een onzeker gevoel....is dit normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door grootstewens, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grootstewens

19 apr 2008
    61
    0
    0
    hallo dames,
    ik ben nu 8 weken en 1 dag zwanger, maar kan niet echt genieten, ik heb heel sterk het gevoel dat ik het eerst wel even wil zien...
    Afgelopen woensdag ben ik bij de verloskundige geweest en ik had gehoopt dat ik voor een echo mocht (zo snel mogelijk). Ik had geen reden om nu al te gaan, ze adviseerde me om geduld te hebben want de echo met 10/ 11 weken is veel duidelijker, dus het wordt nu 3 juni en dan ben je bijna uit de risicoperiode.... ik heb zelf nog niet eerder een miskraam gehad, maar vriendinnen van mij wel, ook eentje die pas met 11 weken een echo hadden en daar was het vruchtje met 7 weken al gestopt alleen het vruchtzakje was doorgegroeit...ben zo bang dat het bij mij ook niet goed is, wat denken jullie zou dit komen door de ervaringen om me heen?
    of zou het een voorgevoel zijn? ik ga dinsdag nog eens een test doen om te kijken of ie nog snel een streep geeft, volgens mij maak ik mezelf gek :rolleyes: ik zie me al wel helemaal met een baby onder de kerstboom zitten hoor, ik denk dat ik na de echo als die goed is een gat in de lucht spring, wat denken jullie? :oops: alvast bedankt! ;)

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Probeer je niet te druk te maken he meis. Ik begrijp je onzekerheid hoor. De kans dat het goed gaat ligt toch hoger dan de kans dat het fout gaat. Als je je toch heel onzeker eover voel kan je altijd nog je vk bellen en uitleggen waarom je bang bent of via je huisarts een doorverwijzing naar de gyn vragen. Meestal doen ze de eerste echo rond de 11/12 weken zodat ze alles kunnen zien. Ook omdat je dat volgens statestieken ongeveer voorbij je kritische maanden bent.

Heel veel sterkte met wachten en ik hoop dat de tijd snel voor je gaat.

3. Phopalonia

13 mei 2008
    30
    0
    0
    Hey,
    ik heb net eenzelfde soort berichtje geplaatst, ik zit nog maar in mn 5e week en wil gewoon weten dat het goed is. Ik heb de verloskundige nog maar niet gebeld immers ben nog niet ver genoeg voor een echo.

We moeten er vanuit gaan dat het goed is hoor meid!

4. grootstewens

19 apr 2008
    61
    0
    0
    bedankt voor jullie lieve reacties, ik heb op zich ook veel symptomen hoor dus ik denk dat ik mezelf gewoon gek maak en dat de hormonen de boel nog eens aansterken, maar ik heb ook veel momenten dat ik me heel goed voel, heb eigenlijk ook weinig klachten, de eerste weken bijna geen eetlust maar das nu echt voorbij, de klachten kunnen toch ook steeds veranderen? ik heb wel het gevoel dat ik al aan het groeien ben, de spijkerbroek zit strakker dan anders :) ik kan niet wachten tot ik het hartje hoor kloppen! wat ook een grote rol speelt bij mijn onzekerheid is dat ik mijn mama moet missen in deze bijzondere nieuwe tijd :cry: zij zou me gerust stellen, in mijn geval was mijn mama ook altijd de enige die echt invloed op me had...ik hoop dat ze vanuit de hemel goed op ons engeltje (wondertje) past :cry:

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Dat is een mooie gedachten meis. Ik denk dat ze wel op jullie kleintje en jou let hoor.
    knuf

6. Niet meer actief

ik heb precies hetzelfde. Ik kan gewoon niet vrolijk zijn... ik weet het niet. Bij echo's en onderzoeken heb ik een topic waar ik het ook vertel... T is echt niet leuk meer allemaal..

7. myla

myla Lid

9 dec 2007
    80
    0
    0
    hoi,

Ik heb het ook hoor, ben nog niet zo lang zwanger ben wel heel blij maar toch ook voorzichtig! Het gaat vaker goed dan fout maar toch, ik snap je volkomen. Nog even volhouden

groetjes Myla

8. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Helemaal normaal hoor, maar probeer jezelf niet te gek te maken, stress is ook niet goed voor je kleintje!

En opnieuw testen heeft ook geen zin..(niet dat ik je nu nog ongeruster wil maken!) maar mocht het al mis zijn gegaan, en het vruchtje zit er nog, dan zit het hormoon Hcg er ook nog, en dan zal de test evengoed positief blijven.

Probeer positief te blijven zelf, en maak je niet te druk! Succes met de eerste 12 weekjes ;)

9. myla

myla Lid

9 dec 2007
    80
    0
    0
    je hebt ook wel gelijk, ik ga er ook vanuit dat het goed gaat maar toch.

de eerste 12 weken zijn toch wel spannend

myla

10. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Een ander voordeel van de echo 'pas' in de 11e of 12e week is dat als alles goed is, je het direct van de daken kunt schreeuwen. :D Hebben wij in ieder geval wel gedaan (ondanks dat uit de echo bleek dat ik nog maar 10 week en 3 dg zwanger was).

In ieder geval gefeliciteerd, en voor je het weet heb je je echo al gehad!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    heel normaal. denk dat iedereen dat wel heeft.
    Ik had een goede echo met 7 weken ( dat wil zeggen een kloppend hartje ) maar kon pas na de echo van 11 weken echt gaan genieten.

Probeer je niet te druk te maken... en er een beetje van te genieten.

12. lady28

lady28 Lid

19 apr 2008
    46
    0
    0
    infobaliemedewerker
    almelo
    Ik heb echt precies hetzelfde. Voel me erg onzeker bij deze zwangerschap. Elke keer als ik naar de wc ga dan ben ik bang dat ik bloed zal zien. Echt zo stom! Ik denk dat het bij mij komt omdat ik gelijk bij de eerste ronde al zwanger was zonder er echt moeite voor te doen, ik had het dan ook helemaal niet verwacht en snap het ook nog steeds niet. Ik hoop wel dat dit gevoel snel weg gaat!
    groetjes :eek:

13. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik ging naar mijn eerste echo met het gevoel van: "eerst zien en dan geloven"! Had echt het gevoel dat de gyn me ging zeggen dat ik zijn tijd verdeed en nog maar eens moest terug komen als ik echt zwanger was :rolleyes:

Toch ben ik nu ondertussen al 16 weken ver en gaat alles heel goed!

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb het nog steeds, terwijl ik al een echo gehad heb! Alles was goed, het hartje klopt. 3 juni krijg ik weer een echo, hopelijk is alles dan nog steeds goed. (als het aan de misselijkheid ligt kan er niks misgaan..) Tis gewoon super spannend, deze tijd!

15. Lara80

Lara80 Actief lid

20 sep 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Ik denk dat iedere zwangere vrouw dit wel (soms wat meer, soms wat minder) herkent. Probeer te vertrouwen op je lichaam en de baby meid: makkelijk gezegd, maar echt, als het goed zit, zit het goed en meer dan vertrouwen hebben kun je niet. Ik ben nog tot 20 weken bang geweest om ineens bloed te zien en nu ben ik wel weer eens bang voor een vroeggeboorte: het is nu eenmaal "helaas" iets wat je niet zelf in control hebt, maar de natuur heeft het allemaal best goed geregeld ;)

16. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Wordt dat niet erg proppen? Die onderste takken hangen bij ons altijd erg laag. :p

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik herken jullie gevoelens wel.
    Ik heb bij mijn zwangerschap heel erg het gevoel gehad dat het niet goed zat, helaas had mijn gevoel ook gelijk.
    Ik kan gelukkig wel goed het onderscheid maken tussen onzekerheid en mijn gevoel.
    Probeer dus je gevoel te volgen, die heeft vaak wel gelijk.

Verder wens ik jullie veel succes in jullie zwangerschap! :)

18. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik herken je gevoel wel hoor. Zelf heb ik al 2 gezonde kindjes en is nr 3 op komst. Ik kan eigenlijk pas een week echt genieten. Met de echo van 9 weken alles goed maar toch...de 12 weken nognietvoorbij. Jammergenoegkon ik pas met 15 weken weer naar de verloskundige. Dat was vorige week donderdag en jawel hartje te horen en ze was dik tevreden. Ken ook wat mensen om me heen die geen kinderen kunnen krijgenof een aantal miskramen hebben gehad en dan begin je ineens te beseffen dat dat bij jou ook kan gebeuren. Ik heb mmers 2 kindjes die gezond zijn en ooit moet het toch mis gaan? Kan hetgevoel nog niet helemaal loslaten maar na de afspraakbij de verloskundige wel wat meer gelukkig en durf ik een beetje te gaan kijken naar babyspullen enzo.

Succes met wachte, het lijkt misschien niet zo maar de tiijd schiet voorbij!

19. lady28

lady28 Lid

19 apr 2008
    46
    0
    0
    infobaliemedewerker
    almelo
    Ja, bij mij is het ook zo, ik heb al twee gezonde kinderen en ben gewoon bang dat ik het lot aan het tarten ben ofzo. Stom he! Ik hoop dat het gevoel weg gaat na mijn eerste echo.
    Groetjes :D

20. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Probeer je niet teveel zorgen te maken...

Ik was de eerste 12 weken ook zo ongerust, maar kijk mijn banner nu eens...

De kans dat het goed gaat is veel groter dan dat het verkeerd gaat.

Veel succes met aftellen tot het einde van de moeilijke, onzekere periode...

Deel Deze Pagina