2 dagen voor ik was uitgerekend begon ik de dag met het verliezen vd slijmprop (net als bij Aidan). ik zei nog voor de grap dat het wel heel sterk zou zijn zou ik vandaag gaan bevallen omdat het dan hetzelfde zou beginnen als bij Aidan. ik ging met Aidan op mijn gemakje naar mijn moeder toe omdat leon moest trainen. en ja hoor ik had om de 15 min oingeveer weeen. uiteindelijk ben ik 's middgas toen Aidan sliep gaan wandelen met mijn moeder en 2 vriendinnen. onderweg begon het al wat meer te rommelen. toen ik thuis kwam zei ik al tegen leon dat ik ongeveer om de 10-15 min weeen had. leon ging frietjes halen omdat ik echt niet kon koken. na het eten heb ik mijn moeder gebeld om te vragen of ze Aidan wilde komen halen voor het geval dat ik 's nachts naar het zh moest om te bevallen. ondertussen heb ik de strijk nog gedaan, en in een bui van poetswoede de hele keuken gedaan en gestofzuigd. want de kraamhulp mocht niet in een vies huis komen... om 10 uur heb ik het zh gebeld en ze zeiden dat ik mijn spullen mocht pakken en dat ze even zouden kijken. om half 11 in het zh had ik pas 2 cm en zat ik op het randje van wel of niet bevallen. ik mocht toen kiezen om in het zh te blijven en daar te slapen of naar huis te gaan (met of zonder slaappil). ik heb gekozen om weer naar huis te gaan, daar zou ik me beter op mijn gemak voelen. om 12 uur waren we thuis en het begon gelijk wat regelmatiger te worden. leon en ik zijn terug in bed gegaan waarbij hij is gaan slapen en ik half heb geslapen en half heb gepuft. om 3 uur hield ik het niet meer en ben ik onder de douche gaan zitten. om 4 uur zei ik dat we ons moesten aankleden om naar het zh te gaan want had zelf het idee dat het ineens heel hard ging. in het zh aangekomen om 5 uur bleek ik al 5 cm te hebben (YES). toen we daar waren kwamen de weeen ook gelijk om de 3 minuten. een kwartier later zei leon tegen de zuster dat ik een ruggeprik wilde (omdat Aidans bevalling zo heftig was). dat had al geen nut meer want de ontsluiting ging zo snel. wel kreeg ik een pethadineprik die dit keer in tegenstelling tot bij aidan wel werkte! ik voelde bij elke 2-3 weeen een cm erbij komen (dat herkende ik nog van Aidans bevalling) en ja hoor het ging heel snel. vanaf 7cm had ik persdrang en mocht ik van de gyn elke keer zachtjes meepersen. en toen ineens voelde ik het hoofdje van Hayley naar voren schieten, de echte persweeen dus! omdat mijn vliezen nog steeds niet gebroken waren en de vochtzak er uit kwam hebben ze het bij de eerste perswee zelf maar gebroken. en 9 minuten later om 11 voor 7 had ik ZELF het hoofdje eruit geperst. bij aidan deed ik hier anderjalf uur over en heeft de vacuum dit voor me gedaan. maar ook Hayley zat vast met haar schouders net als Aidan dus hbben ze met geduw en getrek aan mijn benen haar eruit getrokken. ook mijn placenta was er binnen 10 minuten uit. dit duurde bij Aidan een uur en een kwartier en hebben ze me eenhandje moeten helpen. ik was wel flink gescheurd maar dat was allemaal netjes gehecht en na 8 dagen helemaal genezen (de uitwendige hechtingen dan). en tot ieders verbazing woog mevrouw 3970 gram!
Dat klinkt als een "mooie" bevalling! In ieder geval een stuk beter dan je eerste! Van harte gefeliciteerd!
Ooooh dat klinkt zoveel beter en fijner dan bij Aidan! Ik hoop dat je aan deze bevalling wel met een goed gevoel terug gaat denken. Nogmaals gefeliciteerd!