Hoi meiden, Weten jullie hoe lang ik minstens bv zou moeten geven om het beste mee te geven aan mijn kleintje? Na de bevalling kwam mijn bv pas na 4 dagen een beetje op gang en omdat ik door al mijn hechtingen niet kon zitten lukte het ook bijna niet om de kleine aan te leggen. Daarom ging ik kolven. Inmiddels is mijn bv redelijk op gang maar het is nog niet genoeg om de dag door te komen dus krijgt hij 2x kv per dag. En door mijn tepelkloven doet het nu echt veeeel te pijn om hem aan te leggen en kolf ik fulltime. Mijn uk is pas 2 weken oud maar ik ben die bv nu echt al helemaal zat. Ik ben de pijn zat en om de hele tijd met zuignappen aan mijn borst te zitten. Alleen heb ik zoo mijn best gedaan om het op te bouwen dat ik het zonde vindt om er nu alweer mee te stoppen en bovendien wil ik hem zo graag het beste geven en ik heb toch het idee dat ik hem net iets extra's geef met de bv. Maar weten jullie hoeveel weken/maanden ik ongeveer zou moeten doorgaan met bv om hem 'een goede start' te geven? Ik begrijp dat dit een lastige vraag is en dat iedereen een andere mening heeft over bv en kv. Of hebben jullie een soortgelijke ervaring?
Meid, vraag een lactatiedeskundige om mee te kijken om je zoontje weer terug aan de borst te krijgen. Tot 6 weken is het aanpioten, maar daarna gaat het snel beter en een baby aan de borst is gewoon fijner dan een kolf aan de borst. Echt doen! Enne voor de beste start.. er wordt 6 maanden exclusief aangeraden en minimaal 2 jaar voeden maar iedere druppel die je je kindje geeft is natuurlijk super voor hem!
Borstvoeding in het begin is ook ontzettend zwaar! De eerste 6 weken zat ik de hele dag op de bank om te voeden, gek werd ik ervan. Ik zou zo snel mogelijk een goede lactatiekundige langs laten komen, die jij leert hem goed aan te leggen. Het is belangrijk dat hij zo snel mogelijk weer aan de borst komt, dat scheelt jou ook een hoop energie en je hebt anders kans dat je borstvoeding heel erg snel terugloopt. Kunstvoeding is nu zeker niet goed als het gaat om het op gang krijgen en houden van borstvoeding. Als je weet hoe je hem goed moet aanleggen, en weet waar je op moet letten, kun je voeden met kloven, je zult verbaast staan hoe snel die genezen. En als hij volledig van je borst drinkt, komt de voeding ook heel snel op gang. De eerste paar weken is voeden trouwens ook erg gevoelig, had ik ook. Echt wonden tot bloedens toe is niet goed, maar gevoelig bij het aanzuigen of kleine blaartjes is wel normaal. Je zult zien dat het na 1 of 2 weken een stuk beter gaat (als hij goed aangelegd is). Wat juju zegt...minimaal 6 maanden wordt aangeraden. Persoonlijk ben ik voor zo lang mogelijk, maar zowel jij als je kindje moeten zich hier natuurlijk wel goed bij voelen. Maar ik zou echt een lactatiekundige laten komen. Zonde, voor zowel hem als jezelf, als je er mee stopt omdat het aanleggen niet helemaal goed gaat En straks wordt het zo gemakkelijk. Mijn zoontje drinkt nog zeker 5x per nacht. Moet er niet aan denken als ik er steeds uit moet voor een flesje. Echt... de moeite en energie die het je nu kost, krijg je straks weer dubbel en dwars terug!
Als je pijnlijke tepels hebt of kloven, dan zou ik het aanleggen ook eens onder de loep te nemen. Want als je het goed doet, dan hoeft dat niet pijnlijk te zijn.
Een lactatiekundige inschakelen, t is idd zwaar na 6 weken word het vaak beter en na 3 maand had ik het gevoel ja bv is echt leuk makkelijk en goed te doen! Schakel hulp in t komt goed hou vol.
Ik had in het begin ook veel pijn bij het aanhappen. Zo 8 -10 voedingen op een dag. Productiesdip gehad. Tot 6 weken was het echt heel zwaar, maar daarna wordt het echt beter. Ik geniet er steeds meer van. Ik zie nu ook steeds meer hoe mijn zoontje er van geniet.
Voor je kind is elke dag moedermelk belangrijk. Voor jezelf: geef jezelf de tijd, de eerste zes weken zijn het moeilijkst, probeer die door te komen en pas daarna een beslissing te maken over doorgaan of stoppen, zodat je niet het gevoel krijgt gestopt te zijn voor je begonnen bent. Ik denk dat het hoog tijd is om er een lactatiekundige bij te halen, te stoppen met kolven en heel goed op het aanleggen te gaan letten. Die kloven kunnen ook heel goed duiden op spruw.
in het begin telde ik ook de dagen... maar het wordt makkelijker/leuker! Maar het hoort geen pijn te doen... In het begin had ik alleen "pijn" van de toeschietreflex maar na een week of 3 voelde ik die niet eens meer... Ik zou ook zeggen... zoek hulp!
heb niet alle reackties gelezen hoor , maar als je toch door wilt gaan zou ik een lk vragen om mee te kijken , als je kloven hebt dan is er iets niet goed . ik had t bij mn eerste ook en bij de 2e niet en ik weet waarom , omdat ze bij de eerste niet zo naukeurig geholpen hebben met de bv (kraamhulp) nu had ik een betere en mijn manneke drinkt zooo goed en t doet geen pijn en geen kloven niks . als je t echt niet meer ziet zitten en niet meer wilt zou ik stoppen , je kind word onrustig als jij dat ook bent , hij voelt t aan . en bv geven zit ook voor een groot deel in je boven kamer , als je niet wilt en denk steeds dat t niet lukt enzv dan gaat t ook niet . dat is mijn ervaring iig met de eerste , ze huilde 3 maanden dag en nacht vond de bv niet fijn en t deed pijn en werd er ongeduldig van en dacht ik kan t niet en heb niet genoeg . ben toen de fles gaan geven en alles was over ze huilde niet meer dus allebij weer blij....