een ondersteek.. te gebruiken voor?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Annemarie76, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    In zo'n blaadje waarin mooi staat wat je in welke maand zo ongeveer moet regelen, staat ook dat je een ondersteek in huis moet halen..

Waar ga je dat ding in vredesnaam voor gebruiken.. Ik zie mezelf er nl. niet in bed opzitten.... ( Dat lukte na een operatie aan mn buik nl. ook niet.. een po-stoel vond ik ook niet je-van-het)

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Die wordt bij een thuisbevalling gebruikt om de placenta in te doen.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    aha...

er stond in dat blaadje iets van "daar kom je vanzelf wel achter"...

zo kom ik er dus ook wel achter..
    :) :) :) :)
    thnx a lot!

4. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Niet altijd is bij mij ook niet gebeurt hoor.
    Weet niet zeker wat ze ermee gedaan had maar volgens mij gewoon bij het vuilnis hoor. ;)

5. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Tja Nadine, en hoe komt ie dan van de plek van de bevalling in het vuilnis? Ik denk niet dat ze hem graag met blote handjes door je huis tillen. Vandaar dus de voorkeur voor een ondersteek.

En Annemarie: als jij op je benen kunt staan na de bevalling dan kun je gewoon lekker naar de wc.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Dat is ook wat mijn VK aangaf, voor het opvangen van de placenta en eventueel voor het hechten (dan kunnen ze er makkelijker bij ofzo)

Plassen wordt aangeraden om dat onder de douche te doen of met een spoelfles op het toilet.

7. Sijke

Sijke Bekend lid

heb ook wel eens gehoord dat ze de ondersteek als badje gebruiken om je hechtingen te weken bij ontsteking. Gelukkig geen ervaring mee! Ben in het ziekenhuis bevallen en heb de ondersteek weer ongebruikt teruggebracht.

8. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Ik moet een ondersteek halen omdat de baby nog niet ingedaald is. Ik moet dan op bed blijven als mijn vliezen breken en kan dan zo op bed plassen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, maar heb de ondersteek toch gebruikt : Om mijn ontstoken hechtingen in een soda badje te weken. krukje in de douche, ondersteek erop, warm water&soda. En zo een paar keer per dag zitten.. Was de enige manier die mijn kraam en ik konden verzinnen ;)
    Maar het hielp wel goed!

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had ook braaf een ondersteek gehaald, dat ding is niet gebruikt. Ze hebben de placenta gelijk in een vuilniszak gedaan en weggegooid :)

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik ben echt blij dat ik me grote lage steelpan nog niet heb weggedaan ;)

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    had niet eens een ondersteek in huis gehaald :oops:
    Niet gemist ook trouwens. ben thuis bevallen en geen vk of kraamhulp die er naar gevraagd heeft.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Volgens de intake van de kraamzorg, is een (afwas)teiltje een goed alternatief voor zo'n ondersteek

14. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    hier heb ik alleen de deksel van de ondersteek nodig gehad.

tijdens het hechten moest ik er met me billen op gaan liggen/zitten zodat ik wat omhoog kwam en beter konden hechten...

nee ik hoefde niet mee me billen op die blote deksel haha ze legder er gelukkig een papier onder

15. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Door teveel bloedverlies bij een thuisbevalling mocht ik niet direct naar de wc, dus moest het op een ondersteek. Dat kan ik dus echt niet! Na lang zeuren mocht in onder begeleiding van mijn mijn en kraamhulp na 4 uur eindelijk gewoon op de wc. Wat een opluchting!

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik heb m op een krukje gezet elke keer als ik moest plassen (ná de bevalling dus) Liet m dan helemaal tot aan het randje vol lopen met warm water, dan ging ik erboven hangen (euhm..zeg maar nét in t water) en liet ik heeeel vorozichtig mn plas lopen. Ondertussen liet ik met de douchekop weer nieuw warm water in de po erbij lopen (dus hij stroomde over) zodat t water niet zuur werd en vies van de urine.
    Dit was voor mij echt de enige manier om redelijk handlebaar te plassen...een douchekop of spoelflesje erop spuiten deed ook érg zeer, die beweging end ruk van dat water zeg maar.

het water in de ondersteek lag stil en was alelen lekker warm en dus enigsibnds verdovend..

Men wat was ik blij met dat ding!

Deel Deze Pagina