Heb vanmorgen mn nieuwe bril opgehaald. Ik draag altijd lenzen, die bril is voor erbij. Nu liet ik net mn hond uit, met mn bril op, en dat was geen succes. Gevoel alsof ik op stelten liep, het keek echt heel raar, heel diep. Had het gevoel alsof ik kon vallen. Verkeerde glazen of kwestie van gewenning? Nu ik op de bank zit is er niks aan de hand, vreemd hoor..
Is wel een normaal effect, had ik ook altijd als ik een nieuwe bril ging halen. Maar moet niet te lang duren.
Ja, had ik ook toen ik af en toe een bril erbij ging dragen. Droeg eerst alleen maar lenzen. Weet nog dat ik het toen ook heel raar vond. Gaat vanzelf over.
Klopt! had ik ook met mn eerste bril. duurt een week zei mijn opticien. maar wel ophouden dat ding zei hij anders wen je er nooit aan. hoevaak ik die week gedacht heb ik smijt die bril weg! heel vaak. en warempel idd na 6 dagen was het ineens over.
Vraag me af of ik er wel aan wen als ik hem niet vaak opzet, hij is echt bedoeld voor 's avonds en op een luie zondag... Nou ja, ik kijk het wel aan..
Ik kreeg jaren geleden het advies om dan wel de bril op te houden totdat het gewend is, daarna kan je weer afwisselen. Bij mij werkte dit prima.
ja hoor, het gaat echt wennen Ik draag afwisselend bril en lenzen en had in het begin ook hetzelfde gevoel als jij (gek dieptegevoel) maar dat heb ik nu nooit meer...
Oh, zo herkenbaar. Maar ik heb het dan andersom. Draag meestal eenbril en soms lenzen. Ik struikel soms bijna over mijn eigen voeten 😝. Is inderdaad even wennen en dan wordt het wel beter. Meestal is het een kwestie van een uurtje de tijd geven en dan gaat het prima. Succes!
Ik kan echt niet met mijn bril, kom niet eens fatsoenlijk de trap op als ik kijk, stap dan steeds verkeerd. Maarja, ik heb dan ook nooit de tijd genomen om eraan te wennen. Gelukkig heb ik nooit last van mn lenzen