hallo iedereen, even een opbeurend verhaal voor iedereen die een miskraam heeft gehad en zich afvraagt wat de toekomst brengt... Op 27/12 ben ik gecureteerd na een zwangerschap van 12 weken (vruchtje dood aan 9 weken). Gedurende de weken hierna moest ik mijn hcg laten opvolgen omdat het een partiële mola zwangerschap was geweest. Mijn gynaecoloog heeft gewoon gezegd dat we een keer mijn maandstonden moesten afwachten en dat we daarna gewoon weer zouden kunnen proberen. Hij zei ook dat je met positieve hcg geen eisprong zou krijgen. Mijn vriend en ik hebben dus geen condoom gebruikt tot mijn hcg terug 11 was. Daarna toch condoom gebruikt want we wilden uiteindelijk toch voorzichtig zijn wegens die partïële mola zwangerschap. Een dag of 9 later ging ik weer bloed prikken en hcg was 82! Serieuze paniek, naar gynaecoloog geweest vorige vrijdag maar gynaecoloog kon niets zien maar was ongerust dat de mola terug was gaan woekeren, hij zei ook dat ik misschien toch, ondanks positieve hcg, een eisprong heb gehad en dus toch weer zwanger was maar dat dit onwaarschijnlijk was. Dan weer bloed prikken en hcg was 134, de maandag hierop 724, weer paniek want te snelle stijging. Nu moest ik wachten tot hcg boven 1500 was want pas dan kan je iets zien op echo. Dit waren de langste en bangste dagen van mijn leven want was zooooo bang dat de mola zou woekeren en dan moest ik opnieuw curettage hebben en misschien chemokuur. Deze morgen opnieuw bloed prikken en waarde was 2150, dus weer serieuze stijging. Direct naar gynaecoloog geweest voor echo en daar was het dan, een perfect vruchtzakje en geen mola. Ben dus opnieuw 4 à 5 weken zwanger! Serieuze opluchting moet ik zeggen. de zwangerschap moet nu zeer goed opgevolgd worden en de kans bestaat dat ze misgaat maar ik ben zo gelukkig dat het een kindje is en geen mola woekering want dan is het pas ellende. Met dit verhaal hoop ik een antwoord te hebben op sommige vragen. Direct zwanger na miskraam/curettage? blijkbaar wel Ik hoop dat iedereen hier ook vlug weer gelukkig mag worden. liefs, Vogue Eisprong bij positieve hcg? blijkbaar wel
Hee Vogue, dat is nog eens leuk om te lezen zeg! Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Dit had je niet verwacht zeker! Super hoor! Nou meid, geniet ervan en heel veel succes!
Hey Vogue, wat zul jij angstig zijn geweest en wat een opluchting moet het voor jullie zijn om een vruchtzakje te zien! Geweldig dat je al weer zo snel zwanger bent geraakt en in plaats van de ellende van de nasleep van de partiele molazwangerschap te moeten doorstaan, nu weer naar de toekomst kunt kijken. Heel erg gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je nog erg onzeker zult zijn de eerste weken, maar probeer je vooral voor ogen te houden dat de meeste zwangerschappen na een MK wel goed gaan (zie mijn banner). Liefs, Marla
Deze avond naar gynaecoloog geweest en kloppend hartje gezien! ben 5,5 à 6 weken zwanger. Ben nu uitgeput van al die emoties en zwangerschap Mijn vriend en ik willen ons nu volledig toeleggen op de nieuwe (onverwacht vroege) nieuwe zwangerschap. Ik wens iedereen die opnieuw aan het proberen is na miskraam hetzelfde geluk toe. @Marla: veel succes met de bevalling!
Hey Vogue, wat geweldig dat je al een kloppend hartje hebt gezien: daar krijg je echt kippenvel van: het is niet te geloven dat zo'n krentje van nog geen cm al een kloppend hartje heeft, he? Ik was daar toen ook zo van onder de indruk. Geniet vooral van je zwangerschap en je lieve Boontje! En bedankt voor je succes wensen! Marla