die we vanaf morgen aan geen passen!

    Nog meer ideen, kom maar op ;)
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als je de wachttijden bij de kassa wilt vermijden moet je even opletten wanneer je heen gaat. als ik na mijn werk in de binnenstad naar de AH ga sta ik ook zeker weten een half uur in de rij voor 1 melk en 1 brood ;)
     
  14. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Oh ja, wij hebben wel wat kunnen besparen door 1x per maand de grote inkopen te doen (toiletpapier, kuisproducten, koekjes, ...) en dan meteen in de Makro (maar ik weet niet of dat in Nederland bestaat?). Door maar 1x per maand te rijden voor grote inkopen bespaar je ook veel brandstof tegen dat je iedere week een halve auto inkopen hebt. Voor de dagelijkse inkopen gaan we met de fiets naar kleinere dorpswinkels (slager e.d.) maar vooral naar de Liddl die op fietsafstand is (maar dat geluk moet je dan ook hebben)
     
  15. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Apparaten niet op stand-by maar uit

    Lidl of Aldi voor boodschappen

    Vast bedrag pinnen per week ipv pinnen in de winkels

    Vaker lopen en fietsen ipv auto pakken

    Spaarlampen

    Geen overbodige verlichting aan

    In goedkopere winkels kledingkopen en een vast bedrag per maand daarvoor vaststellen

    Groente en fruit kopen op de markt

    Dikkere trui aan ipv verwarmng aanzetten en eerder uitzetten

    Korter douchen

    Waterbesparende douchekop

    Aanbiedingen in de gaten houden

    Wasmachine ed gelijk uitzetten als ze klaar zijn

    Drooglijnen gebruiken ipv droger

    Geen onnodig snelle internetverbinding neem de goedkoopste

    Spullen die je niet meer gebruikt verkopen via marktplaats ofzo

    Zelf dingen 2ehands aanschaffen ipv nieuw

    Koelkast en vriezer op tijd ontdooien
     
  16. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @linda
    dat hebben wij nu ook we hebben mijn oude rekening omgetoverd tot "hypotheek" rekening en de andere voor vaste lasten en de oude van me man voor de baby die komt om te sparen
     
  17. wendyfardo

    wendyfardo Bekend lid

    6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    zitten zeker goede tips tussen en weet er zo nog maar 1 die me bij is gebleven van een programma op tv..

    doe een steen in de spoelbak van de wc zo verbruikt ie minder water :rolleyes:

    is trouwens wel 1 voor op lange termijn denk ik :)
     
  18. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Op water besparen is goed voor het milieu, dus daarvoor zou ik die steen in de spoelbak doen (maar dat word al lastig als je een inbouw reservoir hebt).
    Maar voor je portemonnee lijkt het me overbodig aangezien water het goedkoopste is als je stroom gas en water met elkaar vergelijkt. Een liter water kost ongeveer 0,14 eurocent. (bron : http://www.vrom.nl/pagina.html?id=7767#10)
     
  19. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij gaan altijd naar de markt omdat dat veel goedkoper is ook kijken we wat in welke winkel goedkoper is in het begin is dat wat opletten maar daarna weet je al in welke winkel wat het goedkoopst is.
    ook gaan we vaak in duitsland en nederland winkelen het waspoeder is en duitslend 5€ goekoper en mijn man heeft daar familie dus als e daar komen gaan we boodschappen doen.
    dan de was na 10u savonds aanzetten omdat het dan nachttarief is en alles aan de helft van de prijs is.
    de koelkast goed vol stoppen want dan verbruikt ie veel minder.
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    op zich helpen alle beetjes natuurlijk, voor de lange termijn zou je bijvoorbeeld een regenton kunnen overwegen voor bijvoorbeeld de plantjes
     

Deel Deze Pagina