Bril....Help!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door leeuw86, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Onze dochter moet een bril, nooit wat aan haar gemerkt maar ze heeft dus + 4 en een cilinderafwijking van 1.5

De meeste brillen zijn te groot voor haar, daarom hadden we in een winkel een babybox gevraagd, (via het hoofdkantoor komen er dan babybrillen in de winkel om te kunnen passen) hier hebben we 2 weken op gewacht..

Vandaag belde ze dat de babybox plotseling niet meer in gebruik is :( ze had nog wel wat andere kleine brillen kunnen bestellen voor ons, helaas ook veel te groot. Dus zijn we maar verder gaan zoeken.

Pearl heeft ook een babybox, anders die aanvragen en daar weer op wachten of kiezen uit deze 2 opties hieronder?

Specsavers had 1 bril die haar goed zat, volgens de verkoopster moest het met haar sterkte wel verdund worden, komen we op 118 euro, leuk prijsje, maar de bril vind ik wat simpel.

Roma had leuke brillen, wel duurder, alleen het montuur zat op 180 euro, en dan de glazen nog.

Nu dan mijn vraag, ik wil dat ze een leuke bril heeft en wil daarvoor ook best meer uitgeven, maar over 8 weken worden haar ogen alweer opgemeten (net 4 weken geleden) straks heeft ze net de bril en blijkt dat ze alweer een andere sterkte heeft? Ik weet niet hoe snel dat gaat?:)

Het goedkope montuur doen die ik niet zo super vond of toch de leuke duurdere? Ik vraag me ook af hoelang ze heel blijven.. Het blijven kinderen.
    Glazen verdunnen of is dat niet nodig?

Help! Ik kom er niet uit!

2. adi

adi Niet meer actief

De bril is op zich verzekerd, dus dat is een meevaller.

Hoe oud is je dochter? Bij Pearle hebben ze hele leuke kinderbrillen, de duurdere segment is € 170 incl glazen en een tweede bril gratis.
    Mijn dochter heeft daar 2 brillen van Ray-Bann voor € 170. En daar zaten ook veel hele kleine brillen tussen.

3. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Hier idem bij pearle, 2 ray bann voor 170 en heel veel keuze...

4. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoontje heeft zijn brillen ook bij pearl vandaan.
    hij heeft er ook 2,
    zo nu en dan ligt er een neusvleugel af, of is het ijzer wat verbogen, ze repareren die kleine dingen altijd gratis.

bij mijn zoontje word de sterkte 1x per jaar opgemeten en hij moet waarschijnlijk elk jaar een lichtere bril omdat zijn ogen nog ontwikkelen.
    hij heeft hem nu een maand of 6

5. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Hier worden de ogen ook maar 1x per jaar opgemeten mbv die druppels. We moeten wel iedere 3 maanden op controle. Weet je zeker dat de sterkte opgemeten wordt bij de volgende controle?
    Wij zijn voor een leuk, wat duurder model gegaan en ik heb er geen dag spijt van gehad. Het is al even slikken als je kind voor het eerst een bril moet, en je kijkt er toch een groot deel van de dag tegenaan. Mijn zoontje krijgt ook heel veel complimentjes over zijn bril.
    Als je het je kunt veroorloven zou ik dus zeker een leuk model kiezen!

Bij mijn zoontje was de sterkte na een jaar trouwens zo weinig veranderd dat hij niet eens nieuwe glazen hoeft, en hij kan dus 2 jaar met zijn bril doen!

6. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Wij hebben trouwens de glazen wel iets laten verdunnen (was volgens mij zelfs standaard) en laten ontspiegelen. Kost wat extra, maar vond ik het zeker waard.

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Ze is 3 jaar.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Geen idee of het dan weer word opgemeten? Ging ik eindelijk van uit.

Wat voor sterkte heeft jou kindje?

9. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Hier moet ik het er bij zeggen als ik een nieuwe afspraak moet maken incl druppeltest. Die moeten namelijk een half uur inwerken en daar moeten ze qua planning rekening mee houden. Heeft de orthoptist/oogarts hier niks over gezegd? Ik denk eigenlijk dat het standaard is, dat het maar 1x per jaar gecheckt wordt.

Mijn zoontje heeft twee verschillende sterkten, een lui oog dus. Dat is de voornaamste reden voor zijn bril. Dochter van een kennis heeft ook een flinke + afwijking, maar aan allebei de ogen hetzelfde. Zij hoeft geen bril (zolang ze geen last heeft) omdat ze op deze leeftijd nog heel goed kunnen accomoderen. Ik denk dat de combi met de cilinder de reden is voor de bril bij jouw dochter (weet het natuurlijk niet zeker) Een cilinder van meer dan 1 wordt vervelend zei de orthoptist vorige keer bij controle van mijn dochter.

Ik heb trouwens ook nooit wat aan mijn zoontje gemerkt hoor, en nog niet, als hij zijn bril afzet. Maar het verschil tussen beide ogen wordt dankzij bril + afplakken wel kleiner.

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hier ook twee brillen van pearl. Wij hebben er zelfs een verzekering bijgenomen. Nog voor het eerste jaar om is heb ik daar al aanspraak op moeten maken. Ineens was onverklaarbaar het pootje eraf gebroken volgens mijn zoon. Wij hebben de bril afgegeven en een nieuwe ontvangen. Een eigen bijdrage voor de glazen en een nieuwe verzekering afgesloten en voor 45 euro een nieuwe bril.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier ook een bril. Wij hebben er twee van Pearle, 1 duurdere en 1 goedkope als reserve (maar hij draagt liever de reserve ;) )
    D. moet wel elk half jaar op controle, misschien is dat omdat hij een -sterkte heeft.
    Om de paar weken laten we de bril weer even goed afstellen, D. geeft het zelf al aan als de bril niet goed meer zit.
    Heeft je dochter zo'n smal koppie dat je een babybox moet aanvragen? Wij konden tussen het gewone assortiment van Pearle namelijk wel een bril vinden en ook specsavers had goed passende.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Blijkbaar heeft ze een klein hoofdje.. Als ik de groepsfoto van de psz bekijk heeft zij 1 van de smalste hoofdjes.. Terwijl ze niet eens de jongste is.

Ik ga toch de babybox van de pearl afwachten, zo te horen gaan er veel daarheen, en een 2e bril lijkt me wel zo handig.

Deel Deze Pagina